Bogge Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Hei!! Jeg har et lite problem med nettverket Nå jeg har koblet opp alle tre pcene i switchen. Men så er det en av maskinene som ikke får tildelt ip (Dhcp) fra switchen. Alle andre maskinene får opp en ny tilkobling kalt "Internet Connection", men den kommer ikke opp på den ene pcen. Jeg finner heller ikke noen andre maskiner i lan heller, men alle finner meg. Men når de skal gå inn på pc'en min kommer det en errorboks hvor det står "acces denied" eller noe i den duren. Det eneste som får pcen til å få ip er å formatere den, men det orker jeg ikke gjøre hver eneste gang det er noe kluss med nettverket. Jeg har fått tildelt ip fra switchen før på alle tre, men så plutselig forsvant den på den ene. Jeg har også testet mange forskjellige kabler og nettverkskort, men det hjelper ikke. Er litt kjedelig å ikke ha internett lizzom Noen som kan hjelpe meg med dette problemet?? Takker for svar!! Endret 28. oktober 2004 av Bogge Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Er kanskje en idè å utdype deg mer om oppsettet av ditt nettverk? Lenke til kommentar
Bogge Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Kom igjen a............ Noen må vel vite om detta problemet!!!!! Lenke til kommentar
veloek Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 kanskje kabelen har tatt kvelden. prøv å bytt. Lenke til kommentar
Bogge Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Nei, det er ikke kabelen...... har mrøvd mange forskjellige typer... Lenke til kommentar
net-rom Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Kanskje greit om du utdyper litt mer? F.eks. om hver maskin får en IP? Om alle kan pinge routeren eller ingen? Om du kommer på nettet med noen av maskinene? Ser nettverkskortet OK ut i enhetsbehandlinga osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå