DesertGlow Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg har drevet litt testing den siste tiden om hvor bedriten ytelse man egentlig klarer å få med et kraftig system. Jeg har nå satt meg ned med en A64 3000+ med 512 MB RAM for å se hvor lav score jeg egentlig klarer å få i 3DMark 2001SE med standard innstillinger. Det laveste jeg har klart å komme nå er 1178 3DMarks.... Målet er å komme under 1000 poeng, men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare det Hvor dårlig score klarer du å få med et toppsystem? Edit: Da er jeg kommet ned i 511 3DMarks....det er jo ganske akseptabelt bedriten med en A64 3000 @ 2 GHz. Lenke til kommentar
Kebab Kongen Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hva er det man kaller det igjen...... For mye fritid ? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Tja, det kommer an på hva du definerer som toppsystem... Jeg har et skjermkort med PCI, 2MB og Rage pro chip som sikkert kunne gjort det ganske dårlig. Kan jo også prøve å kjøre det hele på minst mulig ram. Edit: Er det lov til å underklokke også? Og legge inn Windows 95? Evt. DOS ? Endret 29. mai 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Simen1: Prøv så godt du kan.... Jeg fikler med BIOS så godt jeg kan for at dette skal gå skikkelig drit. Med toppsystem så mener jeg først og fremst en kraftig CPU med relativt mye RAM. Bruker selv et DX7-kompatibelt UniChrome II integrert skjermkort på dette systemet. Lenke til kommentar
pett Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Tja, det kommer an på hva du definerer som toppsystem... Jeg har et skjermkort med PCI, 2MB og Rage pro chip som sikkert kunne gjort det ganske dårlig. Kan jo også prøve å kjøre det hele på minst mulig ram. Man kan jo også la være.... men hvis man absolutt må bruke tida si på det gjetter jeg på at det beste er å underklokke cpu i bios, kjør fsb på så lavt som du kan, også på alle kortene... agp 1x@33mhz, no fast read write turnaround, no video/palette snooping/caching etc... Og ingen udma på diskene... bruk PIO mode 1.... Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Sett inn et elendig skjermkort, og ha en prioritert task i bakgrunnen som trekker 99 % CPUkraft. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Sett inn et elendig skjermkort, og ha en prioritert task i bakgrunnen som trekker 99 % CPUkraft. Bakgrunnsapplikasjoner er juks! Da kan man sette 3DMark til å kjøre med prioritet idle og en prime99 torture-test da.... nei nei nei, juks! Mine 511 poeng er gjort uten andre bakgrunnsprosesser enn det windows er nødt til å ha. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Okei... skal se om jeg gidder. Har AXP på 2400MHz... Lenke til kommentar
Endre Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Lav 3DMark-score med et elendig skjermkort er jo ikke noe problen. Med et slikt kort vil det ikke være særlig stor forskjell på scoren en får med A64 og P3. Det må da være morsommere, og mer utfordrende, å prøve å få lav score med et raskt skjermkort også. Endret 29. mai 2004 av Endre Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kebabkongen: Kunne ikke vært mer enig Kom dere ut i solen istedenfor. Lenke til kommentar
bekkelund Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 solen? er det den tingen på den på blåe bakgrunnen som har masse pixler? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 jeg har noen gamle*gamle* rambrikker med 8mb eller noe sånnt, sett de inn i HK og så kansje maskina ikke en gang starter(og det er nok under 1000 poeng) hahaha Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Vær forsikktig med underklokking: En kamerat av meg skulle spille DuckTales på en 2GHz, og det endte med at prosessoren fikk så lite strøm at den ikke ville starte. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Du trenger jo ikke å undervolte bare fordi du vil underklokke, iallfall ikke når det ikke er snakk om noen permanent løsning. Min erfaring tilsier dog at overklokking og underklokking er to sider av samme sak, men underklokking "tærer" mer. Har hatt min trofaste 2500+ i et år eller noe sånt, og jeg har aldri hatt den på frekvenser under 2200MHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå