darksoul1900 Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 sitter her å skal bestille meg en 3.2 ghz prescott og ville ha dette IC7-max3 kortet også, men ser på netshop.no at dem har ikke en bekreftet dato på 1024 twinx settet fra corsair. Derfor sitter jeg her å tenker på å bestille 2 stk 512 twinx LL sett. Jeg vil jo klarer å kjøre alle i dual? siden det er 4 minneporter på hket. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 sitter her å skal bestille meg en 3.2 ghz prescott og ville ha dette IC7-max3 kortet også, men ser på netshop.no at dem har ikke en bekreftet dato på 1024 twinx settet fra corsair.Derfor sitter jeg her å tenker på å bestille 2 stk 512 twinx LL sett. Jeg vil jo klarer å kjøre alle i dual? siden det er 4 minneporter på hket. Pass opp, ha i bakhode at IC7-MAX3 kortet kan muligens ikke funke i dual channel med corsair twinx uansett. Dette kortet har i flere tilfeller nektet å funke i dual channel med diverse corsair twinx. Hadde problemer selv med twinx PC3200LL. Gå for ocz eller twinmos. PS: Jeg har bestillt corsair TWINX 1024 PC4400 til tross for mye problemer, satser på iallefall disse funker. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Forresten, mener å ha hørt at corsair value serien funker som den skal. Tenkte hvis du absolut ville ha corsair. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Snodig, at Corsair sine high-end brikker er ukompatible med noe har jeg aldri hørt før, og fant ikke noe om dette på google heller. Tror nok det er ganske trygt å kjøpe så bra ram som Corsair sin XMS LL serie. Det er vel det beste minnet du får nå, helt til Corsair sin XL serie kommer i butikken. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Snodig, at Corsair sine high-end brikker er ukompatible med noe har jeg aldri hørt før, og fant ikke noe om dette på google heller. Tror nok det er ganske trygt å kjøpe så bra ram som Corsair sin XMS LL serie. Det er vel det beste minnet du får nå, helt til Corsair sin XL serie kommer i butikken. Skal si du følger med.. Trenger ikke lete lenger enn hw.no sin test av ic7-max3 sammen med corsair twinx Pc3200LL, sleit med samma greiene de! Og hvis du besøker abit forum, så finner du flere topic angående dette. EDIT: PS: ser forresten at ocz sine tilsvarende brikker vinner de fleste tester, så da er vel ikke corsair det "beste" som er nå.. Endret 30. mai 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
_Furien_ Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 sitter her å skal bestille meg en 3.2 ghz prescott og ville ha dette IC7-max3 kortet også, men ser på netshop.no at dem har ikke en bekreftet dato på 1024 twinx settet fra corsair.Derfor sitter jeg her å tenker på å bestille 2 stk 512 twinx LL sett. Jeg vil jo klarer å kjøre alle i dual? siden det er 4 minneporter på hket. Nå er det jo rett rundt hjørnet at Intel lanserer ny socket samt nye hovedkort (skjer vel på Computex til uka), kan være litt kipt om ett år å sitte med et hovedkort du ikke kan oppgradere.. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg kan bekrefte at Twinx og IC7-max3 =bad. Har Twinx3200 - 2*256 på IC7 - denne pc'vil ikke detektere brikkene riktig og vil ikke boote på det som er standard verdier for disse brikkene, cas må settes til 2.5 Har XMS3500 - 2*512 på samme HK i en annen PC disse vil heller ikke detekteres men kan fint kjøres på standard hastigheter og bedre, må bare sette manuelt. Så twinx og IC7 - ikke bra Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Snedig, IC7 Max3 med Twinx3200LL og 3500 fungerer helt fint her på en P4 2,4. Rare greier... Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Snedig, IC7 Max3 med Twinx3200LL og 3500 fungerer helt fint her på en P4 2,4.Rare greier... Har noe med hvilke revisjon en har av max3. Fatter ikke at du ikke har hørt om det. De hk´ene som er vdimm fikset fra produsent, de helt siste skal være kompatible med corsair. For å skjekke om du har en gammel eller ny "modell" kan du sjekke om transistor "MC64" er fjernet eller fremdeles tilstede(ligger ved siden av en av de minste winbond chipene på høyre siden av kortet). Hvis den er fjernet så har du ny utgave hvis ikke har du gammel utgave. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Det var den gamle revisjonen jeg testet på. Svært så rart at jeg ikke har hørt om det ja Kanskje det har noe med at jeg har gjort en vdimm mod på det? Lenke til kommentar
Proteuz_4 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Sitter med et Ic7- Max 3 med 512x2 Geil Golden Dragon 3500 . Dette er en god kombinasjon med lave timings, klokker elegant, både cpu og ram seff . Anbefales på det sterkeste Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Corsair og Asus er i hvert fall god-miks. Da er det i så fall problemer med Abit-kortet. Skal jo kjøpe meg hovedkort basert på i875P, og nå heller jeg litt mot Asus P4C800-E Deluxe. Dette hk skal visst være noe av det mest kompatible hk som fins... Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Corsair og Asus er i hvert fall god-miks. Da er det i så fall problemer med Abit-kortet. Skal jo kjøpe meg hovedkort basert på i875P, og nå heller jeg litt mot Asus P4C800-E Deluxe. Dette hk skal visst være noe av det mest kompatible hk som fins... Ja, du har rett i det. Har P4C800E-DELUXE i en annen maskin og det virker mye mer stabilt enn abit kortet, så jeg tror jeg må bytte over.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg bruker selv noen Corsair TWINX-PRO3200LL på et Asus P4P800 hk, og det går så det griner etter. Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Samma hær... Bruker Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200 DIMMs på et Abit IC-7 G MAX3 HK. uten noen særlige problemer.. hvordan får du sjekket at de jobber sammen da? *ja jeg er nok desverre så dum, det er derfor jeg spør* MVH Vegard Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Samma hær... Bruker Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200 DIMMs på et Abit IC-7 G MAX3 HK. uten noen særlige problemer.. hvordan får du sjekket at de jobber sammen da? *ja jeg er nok desverre så dum, det er derfor jeg spør* MVH Vegard Skjekker det med et program som heter cpu-z og det finner du her: cpu-z Og så sjekker du arket memory, og der skal det stå dual, ikke singel.. Endret 31. mai 2004 av 8-Ball Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Bruker også samme Twinmos brikka på mitt IC7-MAX3, ikke noe problemer her. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Bruker også samme Twinmos brikka på mitt IC7-MAX3, ikke noe problemer her. Det er corsair twinx vi diskuterter her, ikke twinmos. Twinmos har ikke problemer med ic7-max3. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Bruker også samme Twinmos brikka på mitt IC7-MAX3, ikke noe problemer her. Det er corsair twinx vi diskuterter her, ikke twinmos. Twinmos har ikke problemer med ic7-max3. Vet, men jeg kjører begge deler på forskjellige pcer Om du ser i profilen på pcen jeg bruker nå, så kjører jeg 1024 Corsair på et annet IC7-MAX3. Har aldri hatt noe problemer der heller. Lenke til kommentar
8-Ball Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Bruker også samme Twinmos brikka på mitt IC7-MAX3, ikke noe problemer her. Det er corsair twinx vi diskuterter her, ikke twinmos. Twinmos har ikke problemer med ic7-max3. Vet, men jeg kjører begge deler på forskjellige pcer Om du ser i profilen på pcen jeg bruker nå, så kjører jeg 1024 Corsair på et annet IC7-MAX3. Har aldri hatt noe problemer der heller. Akkurat.. Når kjøpte du ditt? og er det voltmodda fra produsent? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå