Valent Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg har tenkt å overklokke min p4 3ghz prescott jeg lurer på om det er verdt det? la oss si at jeg klarer å overklokke til 3.8ghz, HT må jo skrus av ved overklokking er ytelsen bedre ved 3.8ghz uten ht? leste et sted om at prescott prosessorene kunne overklokke HT også stemmer det? ifølge Tomshardware så var 3ghz m HT raskere enn 3.4ghz uten HT... Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 HT må ikke skrus av ved overklokking... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 men vær forsiktig cpu er jo dyre greier =) Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 AGP Pci lock må være av visst du klokker via fsb....! Visst ikke ødelegger du skjermkortet og andre korter som står i maskina! Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 AGP Pci lock må være av visst du klokker via fsb....! AGP/PCI lock må være på, dette er viktig. Lenke til kommentar
Valent Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) så man må ikke skru av HT da må jeg vist overklokke... har en dum intel 865gbf hovedkort siden den støttet prescott, jeg ante ikke om at de fleste støtter prescott så jeg kjøpe en ikke overklokk-bar HK. men hvis jeg skal overklokke må jeg skaffe meg vannkjøling, men må jeg da også bytte ut min PSU som er på 340 truepower fra antec?`har heller ikke plass i min thermaltake V7000A. hva burde jeg gjøre? trenger også en bra hovedkort.. hva med dette?? burde løse de fleste problemer, selges det i norge også? http://www.thermaltake.com/coolers/aquarius/a1681.htm Endret 29. mai 2004 av Valent Lenke til kommentar
Valent Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 fant denne til en tusing (bra pris) ThermalTake AQUARIUS-II Water Cooling KIT Intel(P4)+AMD(XP) hos http://www.it24.no/ Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 du trenger da ikke vannkjøling før du har lært deg å overklokke moderat med vanlig kjøler Lenke til kommentar
Valent Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 haha, har lært meg moderat overklokking bare ikke med p4, så det ble nytt for meg. vannkjøling = mindre støy, samt bedre overklokking. Lenke til kommentar
pcgutten Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hehe, Ja jeg mente locked.. Skrev litt fort i svingene. Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Har nettopp bestilt meg p4 640 (64bit) 3.2 prossessor er det noen man bør passe på ved overklokking, jeg har lest at disse prossesorene fra intels side er sperret ved 220fsp ,men at hovedkort produsentene har klart å omgå denne sperren. kan agp bus låses til 33 ,og er det da bare prossesor og minne som blir overklokket. Kan en sette multiplikatoren lavere og overklokke minnet mer slik som på amd prossesorer athlon 64 systemer? Hvor høyt kan en normalt overklokke disse prossesorene (3.2 ghz) med en god luftkjøler. Det ble mange spørsmål på en gang ,fint hvis noen kan svare på disse spørsmålene Endret 25. februar 2005 av Daytona* Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 tror multiplikatoren er låst på de prosesorene (den er også låst på A64 platformen) JA, har også lest at de prosesorene er låst ved 220 FSB, men at noen hk har kommet forbi dette. AGP bussen låser du helst til 66.66, og ja du MÅ nesten ha et kort som låser den for og klokke mye. jeg har fåt min NW 3.0 GHz opp til 3.9 GHz Lenke til kommentar
whom Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 På A 64 plattformen er det såvidt jeg vet mulig å senke den defaulte MP settingen, men ikke heve. Er vel bare AMD XP mobile hvor en kan både senke og øke til hjertes lyst Lenke til kommentar
Pels Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 AGP Pci lock må være av visst du klokker via fsb....! AGP/PCI lock må være på, dette er viktig. man vil jo ikke ødelegge diskene osv Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Det går fint å overklokke en p4 prescott noen hundre mhz med luftkjøling... (se signatur ) Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Det går fint å overklokke en p4 prescott noen hundre mhz med luftkjøling...(se signatur ) Er det hovedkort med støtte for ddr2 som er best egnet til overklokking? Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Det går fint å overklokke en p4 prescott noen hundre mhz med luftkjøling...(se signatur ) Er det hovedkort med støtte for ddr2 som er best egnet til overklokking? Det er ikke bedre enn ett som ikke bruker DDR2, de blir nok jevne. Vil heller tro ett som bruker vanlig DDR er bedre, da de har mer erfaring på disse. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Jeg har et Abit IC7 Max3 hk med en NW 2.53Ghz cpu på. Jeg er intressert i å oppgradere litt uten at det koster "skjorta" Derfor tenkte jeg å kjøpe en ny CPU til dette HK og lurer på hvilke jeg skal velge. Valget står mellom: NW 3.0Ghz, NW 3.2Ghz, Prescott 3.0Ghz og Prescott 3.2Ghz. Prosessorene koster "nesten" det samme, men jeg er ute etter den som generelt klokker best. Alle har vel HT teknologi så det eksta minnet på Prescotten er vel hovedforskjellen? Northwood prosessorene er vel generelt kaldere enn Prescott og jeg har hørt at det skiller 15-20 grader med standard kjøling. Da virker det for meg som om Northwood'en burde være lettere å klokke p.g.a. at den ikke er så varm? Er det værd å muligens gå glipp av noen Mhz for å det ekstra minnet som Prescotten har? Målet er å nå 4Ghz med luftkjøling. Er det noen som har tips til beste luftkjøling? (kjøleribbe) (Under 1k!) Endret 27. februar 2005 av Hans Erling Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Hans Erling: Hvis du har vapochill osv. ville jeg kanskje valgt prescott, jeg har nemlig hørt (vet ikke sikkert) at prescott klokker lengre ved überkjøling. Men med luftkjøling (som du sier du skal bruke) ville jeg valgt en northwood. Btw. den ekstra cachen ("minnet") har ingenting å si på ytelsen, northwood og prescott er like i ytelsen uansett. Herrbrun Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå