Sjark Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hei, jeg har en pc med Asus k8v (socket 754) hovedkort. På komplett står det at den støtter 5.1 suround. Hvordan klarer jeg å få line innen på hovedkortet til å fungere som en lineout til bak høytalerene. Lenke til kommentar
FooKer Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) (Kortet støtter 5.1 Codex, dvs det emulerer 5.1 lyd, det er ikke ekte Dolby Digital 5.1. ) Spørs hvilke høytaler sett du har, men de fleste 5.1 sett har 3 analoge plugger, en for senter/sub, høyre/venstre, og en for h/v bak. Står garantert noe om det i manualen til hovedkortet. Du må også aktivere 5.1 i høytaleroppsettet. Endret 29. mai 2004 av FooKer Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 (Kortet støtter 5.1 Codex, dvs det emulerer 5.1 lyd, det er ikke ekte Dolby Digital 5.1. )Spørs hvilke høytaler sett du har, men de fleste 5.1 sett har 3 analoge plugger, en for senter/sub, høyre/venstre, og en for h/v bak. Står garantert noe om det i manualen til hovedkortet. Du må også aktivere 5.1 i høytaleroppsettet. Hovedkortet støtter 5.1 suround, men jeg har 4.1 suround og jeg vet at det går ann å bruke lineinn til lineout til back høytalerene. P.S. Høytalerene har bare to plugger som skal inn i pcen. Lenke til kommentar
Icenor Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Det kan hende du må innstallere drivere til lyden. Sjekk CD'en til Hovedkortet eller gå til produsentens nettside. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå