Crossfire Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Jeg har søkt etter andre tråder om dette, men ingen av de hadde akkurat samme problem som meg, så vidt jeg kunne se.. Dette begynte for ikke så veldig lenge siden og jeg kan ikke huske å ha gjort noe spesielt. Jeg har Windows XP pro med service pack og alle kritiske oppdateringer. En svchost.exe prosess på maskinen min bruker ca. 50-60% CPU hele tiden. Ser at mange andre sin kræsjer, men min gjør IKKE det, bare så det er klart. Jeg har scannet med flere antivirus program, og jeg har ikke noe virus. Vet ikke om dette kan hjelpe med å løse problemet, men her er et par ting jeg har observert: -Hvis jeg prøver å avslutte prosessen mens jeg spiller, går det glatt. Men hvis jeg avslutter spillet og starter det på nytt igjen, har jeg ikke noe lyd, og når jeg sjekker lydinnstillingene finner jeg ikke noen devices! Den eneste måten å få lyd tilbake som jeg har prøvd er å restarte maskinen... EDIT: virker som om den prosessen gikk an å avslutte uten å miste lyden. Men det har skjedd før at jeg har mistet lyden. Kanskje det var en annen prosess som kranglet da... -Når jeg sjekket tasklist /svc og sammenlignet PID med den som jeg så i taskmanager, ser jeg at den svchost.exe prosessen kjører services LmHosts, RemoteRegistry, SSDPSRV og WebClient. Endret 29. mai 2004 av Crossfire Lenke til kommentar
Crossfire Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg **tror** at jeg har fiksa det nå. Skriver det jeg gjorde hvis det kan interessere noen som får samme problemet: Når jeg så hvilken PID den prosessen som brukte mye CPU hadde, brukte jeg tasklist /svc , og så hvilke services akkurat den kjørte. Det var LmHosts, RemoteRegistry, SSDPSRV og WebClient. Jeg avsluttet prosessen, og så at en ny svchost prosess ble startet med en gang, men nå bare med RemoteRegistry. Av en eller annen grunn som jeg desverre ikke husker fikk jeg mistanke til SSDPSRV. Jeg gikk da på msconfig og under Services merka jeg vekk "SSDP Discovery Service". Den sa at jeg måtte restarte, så jeg gjorde det. Etter det har **hittil** ingen svchost prosess vært til bry. Hvis jeg går på tasklist nå, er det en prosess som inneholder kun LmHosts, RemoteRegistry og WebClient. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå