Gå til innhold

Hva sprenger best?

Anbefalte innlegg

Jeg og noen kompiser har i det siste utforsket litt på hva som sprenger best av det lille sortimentet man kan velge fra i f.eks en Jerniahandel....

Fram til nå har propan/butan-beholdere (sånne små og blå primuser) vært det beste, men vi skulle gjerne hatt noe med mer trøkk....

Måten vi sprenger objektene på, er ved å legge dem i postkasser som vi legger på åpen ild.... Kun primusen bretta ut hele postkassa....

Har prøvd:

Primus, ymse deodoranter, spraybokser (radar, rustfjerner, etc), Mr Muscle (sprenger ikke), Sofarens, o.l

Noen som kan være kreative og komme med forslag til andre midler? - enten om forslagene kommer fra egen erfaring eller fantasi...

http://home.no.net/thomie/CF-Boom/CF-Boom2_slow.wmv

http://home.no.net/thomie/CF-Boom/Boom3.wmv

Endret av Straydog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bilbatteri??

Jeg ville nok testa med mindre batteri først. Dessuten er bilbatteri laget i masse plast og faenskap som sikkert smelter og ødelegger alt.

Et vanlig batteri derimot, er en lukket metallbeholder, denne vil sprenge om den oppvarmes. Blir nok ikke så mye flammer da, tror ikke det er så mye tennbart i et batteri.

Lenke til kommentar
Bilbatteri??

Jeg ville nok testa med mindre batteri først. Dessuten er bilbatteri laget i masse plast og faenskap som sikkert smelter og ødelegger alt.

Et vanlig batteri derimot, er en lukket metallbeholder, denne vil sprenge om den oppvarmes. Blir nok ikke så mye flammer da, tror ikke det er så mye tennbart i et batteri.

Korleis lager eg ein bombe av batteri? Har prøvd, men det funka ikkje! :cry:

Lenke til kommentar
Korleis lager eg ein bombe av batteri? Har prøvd, men det funka ikkje! :cry:

Enkleste måten er å varme opp batteriet slik at trykket inni blir for stort. Måter å varme det opp på kan variere, men ild funker sikkert bra. I tillegg kan man visstnok varme batteri i mikrobølgeovn (skummelt, sprenger kanskje med en gang)

Lenke til kommentar

Du kan prøve og antende kokandes fuel, då får du ein slik ildsopp som du ser i filmer og slikt. Gjer følgande:

1) Hell fuel i eit stort kar (treng ikkje å være djupt men det må ha eit areal på eit par m2)

2) Sett eit mindre kar oppi det største som du også fyller med fuel og setter eit lokk over

3) Tend på fuelen i det største karet, dette vill få fuelet i det minste karet til å koke.

4) Fjern lokket og kast ein sprengladning nedi den kokandes fuelen. (I millitæret brukte vi eit knallskudd (øvelsesgranat))

5) SPRING!

Du burde nå få ein ildsopp på alt ifrå 3-4m til 20+meter alt etter mengden fuel du bruker.

Lenke til kommentar
Korleis lager eg ein bombe av batteri? Har prøvd, men det funka ikkje!  :cry:

Enkleste måten er å varme opp batteriet slik at trykket inni blir for stort. Måter å varme det opp på kan variere, men ild funker sikkert bra. I tillegg kan man visstnok varme batteri i mikrobølgeovn (skummelt, sprenger kanskje med en gang)

Blir vel litt vanskeleg å hive det på eit bål. Korleis kan eg få høgt trykk inni han slik at det sprenger uten å bruke bål eller microbølgeovn?

Lenke til kommentar
Transistor + overspenning?

Måten vi sprenger objektene på, er ved å legge dem i postkasser som vi legger på åpen ild.... Kun primusen bretta ut hele postkassa....

Hvem sine postkasser er det dere ødelegger? :ermm:

Finner postkasser som ikke er i bruk....

Lenke til kommentar
Du kan prøve og antende kokandes fuel, då får du ein slik ildsopp som du ser i filmer og slikt. Gjer følgande:

1) Hell fuel i eit stort kar (treng ikkje å være djupt men det må ha eit areal på eit par m2)

2) Sett eit mindre kar oppi det største som du også fyller med fuel og setter eit lokk over

3) Tend på fuelen i det største karet, dette vill få fuelet i det minste karet til å koke.

4) Fjern lokket og kast ein sprengladning nedi den kokandes fuelen. (I millitæret brukte vi eit knallskudd (øvelsesgranat))

5) SPRING!

Du burde nå få ein ildsopp på alt ifrå 3-4m til 20+meter alt etter mengden fuel du bruker.

..... og etter eksplosjonen så vil halve skauen være i flammer.... :hmm:

Lenke til kommentar
Måten vi sprenger objektene på, er ved å legge dem i postkasser som vi legger på åpen ild

Hvis du synes sprenging er så jævla tøft så kan du ta å sprenge deg sjæl i ræva!

Hvis du synes sprenging er så forbanna tøft så kan du ta å sprenge deg sjæl i ræva!

Hvis du synes det er så jævla tøft å sprenge kan du faen meg ta å sprenge deg sjæl i ræva!

Men ikke kom og spreng postkassa mi, for den postklassa skal jeg få post i, og det er ikke så jævla lett å få post i en postkasse som er sprengt, ikke sant!

- Bare Egil :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...