Xibit Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Fikk 704 kbit adsl fra Tele2 i august i fjor, og har nå byttet over til 2mbit Telenor. Lurte på om modemet fra Tele2 er mitt, eller om de nå kommer til å kreve at jeg sender det tilbake? Tror selv at det er mitt, men ble litt usikker.... Endret 29. mai 2004 av Xibit Lenke til kommentar
reybr Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Er det et Thomson Speedtouch modem du har, så er modemet ditt. Er det et Zyxel, Lucent eller Alcatel Speedtouch skal Tele2 ha det tilbake. Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg fikk også adsl fra Tele2 i august i fjor og i min avtale stod det iallefall klart at modemet fra tele2s og at man måtte levere det inn igjen dersom man sa opp abonementet. Men hva søren skal du med et adsl modem så lenge det ikke kan fungere som router? Lenke til kommentar
reybr Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg fikk også adsl fra Tele2 i august i fjor og i min avtale stod det iallefall klart at modemet fra tele2s og at man måtte levere det inn igjen dersom man sa opp abonementet. Men hva søren skal du med et adsl modem så lenge det ikke kan fungere som router? Da har du ikke et Thomson Speedtouch modem. Som jeg sa: Er det et Thomson modem, så er dette kundens. Er det Zyxel, Lucent eller Alcatel så er det Tele2 sitt (egentlig Telenor Networks, men det er flisespikkeri) Men hva søren skal du med et adsl modem så lenge det ikke kan fungere som router? Er det et Thomson Speedtouch modem han har, så er det en router innebygd i dette, men modemet er satt opp som bridge som standard Lenke til kommentar
Xibit Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 Men hva søren skal du med et adsl modem så lenge det ikke kan fungere som router? Kanskje fordi jeg allerede har trådløs ruter? Jeg har Zyxel fra Tele2, så da ryker nok det tilbake ja, får beholde Speedtouch'en og ha det i bridgemodus. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Det beste vil selvsagt være å spørre tele2. Det værste som kan skje, er at du må sende det tilbake, noe du alikevel har tenkt å gjøre. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Men hva søren skal du med et adsl modem så lenge det ikke kan fungere som router? Så er det de av oss som finner div billige NAT-routere nokså begrensende. Har gitt opp endel for de ikke funker helt stabilt, de har meget begrenset med avansert funksjoner og generellt suger så man kan grine. F.eks har jo noen svært begrenset portvideresendingsmuligheter, noen kan man ikke sette opp porrtrange f.eks 5000-5500 men man må skrive inn hvert enkelt port og det bare er plass til 20 stk så er det ikke spesielt greit.... Lenke til kommentar
reybr Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg har Zyxel fra Tele2, så da ryker nok det tilbake ja, får beholde Speedtouch'en og ha det i bridgemodus. Da vil du nok motta en returlapp fra Telenor Networks i løpet av kort tid. Du behøver ikke gjøre noe før du har fått denne lappen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå