Gå til innhold

gjennopprette data fra en formatert ekstern-hdd!?!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Maxtor ekstern hdd på 200GB (5000DV).

Jeg fikk plutselig en feilmelding når jeg skulle klikke meg inn på en mappe som befant seg inne på denne harddisken, om at lagrede filer inni mappen er korrupte.

til slutt begynte maskinen å reboote av seg selv om den eksterne hdd var tilkoblet. jeg trodde det kunne ha noe med OS'et å gjøre så jeg re-installerte OS'et.

etter å ha re-installert det så kunne jeg ikke komm einn på den eksterne hdd i det hele tatt og den b aom å bli formatert. jeg fant ingen andre utvei og formaterte hele hdd'n og mistet da all data.

noen tips eller metoder som kan hjelpe meg med å gjennopprette all data tilbake?

vennligst ta kontakt snarest mulig, eller svar tilbake på denne posten.

M.V.H

AnsH

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det ikke står på pengene, kan sikkert Ibas hjelpe til ;o)

Har litt problemer med min eksterne 250GB Maxtor-disk jeg også, men det dreier seg om noen filer som det ikke er mulig å slette! Filnavnene har av en eller annen grunn fått mange ugyldige tegn. Ellers er jeg godt fornøyd med disken min, veldig fin å bruke til backup, hvis man i det hele tatt TAR backup :no: . Har fått et problem med en bærbar pc som jeg ikke har tatt backup av på en god stund...

Vet du forresten hvordan jeg kan fikse noen partisjoner på den eksterne disken? Jeg pleier å bruke Partition Magic, men den må visst ut i Dos en tur, og der finner den ikke noen USB eller Firewire-enheter.

Lenke til kommentar

hei.

hva er ibas? hørt om det før tror jeg.

yah...det er et lite problem med Partition Magic når den skal ut i Dos. jeg har aldri partisjonert min ekstern hdd. holder med en.

men ingen ting jg kan gjøre med min eksterne hdd selv for å få tilbake data?

Lenke til kommentar

Men hva hvis det eventuelt er fysisk feil på disken? Frykter at det kan være det på min, det kommer ofte noen tikkelyder fra den...

Skal prøve Knoppix (mer på ITPro.no) etterpå og se om det er mulig å hente ut noe. Hvis det ikke går er jeg vel nødt til å koble den til en stasjonær via et adapter. Råder derfor alle til å ta backup jevnlig! Det er en billig investering!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...