Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Scanning av maskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor du la inn den lista der, er for meg uforståelig.

Meg også.

 

-

 

Har også merka endel portscan's etc på min router ( smoothie router :thumbup: )

Men er jo ikke noe farlig om de portscanner routeren.. det er jo sånt som skjer hele tiden, folk setter portscans på hele IP-serier for å lete etter potensielle hacker-ofre ..

Lenke til kommentar
Smoothwall stopper _ikke_ alt! Min smoothwall-boks hadde innbrudd (ja, på selve router-boksen) i forige uke.. Kjører nå ipcop mens jeg leter etter andre løsninger ..

Ingen som har sagt at smoothwall stopper _alt_ heller..

IP-cop er vel ikke veldig mye sikrere mot en hacker som kommer seg forbi en smoothwall..

Lenke til kommentar

Er klar over det, og ser derfor etter andre alternativer. Forresten sykt mye aktivitet på portscannings-fronten for tiden. Flere jeg kjenner som bruker samme ISP som meg opplever at det blir rimelig store logger for hver dag (noen som scanner IP-rangen til ISP?) ISP er forresten ElTele.

Lenke til kommentar

Som jeg sa tidligere, Ja, folk har programmer som står på å scanner tusener av IP'er hele tiden.. for å finne ofre for hacking/cracking.

 

Portscans er vanligvis ikke farlig, fordi det er bare noen som sjekker etter sikkerhetshull på ditt nettverk. Hvis du har en sprek firewall, skrudd av filesharing hvis du ikke er bak en NAT-router etc. så skulle du være trygg.

 

En ting til:

 

Det nytter vanligvis _ikke_ å rapportere portscan attempts til abuse avdelingen til ISP'er.. sånne forespørsler har jeg aldri fått svar på, og heller aldri hørt om noen som har fått svar. Ganske forståelig, for portscans forekommer så ofte at det ville blitt _veldig_ mye jobb å sporet opp alle. For ikke å nevne at ISP'ene ville gått konkurs om de skulle nekte alle abuser'ne nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...