Vice Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 dette er utrolig farlig og det blir en haglskur av splinter som lett tar liv, fraråder at dette utprøves Riktig, for å si noe om effekten: Jeg hadde en klasskamerat fra barneskolen som lagde en liten pipebomb av en tom vanlig AG3 hylse, om jeg ikke husker feil. Inni denne var det vanlig svovel fra fyrstikkhoder. Det som ikke var særlig lurt var at han brukte en hammer for å forsegle enden av hylsen slik at den skulle bli helt tett. Hamringen førte til at det oppstod en gnist inne i hylsa og BOOM. Den detonerte i hånden og han mistet flere fingre. Jeg så også rommet etterpå og det var splint hull i både tak og vegg. For å si det slik: Han var heldig som bare mistet noen fingre. Ting kunne gått langt verre. Lenke til kommentar
Svin Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Bland ammoniakk og iod-krystaller. Når krystallene tørker vil de kunne sprenges ved den minste berøring. Bland kaliumpermanganat + f.eks. sukker. Dette blir et "treigt" sprengstoff, men kan skape endel moro. Ammoniumnitrat (salt fra isposer)er et høyverdig sprengstoff. Antennes ved høy temperatur eller høyt trykk, så en trenger noe annet for detonasjon. Knallgass (hydrogen og oksygen) er moro. Samle opp gassen som dannes ved å putte plumbo i vann. Forøvrig bør en aldri drive med sprengstoff hvis en ikke er helt sikker på hva en holder på med, eller har nødvendig sikkerthetsutstyr. Skal veldig lite til for å skade seg. En dråpe plumbo på øyet og du risikerer å bli blind. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 (endret) -ville ikke oppmuntre til idoioti likevell- Endret 3. juni 2004 av JEG76 Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Kor får man tak i plumbo forresten? Lenke til kommentar
Izex Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Sikkert blandt vaskemiddel på Rema 1000 Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Skjekk ut http://www.dynonobel.com/dynonobelcom/no/e...duktspekter.htm de har mye forskjellig sprengstoff... Eneste er vel at man trenger sprengningssertifikat for å få kjøpe Lenke til kommentar
insider Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 disel og kunstjørsel ! BOOM !! Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Kan anbefale pyroteknikk-forumet på freakforum.nu Det står det mye om emnet Lenke til kommentar
Luv Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Har hørt at man kan blande bensin og ku-skit... Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Eller som andre har sagt. Kunstgjødsel (Natriumklorid?) og diesel. Bæng sier det. Natriumklorid? Bordsalt? Hehe. Var en grunn til det ? bak natriumklorid. Synes ikke det høres rett ut Men det er ikke alt av kunstgjødsel som kan sprenges. Må inneholde det greiene som jeg ikke kan navnet på =) Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Jeg hadde en klasskamerat fra barneskolen som lagde en liten pipebomb av en tom vanlig AG3 hylse, om jeg ikke husker feil. Inni denne var det vanlig svovel fra fyrstikkhoder.Det som ikke var særlig lurt var at han brukte en hammer for å forsegle enden av hylsen slik at den skulle bli helt tett. Hamringen førte til at det oppstod en gnist inne i hylsa og BOOM. Den detonerte i hånden og han mistet flere fingre. Jeg så også rommet etterpå og det var splint hull i både tak og vegg. For å si det slik: Han var heldig som bare mistet noen fingre. Ting kunne gått langt verre. Akkurat det samme gjorde jeg og en kamerat. Men vi klarte å forsegle den fint hver gang. Vi hadde aldri noe lunte på greiene, vi detonerte den ved å banke på den med en hammer, og det smalt og sprutet noe helt sinnsykt. Hadde vel egentlig bare griseflaks at at gikk bra. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Men det er ikke alt av kunstgjødsel som kan sprenges. Må inneholde det greiene som jeg ikke kan navnet på =) Du mener vel Ammoniumnitrat (vanlig i gjødsel), NH4NO3, som blandet med fyringsolje eller disel blir en plastisk masse som kan brukes til sprengstoff, hvis stoffet får tillført nok energi gjnennom en tennsats (liten eksplosjon) vil det eksplodere. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Hva som sprenger best? Q-tec så klart Kunne ikke dy meg Endret 5. juni 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. juni 2004 Del Skrevet 5. juni 2004 (endret) Har erfaring med denne blandingen: Kunstgjødsel (porøse korn) Disel vinflaske Må ikkje prøvast heime (eller andre steder for den sags skyld) Smeller skikkelig, men er livsfarlig p.g.a. splinter. Endret 5. juni 2004 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Bakepulver og vann, ristes godt Lenke til kommentar
Individual-48 Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 acetylen + oksygen , ingenting smeller bedre det jeg prater om er altså sveisegass pluss at du trenger en oksygen tankt, miks dette samme i en pose (f.eks en svart plastikkpose) og tenn på (burde være minst en 20 - 30m unna da!!! Og det er ikke kødd, Lenke til kommentar
gspr Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Sikkert blitt nevnt, men: Kunstgjødsel + diselolje = kaboom. Vær forsiktig, for faen! Lenke til kommentar
insider Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 gspr: jepp nevnte det over her. Det sprenger noe helt jævli ! Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Prøv å bland i noen salter som gir forskjellige farger når de brenner. Får litt kule efetkter sån. Feks. salter med noen av disse ionene i: (Di talla inne i klammen skal stå opphøyf) Pb (2+) Blåfarge Na (+) Gul Ba (2+) Grønn Ca (2+) Rød. Hvem salter du kan bruke for en finne ut selv, er vel ikke så vannskelig. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. juni 2004 Del Skrevet 6. juni 2004 Prøv å bland i noen salter som gir forskjellige farger når de brenner. Får litt kule efetkter sån.Feks. salter med noen av disse ionene i: (Di talla inne i klammen skal stå opphøyf) Pb (2+) Blåfarge Na (+) Gul Ba (2+) Grønn Ca (2+) Rød. Hvem salter du kan bruke for en finne ut selv, er vel ikke så vannskelig. Husker fra N&M-timene at alle kobberforbindelser (Cu) gir en blålig farge ved, vi prøvde også å brenne kobberforbindelser (stilig blåfarge). Hive natrium (Na) i vann sier "poff" eller "fssss" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå