☀ ❄ Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Heisann, Vi har internett via Telenor ADSL. Den tilkoblingen vil vi gjerne dele mellom to (eller flere) datamaskiner. Hva trenger jeg for å dele opp linja? Switch, hub, bridge, router...? Håper noen kan hjelpe meg litt med dette, jeg har ikke så veldig mye peiling på nettverk. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Eventuelt ruter +switch/hub Det kjem an på kor mange utganger det er på ruteren og kor mange maskiner som skall på net. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Heisann,Håper noen kan hjelpe meg litt med dette, jeg har ikke så veldig mye peiling på nettverk. Må du "ringe opp" for og komme online med en av maskinene? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Må du "ringe opp" for og komme online med en av maskinene? Vi har internett via Telenor ADSL Stor fare for det.... Så han må ha ein eller annan for for ruter. Enten ein frittståande, eller bruke ein av maskinane. Lenke til kommentar
ophylicious Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Eventuelt ruter +switch/hub Det kjem an på kor mange utganger det er på ruteren og kor mange maskiner som skall på net. Tror faktisk ikke at du kan bruke en HUB. Prøvde og bruke HUB her hjemme når jeg skulle dele Internetten min med venner pga LAN. Det visste seg slik at det ikke funka med HUB, men så var det en kompis som hadde med seg en switch og da funka det Kan hende at Switch sender ut ip adresser eller noe sånt P: er ikke sikker jeg. Lenke til kommentar
Frohike Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 du trenger nok en router.. og en switch sender ikke ut ip'er har selv en SMC barricade router som funker helt ok.. den har 4 porter som kan utvides med switch eller hub.. den har enkelt web-interface... så gå for en router Lenke til kommentar
einarsen99 Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Hvis du har Thomson SppedTouch 510i trenger du ikke annet enn en switch. Dette modemet har en router innebygget, med både med NAT og DHCP. einarsen99 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå