Singh tha king Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 jeg dro til lefdal og skulle kjøpe et kamera...og printa ut en nettside der det kamerat kosta 3700 og på lefdal 4199. de sa at de ikke tar prisgaranti mot nettbutikker det visst jeg ikke. men er det sant? er det noen som har brukt prisgarantien til lefdal mot en nettbutikk. jeg trodde det skulle gå fint jeg. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hmm. Det stemmer jo ikke. Har nettbutikken det på lager skal lefdal godta prisgarantien. Lenke til kommentar
oivindi Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 jeg dro til lefdal og skulle kjøpe et kamera...og printa ut en nettside der det kamerat kosta 3700 og på lefdal 4199.de sa at de ikke tar prisgaranti mot nettbutikker det visst jeg ikke. men er det sant? er det noen som har brukt prisgarantien til lefdal mot en nettbutikk. jeg trodde det skulle gå fint jeg. Gå til Lefdal.com. Ta utskrift av det som står om prisgarantien deres. Dere står det ikke et ord om at de tar forbehold mot nettbutikker. Hvis de fortsatt nekter, spør hvorfor dette ikke er et forbehold som står på nettsidene deres - og deretter ber du om å få snakke med butikksjefen. Be han vise svart på hvitt hvor dette står. Sleipe schwina. Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 De luringene på Lefdal prøver alltid å vri seg unna på en eller annen måte. Hver eneste gang jeg har brukt prisgarantien, så må jeg først diskutere med dem. Hele greia er bare et veldig sleipt salgstriks. De håper at ved å skrive "Vi er alltid billigst!" og backe det opp med 150% prisgaranti, så skal folk bare kjøpe ting hos dem og være fornøyde og ikke sjekke om det er billigere andre steder. Og hvis det kommer noen som faktisk har sjekket prisene, og funnet billigere pris på web, så prøver de alltid å vri seg unna med en eller annen dum unnskyldning. Bare stå på og ikke la dem slippe unna med lureriet deres! Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 da skal jeg dra tilbake og printe ut en side som er billigere en der jeg kjøpte også SKAL jeg få det billigere uansett hva... Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 da skal jeg dra tilbake og printe ut en side som er billigere en der jeg kjøpte også SKAL jeg få det billigere uansett hva... That's the spirit! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 (endret) Det sår vel ikkje heller ikkje noko om at nettbutikker er inkludert i prisgarantien deira heller så då er vel ein like langt. Alt blir opp til den enkelte butikkansatte å avgjere om prisgrarantien gjeld eller ikkje. Å så må du ikkje gjere det som ein heil haug andre tullbukker gjer. Viser prisen først eller oppfører seg som ein tulling i butikken. For det fikser berre ein ting, selgars motivasjon til å ta "rotta" på denne lille opsternasige valpen som står foran han og kjefter. Belive me! mvh JanEirik Endret 2. juni 2004 av Jankee Lenke til kommentar
oivindi Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hvis du sparer noen lapper er det vel greit å oppføre seg som en tulling. Hvis du skal ha en regel er det forbeholdene som må begrense regelen. Og et forbehold eksisterer ikke før det er eksplisitt. Så når Lefdal-schwina skriver på sin hjemmeside at prisgarantien gjelder i "hele Norge" skulle jeg likt å snakket med den juristen som mener at dette ikke gjelder nettbutikker. En nettbutikk som holder til i Norge er per definisjon en butikk - og så lenge Lefdal altså ikke tar noen forbehold synes jeg de skal tynes til de gir seg. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Denne praksisen sluttet de med tidlig i år, men det har vært treghet i informasjonsutvekslingen. Nå ser det ut som om alle har fått vite det, og slik er det. Garantien er bare mot butikker. Garantien deres på mobiler har også fått en overhaling siden det ble for dyrt. Garantien gjelder bare for butikker i norge. Internettbutikker er ikke en fysisk butikk. Lenke til kommentar
oivindi Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Akkurat. Da er det kanskje på tide at denne relativt relevante informasjonen trykkes i tilbudsavisene også? Og på nettsidene (som stadig oppdateres med nye produkter, men altså ikke med kjøpsinformasjon). En nettbutikk er en butikk. Fysisk eller ikke blir jo irrelevant i forhold til Lefdals markedsføring. Hvorvidt det er lov å reklamere for en prisgaranti som tydeligvis har prisforbehold uten å si det er jeg skeptisk til. Sender mail til Forbrukerrådet nå, tenker jeg. Lenke til kommentar
svesda Skrevet 9. juni 2004 Del Skrevet 9. juni 2004 Snodig. Sendte epost til Lefdal for å spørre om prisgarantien gjald for nettbutikker også. Her er svaret jeg fikk: "Hei og takk for din henvendelse! Vår 150% prisgaranti gjelder for alle våre produkter, og gjelder også mot rene nettbutikker men da legges fraktomkostninger til i prisen før differansen regnes ut. Prisgarantien gjelder i 30 dager etter kjøpsdato og kan benyttes 1 gang. Dokumentasjon for å benytte prisgarantien er utskrift fra nettside, pristilbud, annonse e.l. Produktene må være tilgjengelig i konkurrerende butikk. Ha en fortsatt fin dag! Med vennlig hilsen Mai Lefdal Kundesenter" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå