Gå til innhold

Film: Madprod introduksjon

Anbefalte innlegg

Madprod intro (49sek. hires - MPG VCD - 8MB)

Madprod intro (49sek. lowres - MPG - 2MB)

For å få litt fart på videokritikken tenkte jeg at jeg kunne legge ut noe her selv.

Dette er åpningssekvensen til en stor slags snowboard/ekstremsport/tøyse-video vi holder på å lage. Vi var veldig entusiastiske i starten, lagde egen nettside og greier, men etterhvert har innsatsen og moralen sunket veldig. Ikke så rart kanskje, siden vi har holdt på i over 3 år uten å klare å gjøre ferdig videoen. Mye av dette har også med å gjøre at jeg er litt perfeksjonist av meg og ikke vil gi slipp på filmen før den er "perfekt"..

Slutten av klippet er forresten litt brå fordi at i filmen glir introen sakte over til starten av "handlingen".

Uansett; Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man ser at du har lagt arbeid inn i redigeringen her ja :)

Vanskelig å finne "feil" med slike ting - det man må finne er hvordan en kan gjøre det enda bedre. - Og dét er jo selvfølgelig vanskeligere enn å peke på ting som ikke funker.

Den var stilig, og til og med teksten i starten hadde fått stempelet som resten av introen viste. - Dét eneste jeg egentlig reagerte negativt på var at det var både brukt 4:3 bilder, såvel som letterboxed 16:9 bilder. - Ser ofte at folk ikke klarer å holde en standard konsekvent :)

Du kan alltids gjøre boksene en del av "looket" - ser du bruker mange stilige "hoppende" bokser sånn ellers i introen - men de veier ikke opp for et helt klipp som har svarte firkanter nede og oppe.

Menmen, alt i alt veldig god redigeringsjobb. - Kildematerialet var standard, ikke dårlig ikke bra, er nok neppe klippene du har brukt mest kreativitet på ;) Ellers så liker jeg hele idéen med å integrere introen til hver serie. - var en flott overgang ifra intro til kjøringa.

Lenke til kommentar

takktakk :)

Er klar over det med letterboxinga. Klippet er tatt fra en video vi filmet i widescreen fordi vi hadde fått låne et kamera med ekte 16:9. Så etterhvert ble det bestemt at alle de små videoene våre skulle samles til én film - og da ble det litt problematisk at noe var 16:9 mens resten var i 4:3.

Det du sier om kildematerialet stemmer også ganske bra. Jeg har over 4 timer med råmateriale, men nesten ingen brukbare nærbilder eller klipp hvor personene står i ro, så jeg måtte bare ta det beste jeg hadde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...