JuZt3r Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Sitter på mini-lan her nå. Vi begge har fått ip fra dhcp-servern, 192.168.1.251 og 192.168.1.211 Vi får begge pinget hverandre, begge kommer på nett. Men ingen kommer inn på hverandre. Jeg kan ikke se hva han deler, og han kan ikke se hva jeg deler. Han kjører winXP og jeg kjører win2k. Noen som vet hva problemet kan være? Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Prøvde med en annen pc også. Den fikk sett meg (win2k pcen) Men ikke han andre (WinXP pcen) jeg får ikke tilgang til Den 3. pcen (den win2k pcen som kom in på meg) Lenke til kommentar
knappy tha muthafuckin' slappy Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 ta vekk firewall'en på xp pcen den ødelegger alltid lan... egenskaper på nettverktilkobling Lenke til kommentar
E.T Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hvordan tar man denne vekk med LAN tilkobling da? Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Det står i innlegget over deg E.T. Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 tenker at det ikke er feilen jeg, det er alltid litt dritt og finne hverandre når den ene bruker xp å den andre 2000, bedre at dere begge bruker den samme O.S`èn... * GL* Lenke til kommentar
knappy tha muthafuckin' slappy Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) win 2k og xp har nesten aldri problem, men xp har noen "lure" nyheter som brannmur som sikkert ikkje hjelper i det heile tatt... og det ER eit problem som eg har vært ute for noen gonger... om det er pro som møter home edition er det av og til noen problemer og, eller viss pcen er kjøpt på dell eller lignende (uten å ha blitt formatert) legger dei ofte inn ting som ikkje alltid funker. Edit: jah... slå av ALLE brannmurer (tok det som ein selvfølge, ofte ein glømmer xp sin egen ) Endret 29. mai 2004 av knappy tha muthafuckin' slappy Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hvis dere har andre firewalls (norton, sygate, zone alarm) må dere skru av disse, evt legge til hverandres ip adresser (funker i norton) Lenke til kommentar
tness Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Har en Xp og en win98 maskin. Nettverket fungerer greit. Men hadde litt problemer i starten, og det var pga. brannmur, men det er bare og konfigurere branmurene slik at de slipper igjennom kommunikasjon på LAN'et. Har Norton Firewall, og Sygate personal firewall. Begge to er enkle og konfigurere. Sygate kan man gjøre det enten via IP eller via MAC adressen. Den muligheten er ikke på Norton. Men det er en fordel at begge har samme arbeidsgruppe navn. Og at fildeling er aktivert på begge maskinene. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Ingen av pcene hadde noe firewall. Vi har kunne dele med hverandre før. Og det at jeg ikke får kommet inn på den andre win2k maskinen. men den kommer inn på meg. Men vi er ikke i samme arbeidsgruppe. Kanskje jeg kan prøve det. Lenke til kommentar
opticus Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 prøvd å skrive(fra 192.168.1.251): start -> run -> \\192.168.1.211 eller omvendt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå