Gå til innhold

Hmmm...trenger litt hjelp til ny pc jeg...

Anbefalte innlegg

Har prøvd å sette opp to billige pc'er her, men har ikke peiling nok til å kunne avgjøre om det er brukbart og vil fungere:

Nr 1: Shuttle pc

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=4380

Nr 2: Midi tower pc (har ikke satt opp noe hovedkort, for jeg aner ikke hva forskjellen på dem er, noen som har forslag?)

http://produkt.hardware.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=4381

Hva tror dere om disse? Eller er jeg helt på jordet...? :hrm:

Endret av EroTix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nr2 mangler skjerm

Husk at hvis du bestiller fra ørten webshopper så blir det ørten ganger frakten til en.

av hovedkort er via greie og billige, mens nforce2 er det beste. Skjermkortet er ikke noe særlig å spille med

shuttlesystem har lite ram

Kjølevifte? (shuttle har kanskje en medfølgende løsning)

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

eg hadde ikkje kjøpt noen av dei

om du har følgt litt med kommer ALT nytt til høsten, RAM, prosessor og socket 939 osv.

om eg skulle kjøpt ein ny pc no hadde det iallefall ikkje blitt ein socket A!!!

edit: som det har blitt sagt, hold deg til ein butikk, 256 RAM er for lite, og NoName er ikkje særlig kvalitet

Endret av knappy tha muthafuckin' slappy
Lenke til kommentar

Trenger ikke skjerm foreløpig... har fjernet den fra Shuttle-oppsettet. Har også egentlig satt opp 2x256 ram på den, men det kommer ikke med i handlevognen :no:

Blir nok kjøp fra en og samme butikk ja... må snart gjøre noe, for jeg kan ikke leve med den maskinen jeg har nå og jeg tror ikke jeg gidder å koste på denne minne og hdd.

Lenke til kommentar

Bytt hardisk,den du har valgt ut der har ide og 2mb cache,velg heller sata med 8mb eller til nød 2mb cache. Det er også lurt og bestille alt fra et sted. Den rammen er såkalt bulk ram og kommer av varierende kvalitet,twinmos eller crucial er billige alternativer.Sikker på at du har alt du trenger,keyboard,mus,skjerm,skjermkort,lydkort osv?

Edit:leif

Endret av 3dme
Lenke til kommentar
Bytt hardisk,den du har valgt ut der har ide og 2mb cache,velg heller sate med 8mb eller til nød 2mb cache. Det er også lurt og bestille alt fra et sted. Den rammen er såkalt bulk ram og kommer av varierende kvalitet,twinmos eller crucial er billige alternativer.Sikker på at du har alt du trenger,keyboard,mus,skjerm,skjermkort,lydkort osv?

eg er enig i at det kan være lurt å velge 8 mb cache i stedet for 2, men å skifte til S-ATA (les: ikkje sate, men sata) er ikkje livsviktig, ville som sagt skifta til "skikkelig" RAM.

Han har også sagt at han skal bestille alt fra ein plass.

edit: skriveleif

Endret av knappy tha muthafuckin' slappy
Lenke til kommentar
Hva har du tenkt å bruke dataen til?? Hvor stort er budsjettet?? Kanskje vi klarer å sette opp et bra/bedre forslag..

Dataen skal brukes mest til internett og office-programmer, men også litt til spill og avspilling av kortere videoer (ala musikkvidoer o.l.). Budsjettet er minimalt, og mindre enn minimalt... :hrm: Kan vel overleve med opptil 3500,-

Det jeg har er tastatur, mus (mer enn nok av dem), nettverkskort (men det er vel intergrert i de fleste hk nå), skjerm (skulle hatt lcd, men crt får gå en stund til), dvd-rom, cd-rw, og høyttalere og sånt selvfølgelig... skjermkortet er nok ikke noe å spare på (tnt2).

Lenke til kommentar
Hvis du har et så stramt budsjett synes jeg personelig at du ikke burde gå for shuttle, ettersom du betaler en god del ekstra for størrelsen der!

Har tenkt på det selv også... men følger ikke hk med der? Det må man jo kjøpe i tillegg med vanlig kabinett. Men det blir kanskje dyrere uansett.

Lenke til kommentar

Ja, selv om det er hovedkort med på shuttle systemene blir det en god del dyrere!

Shuttle(inkl. hovedkort)= ca 1800kr

Aopen qf50a + hovedkort = 800kr og oppover..

Du betaler altså ca 1000 kr mer for en shuttle!

Lenke til kommentar
Ja, selv om det er hovedkort med på shuttle systemene blir det en god del dyrere!

Shuttle(inkl. hovedkort)= ca 1800kr

Aopen qf50a + hovedkort = 800kr og oppover..

Du betaler altså ca 1000 kr mer for en shuttle!

Da får jeg vel prøve å overleve med miditower. Får vel mer penger en gang, så får det heller bli shuttle da...

Lenke til kommentar
Vis du abselutt vil ha shuttle kan du jo kansje spare inn den 1000 lappen som det koster ekstra på andre deler som er lette å oppgradere til neste lønning? :)

Det er jo også en mulighet ja... Det er ikke noe must å ha shuttle, men den er jo en del lettere å plassere. Har pc'n i stua nå og den tar ganske mye plass... Mye stiligere med en liten shuttle og en lcd (kommer en gang i fremtiden). Kunne kanskje holdt med 256ram en stund, for det er jo ikke akkurat billig nå uansett. Eller blir det håpløst lite?

Lenke til kommentar

Hva med dette oppsettet?

Seagate 80GB S-ATA 7200RPM

675,00

FIC KT-600 Pro med VIA KT600 chipset

525,00

Gigabyte R96128D Radeon 9600

895,00

Samsung DVD-spiller IDE DVD16x/ CD48x

325,00

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2,5

835,00

AMD Athlon XP 2500+ 1.833GHz /333MHz

725,00

AOpen QF50A 300W, USB+AUDIO FRONT,

450,00

Tot: 4 430,00 (inkl. mva.)

Var ikke helt sikker på hvor mye penger du har, mn som en slags basis med deler har jeg no sotte opp dette, vis du har mere penger en dette kan du jo eventuelt bytte ut enkelte deler til bedre deler!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...