Alastor Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Ja, om en har tilgang til dette, så fungerer det greit. Men ikke alle forsikringsselskaper tilbyr slikt, og en må vel såvidt jeg vet være innboforsikret i dette selskapet. Og blir det ikke egenandel i tillegg? (jeg kan ikke helt nok om disse, kan du fortelle mer? ) Lenke til kommentar
JonnyO Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 JEG HAR ERFARING, JA! DÅRLIG ERFARING Leverte mobilen fårr 3 måneder siden, pga av en feil med kameraet! Det skjer INGENTING! Bare rot i systemet, hele driten! har ringt minst to ganger i uka hele tiden, og det skjer allikevel INGENTING Elkjøp-forsikringa suger hold dere unna den, folkens Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Dette kan være veldig mye annet enn forsikring, sannsynligvis veldig dårlige servicerutiner i butikken det er snakk om. En forsikringssak skal ta maks en måned, og helst enda mindre. 1 uke hos verksted for prisanslag, 1 uke til vurdering av hva som er lønnsomt hos forsikringselskapet (reperasjon eller ny telefon), og 1-2 uker til å få¨utført reperasjon og levert tilbake telefon. Uansett, om det tar så lang tid å få reparert/ha telefonen inne som forsikringssak, og du IKKE har fått noen tilbakemelding som viser at ting faktisk blir gjort, så anbefaler jeg deg å skrive et reklamasjonsbrev der du krever forsikringspengene refundert, samt en del av prisen du betalte for telefonen. Ellers, så kan du jo ta kontakt med en annen del av elkjøp-konsernet, foreksempel kundeservice, eller hovedkontoret. For slik skal det virkelig ikke være med en forsikringssak Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 (endret) Ventet så lenge, da kan du uten tvil få noe ut av det Nesten gå rett til tv2 hjelper deg, eller bare forbrukerrådet du Eventuelt, Elkjøp kundeservice Edit: Og dette er selvsagt ikke tilfelle med alle som har forsikringen til elkjøp, men et uheldig enkelt tilfelle.. :\ Endret 9. juni 2004 av Naxos Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Da jeg jobber i elkjøp, så kan jeg si ganske mye om denne forskring. Du betaler et engangsbeløp da du kjøper telefonen. Om noe skulle skje, og telefonen blir totalskadd etter la oss si 10 måneder, så vil du få en NY lik telefon, eller til tilsvarende verdi av det den originale telefonen selges for i butikken i nåtid. Så om du kjøpte en 6610 da den kom ut og betalte 3000,- for den, så koster denne nå ca 2200,-, og du vil da få en telefon til ca 2200,- i verdi. Dette er bedre enn andre forsikringer, da de tar den BILLIGSTE nettprisen på telefonen (ikke elkjøpprisen), og så trekker fra et visst beløp etter hvor lang tid d u har hatt den. Pluss egenandel. Expert har nesten tilsvarende.. Bare det at hos oss fungerer det slik, at om du kjøper en telefon til 3000,- og pælmer den i veggen, får du en ny telefon, selv 10 år etter, med samme nypris som du gav for din telefon da den var ny.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Vel, det gjorde vårt gamle forsikringsselskap også. Så gikk det noen år, og folk begynte å levere inn forsikringssaker. Da fant forsikringsselskapet ut at de plutselig tapte penger som faen, og nektet å gi oss penger på disse. De endret rett og slett vilkårene, og elkjøp fikk ikke ordnet opp med de. Så butikkene ble, og blir fremdeles nødt til å legge ut selv på slike forsikringssaker. Så håper dere ikke opplever det samme. Det nye forsikringsselskapet vårt gir tilsvarende eller samme telefon, eller elkjøpprisen til tilsvarende telefon igjen etter en forsikringssak, så kan kunde velge om han vil kjøpe samme, tilsvarende eller bedre telefon. Dessuten, står det ikke noe i vilkårene deres om uaktsomhet da? Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 Dessuten, står det ikke noe i vilkårene deres om uaktsomhet da? Expert sin forsikring dekker alt. Om du pælmer mobilen i veggen, dekker den det. Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 hehe.. var innom expert for noen dager siden her i lillehammer og spurte de litt om forsikringen.. så at de reklamerte for den og hadde brosjyrer liggendes ut i butikken. Snakket da litt med betjeningen og de sa at de ikke hadde forsikring og at de ikke haddde hørt at de kom til å starte med det.. way to go =) Men som alastor sa.. at forsikringsselskaper endrer mening ganske hyppig når de finner ut at det ikke vil lønne seg og de finner ut at det er unaturlig mange saker som blir meldt inn. så vil nok expert nødt til å kjøre en begrenset periode på forsikringene. (som også fungerer greit med tanke på at det er fryktelig mye som kan skje med en mobil i løpet av et år) er fornøyd med elkjøp forsikringen min. hadde den gamle "versjonen" som det var fryktelig lang behandlingstid på og hadde forståelse for det og kjøpte en ny forsikring til min da nye mobil. =) stå på! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. juni 2004 Del Skrevet 10. juni 2004 (endret) Dessuten, står det ikke noe i vilkårene deres om uaktsomhet da? Expert sin forsikring dekker alt. Om du pælmer mobilen i veggen, dekker den det. Tror jeg blir nødt til å ikke være enig med deg der. Var innom en expertbutikk, og fikk med en folder med forsikringsvilkår. Der står det blandt annet: - Forsikringen gjelder ikke grov uaktsomhet (Å pælme en mobiltelefon i veggen, kan du ikke nekte for er dette) Så den dekker ikke alt nei, her er vilkåret akkurat det samme som hos elkjøp. I tillegg, fant jeg dette: "Din pc slutter å fungere innen 3 år pga lynnedslag. Det lønner seg ikke å reparere den. Prisen for ny lik/tilsvarende pc er 12 500,-. Dette dekker expert sin forsikring uten egenandel" Dette betyr at den dekker TILSVARENDE produkt sin verdi i dag. Dvs at om du kjøpte pcen for 20 000,- men tilsvarende eller samme pc koster 10 000 i dag, så får du ikke mer pc enn for 10 000,-. Ifølge det du sier, hadde expert dekket 20 000,- men det fremgår ikke av vilkårene. Altså nok engang helt likt som elkjøp sin forsikring . Etter å ha sammenlignet vilkår, så har jeg funnet ut at forsikringene er 99% like. Skulle nesten ikke forundre meg om vi benytter samme selskap på det også. EDIT: Japp, vi benytter samme forsikringsselskap. Så forsikringen er 100% lik. Det eneste som blir forskjellig mellom elkjøp og expert da, er hvor raske servicerutinene er. Endret 10. juni 2004 av Alastor Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 hva med forsikringen til telebutikken? Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 hva med forsikringen til telebutikken? Kva forsikring er det du meiner? Telebutikken har ingen forsikring slik Elkjøp og Expert har. Den einaste forsirkinga Telebutikken selger er Netcoms Totalforsikring, og vilkåra for denne står på netcom sine sider, og er ikkje anderledes om den blir tegna hjå expert, telebutikken siba, elkjøp, ......... mvh JanEirik Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 11. juni 2004 Del Skrevet 11. juni 2004 jeg kjøpte en boomblaster på elkjøp, og fyren på elkjøp sa: kjøper du forsikring på denne kan du tømme øl i spilleren og få ny, hmmm tenkte jeg og sa: øl drikker jeg ikke men jeg er flink til å søle cola, kjøper en sånn en. mindre enn et halt år senere ble boomblasteren min stjålet på jobben ting så veldig mørkt ut og tiden gikk, tenkte ikke på min forsikring fra elkjølp plutselig en dag så jeg tilfeldigvis brosjyren jeg fikk med, og leser: DEKKER TYVERI dro inn til elkjøp, litt problemer var det, og litt mer ble det, men til slutt så ble alt fiks, og de sa de skulle ringe når de fikk noe tilbakemeldining Ringte de tilbake elkjøp, Det værste er at de sa de hadde prøvd å ringe meg, men ikke F om at det er sant, går med mobilen i lomma hele dagen Men i dag dro jeg innom og jaggu fikk jeg meg en ny boomblaster så jeg kan trygt anbefale den forsikringen de selger der, ikke dyr og det gjorde at jeg ikke tapte de ca. 1800 kornene spillern kosta Lenke til kommentar
Vantage Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Akkurat nå er jeg litt usikker på hva jeg syns om forsikringen til Elkjøp. For noen uker siden ble mobilen min (Siemens S55) ødelagt, og jeg leverte den inn til reperasjon. Jeg skulle hente telefonen idag, men fikk beskjed om at jeg skulle få en tilsvarende telefon fordi de ikke fører S55'en lenger. Problemet mitt var at det jeg fikk velge mellom var de 2 dårligste telefonene elkjøp butikken hadde inne!! Dette er 2 telefoner med mye mindre funksjonalitet enn den jeg hadde. Jeg kan heller ikke få pengene tilbake. Ifølge elkjøpmannen var det 99% sannsynlighet for å få avslag hvis jeg skulle klage via elkjøp. Så nå må jeg ringe forsikringsselskapet selv for å forsøke å ordne opp.... Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Hei! synes det er noe merkelig at du ble tilbutt 2 dårligere telefoner da det skal være tilsvarende... bare å stikke innom å si ifra det. og har de ikke tilsvarende inne så kan jeg virkelig ikke se problemet å gi deg en "litt" "bedre" mobil Var det SAFE forsikring du hadde? isåfall så er det ikke noe problem å få penger tilbake.. bare å skrive det skriftlig og referere til referansenr som står på svaret du fikk, og få en av gutta (eller jentene) til å faxe det inn til ClearingHouse.. (husk konto nr.. ) og hvis det er klage på avgjørelsen du vil så må det gå gjennom forsikringsklagenemda, spør en i betjeningen om de kan finne adressen og slikt til deg. håper dette klarner litt opp i saken din... Lenke til kommentar
Vantage Skrevet 10. juli 2004 Del Skrevet 10. juli 2004 Er SAFE forsikring ja... Ifølge alle de jeg pratet med på Elkjøp foretningen så kunne jeg ikke få pengene tilbake, jeg kunne ikke engang kjøpe noe annet enn en mobil for pengene. De to telefonene jeg fikk tilbudt var forresten Nokia 3100 og sony ericsson t230. Åssen de kom fram til at disse telefonene "tilsvarer" S55 skjønner jeg ikke... Lenke til kommentar
Surreality Skrevet 11. juli 2004 Del Skrevet 11. juli 2004 syns også det var litt merkelig... SAFE erstatter tilsvarende produkt... og så vidt jeg kan huske så er det bluetooth på s55? Sjekket en erstatningsliste vi har fått fra AON (det forsikringsselskapet vi bruker nå) og der står faktisk S65 som erstatningsprodukt... personlig synes jeg den er litt drøy og ville heller sagt noe som CX65 eller M65.... MERK: Den erstatningslisten jeg siterer er fra AON og ikke SAFE.... og det at alle sier at du ikke kan få pengen tilbake synes jeg også er litt merkelig.. da alle burde vite at det er en mulighet... (men nå er det jo ikke så uvanlig med kommunikasjonssvikt ) Jeg hadde gått til den butikken det gjelder og bedt om å få snakket med teleansvarlig og tatt den saken med han, IKKE rop og kjeft og sånt da det er totalt unødvendig og rett og slett teit. men ta det på en saklig og høflig (men bestemt ) måte. og hvis også han sier at du ikke kan få refundert beløpet ditt så kan du be han ringe clearinghouse... Du er sikker på at betjeneningen ikke trodde du ville ha penger tilbake driekte fra butikken? for det er nemlig SAFE som skal overføre penger direkte til din bank konto. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå