SveinungB Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Har en litt kinky situasjon, plutselig fikk windows det for seg at min HD ikke var formatert og nekter å lese data på disken. Spørsmålet er da, hvordan gjenopprette partisjonstabellen så jeg får tilgang til dataene? Fdisk /mbr funker ikke da jeg selvfølgelig ikke har en oppstartsdiskett med oppdatert mbr. Har prøvd GetDataBack osv, men når disken er på 160 Gb tar det lang tid å scanne disken, gjenopprette til en annen HD for så å formatere og kopiere tilbake... Noen som vet om et program (freeware eller fungerende shareware) som fikser dette? Vet at det finnes flere, men har bare funnet mer eller mindre jalla rådyre programmer. Disken er en 160 Gb Maxtor med NTFS filsystem (en partisjon). Endret 29. mai 2004 av Audiophil Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg brukte ca. 4-5 timer på å gjenopprette 120GB med data når jeg brukte GetDataBack. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Når du gjenopprettet data måtte du kopiere til en annen disk? Kunne ikke gjenopprette til den skadete disken? For da trenger jeg en tilsvarende disk å gjenopprette til :/ Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Ja. Du må kopiere til en annen disk. Ellers risikerer du å skrive over data som ikke er reddet enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå