Zigma Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hi Etter å ha forståt gleden av mange timers kompilering, så har jeg virkelig fåt føle 'The power of Linux' Det handler om LFS selvfølgelig Det jeg egentlig lurer på er om det er mange LFS'ere i Norge, og høre lit om deres erfaringer. _____ Zigma Lenke til kommentar
mailman Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg har brukt LFS siden det bare var en HOWTO... beste systemet IMHO, du får det akkurat slik du vil og du veit alt om systemet ditt.. Lenke til kommentar
janosh Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jah, jeg sitter å installerer LFS 3.3 maskina for tiden, akkurat ferdig med all compilering, og er i gang med å skrive alle scripts. gleder meg til jeg er ferdig og kan si jeg kjører LFS i stede for Mandrake 8.1.. Ellers vil jeg anbefale LFS for alle som ikke har prøvd, man lærerer en god del om Linux av det! ---------- www.linuxfromsratch.org _________________ P-75 MHz 8Mb RAM 512 MB QUANTUM MAVERIC CREATIVE SB16 PRO CREATIVE 2X CD-ROM [ Denne Melding var redigert av: janosh på 2002-04-13 15:13 ] Lenke til kommentar
Radiax Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg brukte SuSE 7.2 før LFS. SuSE syns jeg var mer eller mindre for nybegynnere, så jeg syntes LFS var en god ide. Og det var det. Det er sinnsykt raskt sammenlignet med SuSE. SuSE bootet f.eks. på ca. 30-50 sekunder, mens nå tar det ca. 10 sekunder. Dessuten har jeg mye mer ledig minne nå :smile: Lenke til kommentar
Zigma Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 Quote: On 2002-04-13 15:32, Radiax skrev:Jeg brukte SuSE 7.2 før LFS.SuSE syns jeg var mer eller mindre for nybegynnere, så jeg syntes LFS var en god ide.Og det var det. Det er sinnsykt raskt sammenlignet med SuSE.SuSE bootet f.eks. på ca. 30-50 sekunder, mens nå tar det ca. 10 sekunder.Dessuten har jeg mye mer ledig minne nå :smile: He he... Helt klart en stor fordel med LFS. Ta en tit på /etc på LFS og /etc på feks. Mandrke 8.x, man kan jo bli skremt av mindre. Ikke rar "store" distroer er trege og boote. _____ Zigma Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Hvor god peiling bør man ha på Linux før man begir seg ut på dette prosjektet? Lenke til kommentar
Zigma Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 Quote: On 2002-04-13 16:31, morbuz skrev:Hvor god peiling bør man ha på Linux før man begir seg ut på dette prosjektet? Hi Tja si det, rimelig bra engelsk kunskaper og tolmodighet. Og selvfølgelig lit peil. på Linux's bruk av HD/partitioner skader ikke..... Dokumentene er utrolig bra skrevet, følg dokumentet og du booter LFS før du aner det. _____ Zigma Lenke til kommentar
bidz Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 en lignende distribusjon er Gentoo (www.gentoo.org), dog jeg personlig synes denne er bedre.. 'emerge kde' whips, se en film, done, "kdm", log inn i kde, alt fungerer, og alle dependencies er fikset :smile: Lenke til kommentar
alaruz Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg tenkte for en stund siden jeg skulle prøve dette.. Men har aldri tatt meg tid,.. Men ut i fra dette jeg leser her virker det så lovende at jeg kanskje må skjerpe meg skikkelig og ta og gi meg selv tid til å gjøre det.... :smile: Lenke til kommentar
Zigma Skrevet 14. april 2002 Forfatter Del Skrevet 14. april 2002 Quote: On 2002-04-13 23:09, bidz skrev:en lignende distribusjon er Gentoo (www.gentoo.org), dog jeg personlig synes denne er bedre.. 'emerge kde' whips, se en film, done, "kdm", log inn i kde, alt fungerer, og alle dependencies er fikset :smile: Hui Ja det høres bra ut, men kanskje ikke så lærerikt for dem som er sugen på og lære "Linux" _____ Zigma Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 15. april 2002 Del Skrevet 15. april 2002 Hallois! Jepp, LFS er nok noe for meg. Har brukt slackware en stund nå og har tenkt på LFS en stund nå. Må nok skaffe meg en ny HD først. Gidder nemlig ikke å begynne å repartisjonere ol. HD er jo ikke så dyrt for tia da så. Noen som har prøvd å komplimere XFree86 enda? Hørt det skal være en liten utfordring med tanke på at de "henger litt etter" ang bruk av configurering scripts og sånt. Hørt noe rykter om at de bruker en elgammel version av imake eller noe sånt? Noen erfaringer ? Lenke til kommentar
Zigma Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 03:05, lorderror skrev:Hallois!Noen som har prøvd å komplimere XFree86 enda? Hørt det skal være en liten utfordring med tanke på at de "henger litt etter" ang bruk av configurering scripts og sånt. Hørt noe rykter om at de bruker en elgammel version av imake eller noe sånt?Noen erfaringer ? Hi XFree86 4.2 er faktisk noe av det enkleste og kompilere. Men det er en del ting du må instalere før X. Se: http://beyond.linuxfromscratch.org/ Se: http://hints.linuxfromscratch.org/ _____ Zigma Lenke til kommentar
Zigma Skrevet 15. april 2002 Forfatter Del Skrevet 15. april 2002 Quote: On 2002-04-15 20:01, Dj_Offset skrev: Quote: XFree86 4.2 er faktisk noe av det enkleste og kompilere. Eneste problem er vel at det tar et LANGT år å kompilere.... :wink: Hui Jo det tar veldig lang tid..... Feks. når jeg kompiler alle kde pakkene så lager jeg et lite bash script. #!/bin/bash habla blabla osv. halt -> med halt i slutten av scriptet så er det bare og gå og legge seg. Spenende og boote neste morgen _____ Zigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå