Master Casemod Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 jeg skal bytte strømbrytern på raidmaxkabinettet mitt med en vippebryter.... åssen kobler jeg til vippebryteren? den jeg har nå trykker man inn og så går ut igjen....hvordan blir det med en vippebryter? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Rekner med vippebrytar funker slik at den er lukka i ein posisjon og open i ein posisjon. Og du har sikkert ATX. Eg har ikkje prøvd, men eg trur ikkje det funker så bra dersom knappen er lukka heile tida, altså på ein "vanlig" brytar så betyr det det samme som å halde den inne heile tida maskina er på. Men vippebrytaren funker fint den. Kobl over dei ledningane som gjekk til den gamle brytaren på koblingspunkta til vippebrytaren og så skulle det funke. Eg kan ikkje garantere det med at knappen ikkje kan være på heile tida, men vippebrytaren vil fungere utmerket ved å koble den til og når du skal slå på maskina så slår du på brytaren og slår den av igjen med det samme. For å slå av maskina med den (dersom det skulle bli nødvendig) så er det berre til å slå på brytaren i 4 sekundar og så av igjen. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Stemmer det som zeph seier. Du må vippe brytaren opp, så ned igjen rett etterpå. Om du vippar den opp uten å vippe ned igjen vil maskina skru seg av igjen etter nokre sekund, så på igjen, osb... Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 ok....takk for svar men....det er tre sånne poler på den vippebryteren.... en i midten og en på hver side,......hvilken skal jeg kople til? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Prøv deg fram, det er berre 3 mulig kombinasjonar og du kan ikkje gjere noko gale Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hva med returnerende bryter? Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hva med returnerende bryter? bare bygg inn en fjær Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Koble den ene ledningen i midten og den andre på en av de andre polen, slår ikke feil. Har du et multimeter så blir det jo enkelt å finne ut av dette. Ordne deg med en bryter som spretter ut igjenn ellers stopper og starter maskina de hele tiden og du starter en tråd -> sasser? maskina slår seg på og stopper!!, Nei da måtte bare . Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 øøø.....jeg skrur på datan ved å vippe brytern opp og ned...da lager jeg et koplingspunkt mellom slik at strømmen går gjennom.....vipper ned igjen....det blir det samma prinsippey som på den knappen jeg jeg har nå da....jeg dyttern inn.. i noen sek...og spretter ut. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 jeg har funnet ut at det ikke funker eller fordi det ikke er kobla på krokodilleklemmer hvor får man tak i det? kan jeg eventuellt klippe av de ledningene til powernrytern....de er limt fast Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 (endret) jeg har bare enkeltpoler på kabelen som skal til bryteren da må jeg vel ha en enkeltpols mottak på bryter å? assa....kan jeg ta de kabelene til den powerbrytern å feste på kabelsko? Endret 1. juni 2004 av Master Casemod Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 jeg har enpola kontakter...og den ***** greia er limt fast trur jeg hvis det ikke er den bryterholderen....må jeg lodde på kabelsko? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Skriv så vi forstår, og fire inlegg av samme person etterhverandre må være rekord. Pc'en trenger bare en puls for å starte. Bryteren har 2 koblingsposisjoner(no og nc), du bruker den i midten og en av sidene. Endret 8. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 ok..... men jeg har enpola kontakter må jeg lodde de på sånn kabelsko eller er det bare å feste de? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 (endret) Enpola kontakter? hvor? Lodd dem rett på og bruk sånn krympestrømpe du ikke vet hvordan du bruker utenpå. (hindrer kontakt) Endret 8. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 men har ikke peil på lodding i det hele tatt....er det andre muligheter? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Det er litt vanskelig å knytte ledninger da. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 ok....åssn gjør man d egentlig? man tar kabelen å stapper den i kabelskoen? kunn gjerne fått en liten guid på det? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 8. juni 2004 Del Skrevet 8. juni 2004 Guide på knytting? går jo ikke det da. KJøp en loddebolt og noe lodde tinn. Varm opp loddebolten slik at loddetinnet smelter når du tar det borti loddebolten. Så holder du den intill ledningen og fører på tinn. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 8. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2004 må jeg lodde? er det ingen enklere måde? hvis jeg bestiller en sånn her: den er jo enpolet som de kablene jeg har...slepper jeg å lodde da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå