Gå til innhold

hvordan koble på ny bryter til power?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rekner med vippebrytar funker slik at den er lukka i ein posisjon og open i ein posisjon. Og du har sikkert ATX. Eg har ikkje prøvd, men eg trur ikkje det funker så bra dersom knappen er lukka heile tida, altså på ein "vanlig" brytar så betyr det det samme som å halde den inne heile tida maskina er på.

Men vippebrytaren funker fint den. Kobl over dei ledningane som gjekk til den gamle brytaren på koblingspunkta til vippebrytaren og så skulle det funke. Eg kan ikkje garantere det med at knappen ikkje kan være på heile tida, men vippebrytaren vil fungere utmerket ved å koble den til og når du skal slå på maskina så slår du på brytaren og slår den av igjen med det samme. For å slå av maskina med den (dersom det skulle bli nødvendig) så er det berre til å slå på brytaren i 4 sekundar og så av igjen.

Lenke til kommentar

Koble den ene ledningen i midten og den andre på en av de andre polen, slår ikke feil. Har du et multimeter så blir det jo enkelt å finne ut av dette. Ordne deg med en bryter som spretter ut igjenn ellers stopper og starter maskina de hele tiden og du starter en tråd -> sasser? maskina slår seg på og stopper!!, Nei da måtte bare ;) .

Lenke til kommentar

øøø.....jeg skrur på datan ved å vippe brytern opp og ned...da lager jeg et koplingspunkt mellom slik at strømmen går gjennom.....vipper ned igjen....det blir det samma prinsippey som på den knappen jeg jeg har nå da....jeg dyttern inn.. i noen sek...og spretter ut.

Lenke til kommentar

Skriv så vi forstår, og fire inlegg av samme person etterhverandre må være rekord. Pc'en trenger bare en puls for å starte. Bryteren har 2 koblingsposisjoner(no og nc), du bruker den i midten og en av sidene.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...