Blib Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Søstera mi har nå akkurat kjøpt eg et nytt spill til GameCuben sin - The Sims (Busting out tror jeg). Men når vi skal starte det opp sier det at det krever 1 file og 168 blocks ledig på minnekortet. Vi har ett minnekort, ingen anelse hvor stor kapasitet det har. Men vi slettet nå de av savegamene vi ikke trengte lengre - men allikevel klarer ikke spillet å starte opp. Og vi vil helst ikke slette savegames vi spiller på, med mindre vi må. Så, kommer vi til å få nok lagringsplass om vi sletter denne savegamen også? (Zelda Wind Waker) Hvor mye koster et nytt minnekort? Lenke til kommentar
Döden Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Minnekort hos elkjøp. (299,-) Det er visst bare 59 blocks. kort Men forvile ikke, de har visst også et annet men til en 100-lapp mer. Det fine og dumme med GameCube er at minnekortene er så små og at da de fleste spill-produsentene da legger med et ekstra minnekort til spillet. Lenke til kommentar
Excelsion Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kommer nok ikke til å få nok lagringsplass uansett. Det er nok et 59 blokkers minnekort dere har.. Sims er et av de få spillene som krever UTROLIG mye minne iforhold til andre spill. Dere må kjøpe et 250+ blokkers minnekort. De selger de overalt hvor GC selges til rundt 200-250,-. Lenke til kommentar
Cinemarxism Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Teit at det ikke følger med et stort nok minnekort til Sims da.. Gjør jo det til Animal Crossing, og skal også gjøre det til Pokemon Colluseum... Liker ikke spill som krever så utrolig mye plass, Madden 2004 krever også utrolig mye.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Fyy søren. Det burde være ulovlig å selge disse spillene da - uten en STOR klistrelapp frempå som sa at du MÅTTE ha et nytt, større minnekort enn default for å spille det. Jeg kommer iallefall til å sende inn en klage til forubrukerombudet nå. SLEIPT er det! Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Foreslår at du kjøper deg et skikkelig minnekort i stedet for de elendige småkorta som er / var til salgs.. Play selger blant annet 32MB (507 blocks)-kort. Hvor mange blocks et spill bruker, står oppgitt bak på alle GameCube-spill (iallfall alle jeg sjekket i farten), så det _STÅR_ faktisk der. Du må bare lese det. Det er strengt tatt ikke utviklerene sin feil at du ikke sjekker det som faktisk står opplyst der, i forhold til den lagringskapasiteten du allerede har.. Spesielt med tanke på at mange av oss har minnekort som fint klarer å lagre mye mer enn det de fleste spill krever. Men! Selvfølgelig er det kjipt.. Men det kan lett ordnes - og det står som sagt oppgitt. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Joytech-kortene som selges på play.com (som det fiskfisk henviste til) gir en god del mer for pengene enn om du skal kjøpe originale minnekort her i Norge, ja. Selv valgte jeg å gå for et par kort på 8MB, til £3.99 (ikke på lager der nå). 8MB er vel uansett bare 123 blocks, så det holder jo ikke i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Döden Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Joytech-kortene som selges på play.com (som det fiskfisk henviste til) gir en god del mer for pengene enn om du skal kjøpe originale minnekort her i Norge, ja. Selv valgte jeg å gå for et par kort på 8MB, til £3.99 (ikke på lager der nå). 8MB er vel uansett bare 123 blocks, så det holder jo ikke i dette tilfellet. Dersom 59 minneblokker er for lite så kan du nå anskaffe deg 251 minneblokker i stedet. Dette oppgraderte minnekortet er over fire ganger så stort som det første offisielle minnekortet fra Nintendo. Ser da ut som om 8 mb. kortet har mer enn du sier Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Vi var på Spaceworld i dag og kjøpte et på 251 blocks til 400kr. For mye stress og for lang tid å vente for lillesøstera mi til at vi kjøper via Ebay eller noe sånt. Og forventes det virkelig at 10 årige jenter skal kunne vite hvor mye minneplass de har på kortet sitt? Eller at jeg skal vite sånt? Jeez, jeg sitter med en Xbox selv hvor langringsplass aldri har vært et tema. Et lite klistremerke som sier at "Dette spillet krever et større minnekort enn det som er standard" er alt jeg ville sett. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Vi var på Spaceworld i dag og kjøpte et på 251 blocks til 400kr. For mye stress og for lang tid å vente for lillesøstera mi til at vi kjøper via Ebay eller noe sånt. Og forventes det virkelig at 10 årige jenter skal kunne vite hvor mye minneplass de har på kortet sitt? Eller at jeg skal vite sånt? Jeez, jeg sitter med en Xbox selv hvor langringsplass aldri har vært et tema. Et lite klistremerke som sier at "Dette spillet krever et større minnekort enn det som er standard" er alt jeg ville sett. Når Blib har problemer, DA er det gale! (mente alvor) Edit: Irskev elif Endret 7. juni 2004 av Master D Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Vi var på Spaceworld i dag og kjøpte et på 251 blocks til 400kr. For mye stress og for lang tid å vente for lillesøstera mi til at vi kjøper via Ebay eller noe sånt. Og forventes det virkelig at 10 årige jenter skal kunne vite hvor mye minneplass de har på kortet sitt? Eller at jeg skal vite sånt? Jeez, jeg sitter med en Xbox selv hvor langringsplass aldri har vært et tema. Et lite klistremerke som sier at "Dette spillet krever et større minnekort enn det som er standard" er alt jeg ville sett. Jeg kjøpte meg et 64MB 1019blocks-minnekort til 349,- på Spaceworld.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Vi var på Spaceworld i dag og kjøpte et på 251 blocks til 400kr. For mye stress og for lang tid å vente for lillesøstera mi til at vi kjøper via Ebay eller noe sånt. Og forventes det virkelig at 10 årige jenter skal kunne vite hvor mye minneplass de har på kortet sitt? Eller at jeg skal vite sånt? Jeez, jeg sitter med en Xbox selv hvor langringsplass aldri har vært et tema. Et lite klistremerke som sier at "Dette spillet krever et større minnekort enn det som er standard" er alt jeg ville sett. Helt enig, produsentene burde merke spillene bedre, slik at man kan vite på forhånd hvor mye plass de enkelte spillene krever for å lagre savegames. Hadde samme problemet selv for en tid tilbake Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) Da jeg kjøpte GC kjøpte jg også Pokemon colusseum, men jeg slette P:C saven, som tok 48 blokker va 59 kortet, så jeg slette P:C saven. og nå kan jeg spille flere, gode spill. Enig med merkinga Fint at du ordna det. Endret 4. juni 2004 av Fanta Boy Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 er ganske trist at minnekort koster 400kr for eit par mb med tanke på at ein intergrert harddisk i gamecuben hadde fordyra den med maks 200kr Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 er ganske trist at minnekort koster 400kr for eit par mb med tanke på at ein intergrert harddisk i gamecuben hadde fordyra den med maks 200kr 350kr for 64MB (1019blocks) er ikke så ille da.. Lenke til kommentar
ponduz Skrevet 7. juni 2004 Del Skrevet 7. juni 2004 Sant sant! Ikke alltid originalt er det lureste å kjøpe rent økonomisk og plassmessig sett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå