Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har et Abit IC7 Max3 hk med en NW 2.53Ghz cpu på. Jeg er intressert i å oppgradere litt uten at det koster "skjorta" Derfor tenkte jeg å kjøpe en ny CPU til dette HK og lurer på hvilke jeg skal velge. Valget står mellom: NW 3.0Ghz, NW 3.2Ghz, Prescott 3.0Ghz og Prescott 3.2Ghz. Prosessorene koster "nesten" det samme, men jeg er ute etter den som generelt klokker best. Alle har vel HT teknologi så det eksta minnet på Prescotten er vel hovedforskjellen?

Målet er å nå 4Ghz med luftkjøling.  :dribble:

Er det noen som har tips til beste luftkjøling? (kjøleribbe) (Under 1k!)

Ville valgt 3.0C (Northwood) med noe lignende denne steppingen: SL6WK.

Klokker fint 3.8GHz på standard volt, gjør ihvertfall min. 3.9GHz ved 1.55V. ;)

Ellers kan du sikkert ha nytte av å lese her om hvor mange på ocforumet som har greid 4 GHz med 3.0E/3.2E o.s.v ;)

Kjøler: Vifte 120mm 26dB + Thermalright CPU-kjøler u/vifte XP120 + Fan adapter 80mm-120mm. Noe av den beste luftkjølingen m.t.p støy vs. performance. ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så at det var noen her på forumet som hadde 3.4Ghz NW cpu?! Hvor får man tak i slikt? Trodde kun det var Prescott som hadde 3.4Ghz. Ville jo vært en fordel med hensyn til av den er mindre varm med tanke på overklokking.

Northwood til socket 478 er det vel heller dårlig med, se på bruktmarkedet.

Folk generellt kjøper ikke denne da desto høyere original MHz, desto dårligere overklokkingsegenskaper, d.v.s. at du fort får en 3.0C (Northwood) opp på samme hastigheten til en billigere penge. ;)

Lenke til kommentar

Klokking?

vel det er et høyaktuelt tema om dog varmt...

Men hadde jeg vært deg hadde jeg gått for Northwood prosessoren

den er kaldere og mer stabil..

Men prescott har en høyere temperatur..

men står det på pengene hadde jeg gått for Prescott...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...