Gå til innhold

Uklart bilde

Anbefalte innlegg

Jeg har problemer med bildet på tven når jeg kobler den til pcen.

Fargene er litt rare og bildet er uklart, har hørt at det kan vere oppløsningen, men hvordan stiller man den slik som den skal vere? Finest det kansje et program som er fint å ha når man kobler pc til tv?

Har ati radeon 9800pro.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær klar over at du ikke vil få et klart bilde på TVen når det gjelder generell windowsbruk... Dette skyldes at TVen har langt mindre oppløsning enn PC-skjermen. Du kan "lure" TVen til bl.a. å kjøre 1024x768 oppløsning, men kvaliteten vil altså ikke bli god.... I spill og film derimot vil ikke dette merkes på samme måte...

Lenke til kommentar

Det skal være nok å bruke de siste driverne fra ATI. For å stille oppløsningen velger du bare at tv er primær skjerm. Så stiller du oppløsningen på samme sted som du stiller oppløsningen på vanlig skjerm (Display Properties/Settings).

Når dette er sagt, tror jeg kanskje du har samme problem som meg. Har et Powercolor Radeon 9800 PRO kort som jeg har problemer med tv-ut på. Har prøvd det meste. Alle mulige oppløsninger og innstillinger, tom alle pal og den andre, selv om jeg vet at tv'en er PAL-B, men uten hell. Prøvde derfor kortet på en annen tv,og da fungerte det helt fint. Virker som om kortet ikke fungerer på enkelte tv'er. Har nemmelig testet tv'n min også med et annet kort, og da fungerte det. Blir litt frustrert siden den tv'n det funker på ikke er min egen. Det eneste jeg ikke har testet er composite-kabel, og har egentlig ikke spesielt lyst til det heller. Hjelp mottas med stor takk!!! :cry:

Lenke til kommentar

Har du prøvd å snu stikkontakten til tv'en

Er faktisk ikke kødd engang, i tv'en sitter det diverse stabilserings filter osv Hvis du da har TN-Nett hos deg (en måte trafoen til E-verket er koblet på) Så kan jordpotensialet bli dratt mot fase ikke jord, og da kan skjermen i kabelen mellom pc tv få opptil 220v i tv-enden.

Hvis da pc-en er i jordet stikk vil det bli en strøm i skjermen på kabelen imellom og du kan få et defekt/forstyrret signal.

Dette er hvis det ikke er feil på nettet, hvis det f.eks er en jordfeil hos deg så kan det bli Mye værre. Har målt opptil 600Volt ..........

Evt kan det trekkes en jordledning mellom pc-tv, men siden tv'en ikke har jordet stikk må den inn på ett jordpkt på selve tv'en.

:thumbup:

Lenke til kommentar
Har du prøvd å snu stikkontakten til tv'en

...

Hvis da pc-en er i jordet stikk vil det bli en strøm i skjermen på kabelen imellom og du kan få et defekt/forstyrret signal.

Hehe.

Høres litt aprilsnarr ut dette, men ok skal teste. :wow:

Kjørte faktisk pc'n ujordet før, og ble da plaget med mye støy. Har en 10m ledning på tvers av leiligheten nå, så nå er den jordet. :thumbup:

Endret av bobaffe
Lenke til kommentar

Men særiøst er dette et problem. Skal prøve med kompost-kabelen, men går ikke det så gir jeg opp. Noen siste SÆRIØSE tips?

Uff... kompostporten/-kabelen fungerte. Hmmm.

Endret av bobaffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...