Gå til innhold

Elitegroup 556E eller Fujitsu Siemens 1420 ?

Anbefalte innlegg

Jeg er på leting etter en ny bærbar, og har kommet fram til disse to; Elitegroup 556E og FujitsuSiemens Amilo M1420

Det jeg er ute etter er som følger.

*God batterikapasitet

*Lavt støynivå

*Rimelig bra 3D ytelse (radeon 9600pro/r9700pro)

*Akseptabel harddiskplass

*Pris: ca. 15.000

*512MB ram

*P4-M 1.6 (eller høyere)

Foreløpig er Elitegroup 556E mest interresant, er det et bra valg ?

Endret av GeCcO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil da absolutt tro at Elitegroup er et bra valg (hvertfall i følge tråder på forumet). Tenker selv på å kjøpe en 556 (ikke E) til ca 12.000,-, og finner nok ikke noen andre bærbare på markedet med slike specs til en slik pris. Tror nok du betaler en del ekstra for merket på FujitsuSiemens. Også følger det vel med et lass med unødvendige programmer?

Lenke til kommentar

Ja, de programmene er etter min mening bare iriterende siden jeg har alt jeg trenger fra før av. Så der er Elitgroup en veldig grei maskin siden jeg legger alle pengene i maskinvare og ikke 5-6 microsoft lisensierte programmer jeg ikke har bruk for.

En ting, hvor lang garantid leverer Multicom Elitegroup maskinene med ?

Lenke til kommentar

På Multicom PC-series (de stasjonære de setter sammen selv) er det 3 års garanti. De setter jo sammen Elitegroup selv også, så da er det kanskje 3 års garanti på dem også? Ellers er det kjøpsloven som gjelder...den er vel 2 år? Jaggu ikke sikker :hmm:

Lenke til kommentar

Kjøpsloven gir 2 års reklamasjonsrett på alle gjenstander som selges til forbrukere. Hvis varen er ment å vare vesentlig lengere enn to år, er reklamasjonsretten 5 år.

Det som skiller garanti og reklamasjon, er at under garantiperioden pleier produsenten/butikken å reparere produktet hvis det ikke er de helt store tegnene etter misbruk av gjenstanden.

Ved reklamasjon, gjelder litt andre regler. (men hvordan de praktiseres, kan variere). Hvis produktet går i stykker innenfor 6mnd fra kjøp, må butikken/produsenten bevise at feilen skyldes feil bruk. Etter de 6 mnd, går bevisbyrden over på deg.

Butikken/produsenten har likevel undersøkelsesplikt, dvs at de plikter å finne ut HVA som er feil. Du må likevel, hvis man skal følge loven til sin ytterste bokstav, bevise at den feilen som er funnet, kan spores tilbake til kjøpsdato.

Lenke til kommentar
Bestillt 556E jeg og får den til Tirsdagen... Jippi :D:thumbup:

Ligger i Stokke og venter på og bli sent videre.

Virket som det beste kjøpe.

Når bestilte du din?

Min er ikke sendt enda, det står at den ikke kommer på lager før 7.6.04. :cry:

Jeg bestilte min på fredag ( 2dager siden).

Får vel bare smure meg med tolmodighet, er vel verdt å vente på :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...