pabelo Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg har et stort excel regneark med en del celler med "Ja" og "Nei". På slutten av arket vil jeg gjerne ha sumert opp alle "Ja" i rad C, veit at jeg kan få vite antall Ja ved og markere rad C og søke etter alle Ja, men jeg vil ha den til å forandre seg automatisk etter som jeg endrer cellene. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Skriv denne koden inn i cellen du vil skal returnere antall ja i en spesifisert rekke: =COUNTIF(A1:A4;"ja") Koden A1:A4 skal naturligvis erstattes med den virkelige rekken. Hvis da f.eks A10 er cellen hvor du vil at tallet skal komme til syne, skriver du A1:A9. Endret 29. mai 2004 av aadnk Lenke til kommentar
pabelo Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Får det ikke til :'( Får bare denne feilen : Lenke til kommentar
offko Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Countif er engelsk. I norsk versjon, tror jeg det er: =antall.hvis(A1:A4;"ja") Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå