traen Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 I går fikk jeg min etterlengetede pakke fra Telio,men jeg greier ikke å instalere det Kobla adapteret til routeren men det lyser bare orange på routeren,ingen summetone. Håper noen kan hjelpe meg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kobla adapteret til routeren men det lyser bare orange på routeren,ingen summetone. Det er nok normal at det lyser orange, det pleier og indikere 10Mb/s, har du prøvd med en annen telefon og i rett uttak på adapteret? Lenke til kommentar
traen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Ja har prøvd med to telefoner og begge uttakene på adapteret. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Ja har prøvd med to telefoner og begge uttakene på adapteret. Hva slags telefoner og vet du at de virker? Eldre Telenor-tastafoner har en sær layout på ledningene så de passer ikke helt uten videre i nyere utstyr. Lenke til kommentar
traen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Telefonene virker,det er to trådløse. Audioline og Siemens. Lenke til kommentar
the-wizard Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 trengs det ikke å nat'es noen porter for at adapteret skal funke? hvis man har bluecom så er det bare å koble den mellom modemet og en evnt router Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 trengs det ikke å nat'es noen porter for at adapteret skal funke? hvis man har bluecom så er det bare å koble den mellom modemet og en evnt router Nei, har faktis testet mitt igjenom 3 NAT-routere koblet sammen og det var summetone og jeg kunne ringe med det. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 kan hende du må åpne en port på routeren din. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Vil tippe at dette har noe med IP adresser å gjøre. Er DHCP på router skrudd av? Da får du denne situasjonen. Løsningen er å sette IP manuellt. Info om det finnes på Telio sine sider under feilsøking. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 For at Adapteren skal fungere gjennom brannmur må Port 5060 og Port 16300-16700 være åpnet for SIP og UDP trafikk http://www.telio.no/?_p=-168 Lenke til kommentar
traen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Kan noen forklare meg detaljer hvordan jeg åpner portene på routeren? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kan noen forklare meg detaljer hvordan jeg åpner portene på routeren? Du kan også sjekke om du har nyeste firmware på routeren. Lenke til kommentar
traen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Den har jeg lasta ned nå nettopp. Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hvis du ikke får summetone i det heletatt så fungerer ikke telefonene. Du skal kunne konfigurere boksen før nettet virker, så du får "summetone" uten nettilgang også. Så telefonene (eller kabelen) er ikke 100% ok. Evt du har fått et defekt adapter fra Telio. Men du har sjekket at det lyser og slikt? Og det mer firewall trenger du mest trolig ikke tenke på. Det du må åpne for er utgående trafikk (på de nevnte portene), som alle bredbåndsroutere har som default. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Den har jeg lasta ned nå nettopp. Har du sjekket i Telios eget forum? Der har de en egen gruppe for routere og hva som funker og ikke. Lenke til kommentar
traen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Det har jeg også gjort og denne routeren skal fungere. Lenke til kommentar
traen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Nå fikk jeg det endelig til,jippi Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Nå fikk jeg det endelig til,jippi Hva gjorde du for at det fungerte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå