Nénmacil Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hei Jeg testet i dag denne koden for å få ut de fem siste postene fra et forum der jeg har tilgang. Jeg brukte følgende kode, men siden vises helt blank, hva kan være feil? <?php $ServerPath = "forum/config.php"; $urlPath = "http://en-adresse"; $PostNumber = "5"; $type = "topics"; include_once("$ServerPath"); $db = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die("here we die at connection"); @mysql_select_db("$dbname",$db) or die("here we die"); if($type == "phpbb_posts") $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f, posts p WHERE t.topic_id = p.topic_id AND f.forum_id = t.forum_id ORDER BY post_id DESC LIMIT $PostNumber"; else $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f WHERE f.forum_id = t.forum_id ORDER BY topic_time DESC LIMIT $PostNumber"; if($r = mysql_query($sql, $db)) { while($m = mysql_fetch_array($r)) { $j = stripslashes($m[topic_title]); $k = substr($j, 0, 20) . "..."; echo "-<a title='$m[topic_title]' href='$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]'>$k</a><br>"; } } ?> Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Prøv denne: <?php $ServerPath = "forum/config.php"; $urlPath = "http://en-adresse"; $PostNumber = "5"; $type = "topics"; include_once("$ServerPath"); $db = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die("here we die at connection"); @mysql_select_db("$dbname",$db) or die("here we die"); if($type == "phpbb_posts") { $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f, posts p WHERE t.topic_id = p.topic_id AND f.forum_id = t.forum_id ORDER BY post_id DESC LIMIT $PostNumber"; } else { $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f WHERE f.forum_id = t.forum_id ORDER BY topic_time DESC LIMIT $PostNumber"; } if($r = mysql_query($sql, $db)) { while($m = mysql_fetch_array($r)) { $j = stripslashes($m[topic_title]); $k = substr($j, 0, 20) . "..."; echo "-<a title='$m[topic_title]' href='$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]'>$k</a><br>"; } } ?> EDIT: hmm, tror jeg har rotet litt. Anyway.. du kan jo prøve Endret 29. mai 2004 av Loomy Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Loomy: Takk for forslag, men hva er egentlig forskjellen mellom disse to? Vel, den fungerte like dårlig hos meg... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 La til noen { og } i mitt forrige forslag. Menmen, jeg prøver igjen: <?php $ServerPath = "forum/config.php"; $urlPath = "http://en-adresse"; $PostNumber = "5"; $type = "topics"; include_once("$ServerPath"); $db = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die("here we die at connection"); @mysql_select_db("$dbname",$db) or die("here we die"); if($type == "phpbb_posts") { $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f, posts p WHERE t.topic_id = p.topic_id AND f.forum_id = t.forum_id ORDER BY post_id DESC LIMIT $PostNumber"; } else { $sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f WHERE f.forum_id = t.forum_id ORDER BY topic_time DESC LIMIT $PostNumber"; if($r = mysql_query($sql, $db)) { while($m = mysql_fetch_array($r)) { $j = stripslashes($m[topic_title]); $k = substr($j, 0, 20) . "..."; } } } echo "-<a title='$m[topic_title]' href='$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]'>$k</a><br>"; ?> Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Nå fikk jeg i hvertfall opp en bindestrek (-). Men siden skriptet klarer å koble seg opp mot databasen og tabellen, så virker det nesten som at feilen ligger i den siste linjen. Lenke til kommentar
The Red Devil Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hmm, du bruker ein while setning men "echo "-<a title='$m[topic_title]' href='$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]'>$k</a><br>";" ligger utenfor ? Slik eg ser det bør jo denne være der, ellers vil jo bare siste post vises og ikkje dei fire første. Og skulle ikkje $m[forum_id] vært skiftet ut med $k ? Lenke til kommentar
Akke Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=182855 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå