Dingy Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Er det noen der ute som vet om en bra metode og finne IP'en til en annen maskin. Jeg har en server hjemme, men hver gang den rebooter seg eller noe annet klikker, så får den ny IP. Jeg er i USA og det er veldig tungvint at faren min må ned i kjelleren og gå inn på den for å lese opp IP'n til meg hver gang. Derfor lurte jeg på om det er en eller annen måte og finne IP'n dens via f.eks MSN? Så når jeg ser den er pålogget på MSN så kan jeg hente ut IP'n derfra for så og koble meg opp med PCanywhere...!?! Noen som kan hjelpe? (MSN er å foretrekke for det er allerede installert og funker) Lenke til kommentar
knut Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Det beste er en dynamisk dns tjeneste. http://www.dyndns.org er veldig grei og gratis. Det som skjer er at du legger inn et klientprogram som sjekker ip'en du har på nettet for så å oppdatere et domenenavn til denne adressen slik at du alltid skal finne din maskin via et domenenavn. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) glem det VM i treigt forum eller? Endret 29. mai 2004 av Pinnella Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 www.no-ip.com der kan du laste ned ett program som åpnes når maskinen starter.. og den oppdaterer ipen.. f.eks server.no-ip.com.. så når det programmet er åpent oppdaterer den seg hele tiden : Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå