Roella Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg vet at det finnes skjermkort med twinview eller dualhead som det også kalles. Slik kan man bruke to skjermer, fint bla. til videoredigering. Men er det mulig å få til det samme, ved å ha et g3ti200-kort og så kjøpe et billig pci-kort og få en twinview effekt ut av det? Lenke til kommentar
Cobos Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Ja det er mulig med W98 eller nyere kan du kjøre to skjermer fra to forskjellige skjermkort ! Cobos Lenke til kommentar
Roella Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 Finnes det pci skjermkort som er bra nok til dette? Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 ja jøss, nesten 'alt' av pci grafikk-kort duger fint til den oppgaven, har selv kjørt et GF2 gts sammen med først med et Voodoo banshee og senere med et ATI AIW128. funket fett, eneste er at et par få spill klager litt på at der er to grafikkort, men dem er sjeldne. (har ikke prøvt to pci kort sammen med et agp kort. ville ha vært artig å prøve) og jeg vet om en kamerat som har kjørt et Hercules Stingray 128 8mb+ 4mb 3dfx addon med dual sammen med et TNT ultra agp kort, problemet med det oppsettet at han var nødt til å så av herc kortet når han rebootet for så og slå det på igjen når han var oppe i windows igjen, driver problem som ikke taklet helt dual. ellers vil jeg si at tv in/ut og tuner delen til all-in-wonder kortet mitt nekter å fungere sammen med et annet skjermkort. for å få det til å fungere så måtte jeg faktisk sette ati kortet som hoved kort i windows, så av gts'en (i win) og reboote og sette pci kortet som primary i bios'en før tv-tuneren ville være med.. :wink: jo, en siste ting, jeg har ikke fått dual med et pci og agp til å fungere i win98, kun 2K og XP vil være med på leken.. [ Denne Melding var redigert av: Prelude på 2002-04-13 06:24 ] Lenke til kommentar
AnDis Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Gammle kortet mitt klarte det, 2 utganger til skjerm der,d et var altså et Matrox Millenium G400 kort. Lenke til kommentar
Roella Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 "for å få det til å fungere så måtte jeg faktisk sette ati kortet som hoved kort i windows, så av gts'en (i win) og reboote og sette pci kortet som primary i bios'en før tv-tuneren ville være med.." Tenker tilbake noen år, og hvis noen hadde sagt det der til meg da, ville jeg ledd og trodd de kødda med meg. Men fra spøk til alvor. La oss si jeg kobler en crt skjerm til pci og en (muligens flatscreen ) til agp'n . Ville spill som moh klare å kjøre fra pci kortet? er det ikke egentlig bare å kjøpe et radeon 8500-kort? Lenke til kommentar
tokov Skrevet 16. april 2002 Del Skrevet 16. april 2002 har prøvd og kjøre med et gammelt matrox mystiqe 4mb pci kort i tillegg til agp kortet. testa Unreal Tournament og cs på dette kortet, unreal virka helt perfekt, men cs ble for tungt å dra med matroxen. Du må huske og sette pcikortet/skjermen som primary skjerm i windows for at spillet skal starte opp på pci`n. fungerer helt fint til å feks kjøre en divx fil på pci skjermkortet samtidlig som du feks sitter og surfer på agp`n. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå