Mushaboom Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hadde ikke det vært noe? Eks: Hvis noen skriver "oxo" blir dette direkte forandret til "også" når man poster. Dette har jo allerede blitt gjort med diverse ord her på forumet, bl.a Telenor. Kanskje en ide? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Godt forslag! Ordbok på forumet hadde vært genialt for å slippe de mange postene med elendig språk. Men det hadde vært best om man bare fikk en sånn rød strek under ordet slik som i word i stedet for automatiske korreksjoner. Det er jo av og til man vil uttrykke seg med feilskrevede ord eller ord som ikke finnes i ordboka. F.eks er det utrolig irriterende når word er innstilt til å konvertere forkortelsen for millimeter (mm) til "med mer". Slik tvangsretting bør vi styre unna. Men forsåvidt: Meget godt forlag. Jeg skulle gjerne ha sett noe slikt i bruk. Lenke til kommentar
enden Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 problemet er vel det at input skjer via textarea, og der er det umulig å manipulere teksten. Røde streker i ferdig postede innlegg vil vi vel ikke ha? Denne er forøvrig feilpostet. Tilbakemeldinger brukes til siden hardware.no, mens ting angående forumet taen i FORUM kategorien Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 QUOTE (enden @ 29/05/2004 : 14:54) problemet er vel det at input skjer via textarea, og der er det umulig å manipulere teksten. Røde streker i ferdig postede innlegg vil vi vel ikke ha? enden, lyver du ?? Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 QUOTE (Zethyr @ 02/06/2004 : 16:40) enden, lyver du ?? Vet du noe jeg ikke vet? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Ja, jeg vet om to ting: Client-side og Server-side Begge disse har vel muligheter til å modifisere tekst i textarea, og opptil flere muligheter/språk for hver Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Nå er ikke jeg wemaster 2k, men om dere kan bytte ut diverse fy-fy-ord med "****", så kan dere vel bytte ut "oxo" med "også" Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Gi meg noen ord så kan vi vurdere det Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Følgende har jeg sett i bruk på forumet: d -> det r -> er oxo -> også jg -> jeg osv. I tillegg er det et par uttrykk som jeg er temmelig lei av, som jeg gjerne kunne tenkt meg at ble endret automatisk: lol/LOL -> *ler høyt* n00b/noob -> nybegynner Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 enkeltbokstaver som d og r er vel litt scary å fikse på.. tenk om det er et produkt eller lignende som har dette i navnet. bare en liten tanke.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 vel, hva med å gjøre slik at man kan skrive inn en kode for å få det slik.. grunnen til at folk skriver slik er jo fordi det er raskere og enklere, så hvis vi gjør det vanskeligere, så kanskje folk vil begynne å skrive normalt.. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 QUOTE (Dr3as @ 03/06/2004 : 12:24)enkeltbokstaver som d og r er vel litt scary å fikse på.. tenk om det er et produkt eller lignende som har dette i navnet. bare en liten tanke..For å få til dette, må man sette mellomrom foran og bak uttrykket som skal erstattes, og uttrykket det skal erstattes med, f.eks. <space>d<space> blir erstattet med <space>det<space>. Da tror jeg ikke det vil bli noe krøll. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 altså.. kommer ikke på noe eksempel med r eller d akkurat nå eller.. hmm, en mercedes 260 d er en fin bil.. Lenke til kommentar
-morten Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 "Supermonitor 133 D" er et produktnavn som da ville blitt feil ;-) Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 -morten: Bare "d" og "r" med små bokstaver oversettes. Ingen endring gjøres med store bokstaver. Da blir det mindre feil. For min del er det ikke så nøye med automatisk forandring av SMS-språk da det ikke forekommer så ofte her på forumet. Det er verre med "lol", "rofl", "omg", "n00b" og tilsvarende fjortisuttrykk. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Forslag: jaffal = i alle fall seff = selvfølgelig RTFM = Les i manualen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg