Åsmund Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Jeg har dette kabinettet Sikringen er gått og jeg må ha nt. Erdet noen som vet hvilken sikring? Hvor mange A og V? Står ikke på.. Den er ganske forbrendt. Endret 29. mai 2004 av Åsmund Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 ofte en grunn til at sikringen går også da, kan være feil i psu'en, serlig vist den leveres med q-tec psu. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 hehe joda. Jeg skal sjekke etter kortslutninger. Jeg dreiv å kobla litt. Kan jo teste bare med ledning i mellom men det tar jeg ikke sjangsen på. Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 skummelt å jobbe inni psu'er, sist gang jeg gjorde det, da smalt det så sykt Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 ja jeg har glemt å tatt ut kontakten noen ganger.. en gang fikk jeg meg ett skikkelig støkk Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kjøp deg ny PSU, du Q-tec duger ikke til anna enn skytetrening... Lenke til kommentar
MAtroxX Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 best å kjøpe nye eller ta det på en eventuel garanti, farlig og holde på med sånne høy spenninger vist du ikke er stø på hånden Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kjøp deg ny PSU, du Q-tec duger ikke til anna enn skytetrening... Q-Tec er jo brukbart det, slutt å kom med tullete bemerkninger basert på dumme rykter, om ikke selvfølgelig du spesifiserer hva som er galt med dem... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 jeg har uansett brukt q-tec. En del ganger og har nok erfaring til å ha en personlig mening. Den har alltid funka fint selv om jeg har rota og herja. HK er ialefall testa og det virka. Så jeg tester med en ny sikring... Får maile q-tec. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 det finnes iallefall tre typer sikring Loddet fast Automat Glassikring Sistnevnte får du på biltema (skiftet en i skjermen og sparte to tusen der ) det står på sikringen hvordan den skal være Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Den var lodda.. og den var i glass. jeg lodda opp den ene pinnen, bøyde den oppover. Holdt sikringen med tanga, og tok til meg litt mens jeg prøve å lodde den andre enden. knas sa det. Dessuten er det svartbrent. Kan ikke finne noe tekst. Ikke på kretskortet heller. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Har du sett på de to metalldingsene på sidene av sikringen? Der står det hvor stor den er... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Har du sett på de to metalldingsene på sidene av sikringen? Der står det hvor stor den er... yupp, det er risset inn i bitteliten skrift. Men har de loddet over alt kan de bli vanskelig å se. Du kan jo sende en mail og spørre. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 En liten ting jeg lurer på... hvilken sikring er det som har gått? Er det f.eks den til 12V-utgangen så står det vel på PSUen hvor stor den skal være... Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 det var bare en sikring der ialefall. Jeg syns jeg så noe bittesmått på metallhylsene. Skal sjekke når jeg kommer hjem. Passer unger. Mer info på siste ordet Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Sjekk det du Men hvis ikke det står noe, kan du jo evt. bruke et amperemeter som sikring, sjekke hvor mye strøm som går og sette inn en sikring som tåler litt mer enn dette Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 har mista den men er ganske sikker på at det var 5 A. http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm....#N0q112q649q651 skal jeg bruke finsikring eller ikke. BTW: har en eldre strømforsyning på 200W med sikring på 4 A. Kan jeg teste med den tror dere? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) har mista den men er ganske sikker på at det var 5 A. http://www.clasohlson.no/shop/store/fs_mm....#N0q112q649q651 skal jeg bruke finsikring eller ikke. BTW: har en eldre strømforsyning på 200W med sikring på 4 A. Kan jeg teste med den tror dere? Du kan nok teste med den gamle ja, men da kan du ikke kjøre full belastning Jepp... du kan nok bruke den finsikringen din 12-898-5 Endret 31. mai 2004 av ok2k Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) putter i kontakten..... faen og er skummelt... setter i kontakten med sikringen av jeg.... så setter jeg sikringen på ingenting skjedde uten atx i ialefall... så det er sikkert ikke noe kortslutning i psu... heller ikke hk for det er testa... skal ete nå. etterpå samme prosedyre med atx i. vent i spenning Virker ikke. DRIT! Endret 31. mai 2004 av Åsmund Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Tror du må ha i sikringen før du starter opp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå