Gå til innhold

Montering av P4 tips og råd.

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med montering av P4 prosessor? Kunne vært interessant å høre noen erfaringer med hensyn til monteringen på HK`et. Statiske spenninger og jording kjenner jeg til etter å ha bygget 4-5 maskiner. Jeg har aldri montert en P4 prosessor, og kunne tenke meg å få høre hvilke feller man kan gå i. Elektronisk som mekanisk.

CPU`n er en P4 1,8GB NW i boxet versjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

hei... installerte selv en p4-2.0ghz nw boxed for noen mnd siden.. var egentlig ikke noe problem...

bare sett på ribba, så presser du vifta, med klipsa på plass (4 stk, 1 på hver side).. så er det 2 hendler som skal lixom brekkes over.. her må du være forsiktig, og ikke bruke for mye kraft.. gjør det rolig! mye krefter ute å går.. så skal alt være på plass :smile:

beret

Lenke til kommentar

Boxed P4 er veldig greie å sette sette i.

Du må vurdere om du skal fjerne thermalpad'en og erstatte med AS3. Du får ikke så veldig mye igjen for jobben med hensyn til lavere tempratur.

Når du fester vifte + sink er det viktig å sørge for at denne holder seg vannrett når du fester de to spakene som klemmer oppsettet mot cpu.

Yoda

Lenke til kommentar

Ja, det var meget enkelt, men det skader ikke å være føre var osv. når du aldri har tatt i en P4. AMD har vel endel å lære her, eller? Det var kanskje provoserende sagt, men det stemmer også. Forøvrig ikke et vondt ord om AMD. Har selv montert endel av de etter hvert, og det har aldri vært noe problem med å liv i de.

Takker alle som bidro med nyttig info.

V.Møy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...