danielR Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Madprod intro (49sek. hires - MPG VCD - 8MB) Madprod intro (49sek. lowres - MPG - 2MB) For å få litt fart på videokritikken tenkte jeg at jeg kunne legge ut noe her selv. Dette er åpningssekvensen til en stor slags snowboard/ekstremsport/tøyse-video vi holder på å lage. Vi var veldig entusiastiske i starten, lagde egen nettside og greier, men etterhvert har innsatsen og moralen sunket veldig. Ikke så rart kanskje, siden vi har holdt på i over 3 år uten å klare å gjøre ferdig videoen. Mye av dette har også med å gjøre at jeg er litt perfeksjonist av meg og ikke vil gi slipp på filmen før den er "perfekt".. Slutten av klippet er forresten litt brå fordi at i filmen glir introen sakte over til starten av "handlingen". Uansett; Hva synes dere? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Man ser at du har lagt arbeid inn i redigeringen her ja Vanskelig å finne "feil" med slike ting - det man må finne er hvordan en kan gjøre det enda bedre. - Og dét er jo selvfølgelig vanskeligere enn å peke på ting som ikke funker. Den var stilig, og til og med teksten i starten hadde fått stempelet som resten av introen viste. - Dét eneste jeg egentlig reagerte negativt på var at det var både brukt 4:3 bilder, såvel som letterboxed 16:9 bilder. - Ser ofte at folk ikke klarer å holde en standard konsekvent Du kan alltids gjøre boksene en del av "looket" - ser du bruker mange stilige "hoppende" bokser sånn ellers i introen - men de veier ikke opp for et helt klipp som har svarte firkanter nede og oppe. Menmen, alt i alt veldig god redigeringsjobb. - Kildematerialet var standard, ikke dårlig ikke bra, er nok neppe klippene du har brukt mest kreativitet på Ellers så liker jeg hele idéen med å integrere introen til hver serie. - var en flott overgang ifra intro til kjøringa. Lenke til kommentar
danielR Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 takktakk Er klar over det med letterboxinga. Klippet er tatt fra en video vi filmet i widescreen fordi vi hadde fått låne et kamera med ekte 16:9. Så etterhvert ble det bestemt at alle de små videoene våre skulle samles til én film - og da ble det litt problematisk at noe var 16:9 mens resten var i 4:3. Det du sier om kildematerialet stemmer også ganske bra. Jeg har over 4 timer med råmateriale, men nesten ingen brukbare nærbilder eller klipp hvor personene står i ro, så jeg måtte bare ta det beste jeg hadde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå