Gå til innhold

erfaring med Elkjøp forsikring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da jeg jobber i elkjøp, så kan jeg si ganske mye om denne forskring.

Du betaler et engangsbeløp da du kjøper telefonen.

Om noe skulle skje, og telefonen blir totalskadd etter la oss si 10 måneder, så vil du få en NY lik telefon, eller til tilsvarende verdi av det den originale telefonen selges for i butikken i nåtid.

Så om du kjøpte en 6610 da den kom ut og betalte 3000,- for den, så koster denne nå ca 2200,-, og du vil da få en telefon til ca 2200,- i verdi.

Dette er bedre enn andre forsikringer, da de tar den BILLIGSTE nettprisen på telefonen (ikke elkjøpprisen), og så trekker fra et visst beløp etter hvor lang tid d u har hatt den. Pluss egenandel.

Lenke til kommentar
Om du mener elkjøp sin forsikring, så dekker ikke den tap og tyveri.

Egenandelen hos netcom så vidt jeg vet er 300,-

Elkjøp sin forsikring har ikke egenandel.

expert er mye bedre enn elkjøp sin forsikring da (vet det fordi jeg jobber der :green:)

Lenke til kommentar

expert er mye bedre enn elkjøp sin forsikring da (vet det fordi jeg jobber der :green:)

Og siden jeg jobber på elkjøp, så vet jeg at elkjøp sin er best!!!!! :roll:

Nei ærlig talt..jeg har ikke sett og lest vilkårende til expert, så jeg vet faktisk ikke om den er bedre eller dårligere enn vår. Men sånne uttalelser er uansett fullstendig tullete :nei:

Lenke til kommentar

Og siden jeg jobber på elkjøp, så vet jeg at elkjøp sin er best!!!!! :roll:

Nei ærlig talt..jeg har ikke sett og lest vilkårende til expert, så jeg vet faktisk ikke om den er bedre eller dårligere enn vår. Men sånne uttalelser er uansett fullstendig tullete :nei:

hehe, sorry da..

men personlig tror jeg expert sin er nesten helt lik den til elkjøp, for forsikringer på mobil går jo ut på det samme.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg knuser tlf min uforskyldt så får jeg ny på Elkjøp? Går det an da? :dontgetit: Hvor mye koster en slik forsikring?

Lenke til kommentar

Vet du hva forsikringen til expert dekker?

Forsikra mp3 spilleren min der når jeg kjøpte den men spurte ikke noe mer om hva den dekka enn det som selgeren sa om det.. :p

Lenke til kommentar

Har erfaring med Elkjøp forsikringa. Hvis det skjer produktet noe og det ikke lønner seg å reparere så får du enten ny av samme type, eller du får en ny tilsvarende telefon. Men man kan også få pengene igjen, men da får man det som man betalte på kjøpstidspunktet da verdien ikke blir avskrevet. Sånn det funka ihvertfall når jeg brukte den på min to år gamle minidisc som døde av et uhell. Men uansett, kanskje det er andre eller nye regler angående mobilforsikringa så jeg skal ikke si noe bråsikkert....

Lenke til kommentar

Vet du hva forsikringen til expert dekker?

Forsikra mp3 spilleren min der når jeg kjøpte den men spurte ikke noe mer om hva den dekka enn det som selgeren sa om det.. :p

enten bakpå kvitteringen eller på et medfølgende hefte (ikke alle som gir ut dette). men han Alastor har jo sagt litt om den på elkjøp, og expert sin høres helt lik ut. den dekker det meste hvis du ikke ødelegger den med vilje rett og slett.

Lenke til kommentar

Netcom sin frsikring fungerer på samme måte som Elkjøp sin.

Grunnen til egenandelen er at mange bruke total pluss til å få ny telefon straks noe nytt kom ut.

Netcom sender et verdibrev på den telefonen du har eller tilsvarende. Butikken henter prisen fra sin prisliste på det tidspunktet og det er det du vil kunne velge med.

Jeg har hatt forsikringen i snart 2 år og har vært uheldig nok til å måtte bruke den to ganger.

Lenke til kommentar
Glem hele forsikringen, det er bare enda en fin måte å lure til seg pengene dine på. Det har vært flere oppslag i Din Økonomi og Kapital at dette er forsikringer dere burde holde dere unna.

Litt meir nyansering takk.

Det som har vore oppe i media angåande desse forsikringane, har journalistene påpeikt at viss du har reiserforsikring så dekker denne omtrent det same som forsikringa, dermed bataler du dobbelt opp.

For personer som har heilårs reiseforsikring som også dekker mobil skade/tap/tyveri er eg einig, men for resten av gjengen så blir dei sittande med skjegget i postkassa i det dei mister telefonen. Altså forsikringa er ingen svindel.

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Jeg har erfaring med elkjøp forsikring og :)

Utrolig bra greier.. 598 et år uten egenandel; og du kan gjøre akkurat hva du vil med mobilen. Jeg knakk skjermen på min 6610 fordi jeg åpnet en julebrus med den. Det var ikkenoproblem sa elkjøp folka og de fiksa den med ny skjerm og nytt front deksel. Reperasjonen kom på 1198,- eller noe sånt, hvilket jeg selvfølgelig ikke betalte noe av! :w00t:

Jeg sparte altså ~600kroner på å forsikre mobilen min! :)

Men dog, kommer jo an på mobilen du kjøper. Men når jeg skal ha min 7610, tror jeg jaggu meg jeg skal kjøpe den hos elkjøp ;)

Endret av Naxos
Lenke til kommentar
598,- for ett år, uten egenandel. meget genialt på telefoner over 2500 om jeg nå skal si det selv. :yes:

Nuvel, hvis du tegner den inn som en verdisak hos et forsikringsselskap, så har du brått en all-risk dekning på mobilen din for et par hundrelapper i året da.

Synes faktisk det er mer genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...