Gå til innhold

Rekordlav ytelse - hvor langt ned kommer du?


Anbefalte innlegg

Jeg har drevet litt testing den siste tiden om hvor bedriten ytelse man egentlig klarer å få med et kraftig system.

 

Jeg har nå satt meg ned med en A64 3000+ med 512 MB RAM for å se hvor lav score jeg egentlig klarer å få i 3DMark 2001SE med standard innstillinger. Det laveste jeg har klart å komme nå er 1178 3DMarks....

 

Målet er å komme under 1000 poeng, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare det :p

 

Hvor dårlig score klarer du å få med et toppsystem?

 

Edit: Da er jeg kommet ned i 511 3DMarks....det er jo ganske akseptabelt bedriten med en A64 3000 @ 2 GHz.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det kommer an på hva du definerer som toppsystem...

 

Jeg har et skjermkort med PCI, 2MB og Rage pro chip som sikkert kunne gjort det ganske dårlig.

 

Kan jo også prøve å kjøre det hele på minst mulig ram.

 

Edit: Er det lov til å underklokke også?

Og legge inn Windows 95? Evt. DOS ?

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Tja, det kommer an på hva du definerer som toppsystem...

 

Jeg har et skjermkort med PCI, 2MB og Rage pro chip som sikkert kunne gjort det ganske dårlig.

 

Kan jo også prøve å kjøre det hele på minst mulig ram.

Man kan jo også la være....

 

men hvis man absolutt må bruke tida si på det gjetter jeg på at det beste er å underklokke cpu i bios, kjør fsb på så lavt som du kan, også på alle kortene... agp 1x@33mhz, no fast read write turnaround, no video/palette snooping/caching etc... :) Og ingen udma på diskene... bruk PIO mode 1.... :D

Lenke til kommentar
Sett inn et elendig skjermkort, og ha en prioritert task i bakgrunnen som trekker 99 % CPUkraft.

Bakgrunnsapplikasjoner er juks! Da kan man sette 3DMark til å kjøre med prioritet idle og en prime99 torture-test da.... nei nei nei, juks!

 

Mine 511 poeng er gjort uten andre bakgrunnsprosesser enn det windows er nødt til å ha.

Lenke til kommentar

Lav 3DMark-score med et elendig skjermkort er jo ikke noe problen. Med et slikt kort vil det ikke være særlig stor forskjell på scoren en får med A64 og P3. Det må da være morsommere, og mer utfordrende, å prøve å få lav score med et raskt skjermkort også.

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Du trenger jo ikke å undervolte bare fordi du vil underklokke, iallfall ikke når det ikke er snakk om noen permanent løsning. Min erfaring tilsier dog at overklokking og underklokking er to sider av samme sak, men underklokking "tærer" mer. Har hatt min trofaste 2500+ i et år eller noe sånt, og jeg har aldri hatt den på frekvenser under 2200MHz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...