Gå til innhold

siste phpbb forum poster

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg testet i dag denne koden for å få ut de fem siste postene fra et forum der jeg har tilgang. Jeg brukte følgende kode, men siden vises helt blank, hva kan være feil?

<?php

$ServerPath = "forum/config.php";

$urlPath = "http://en-adresse";

$PostNumber = "5";

$type = "topics";

include_once("$ServerPath"); 

$db = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die("here we die at connection"); 

@mysql_select_db("$dbname",$db) or die("here we die"); 

if($type == "phpbb_posts") 

$sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f, posts p WHERE t.topic_id = p.topic_id AND f.forum_id = t.forum_id ORDER BY post_id DESC LIMIT $PostNumber"; 

else 

$sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f WHERE f.forum_id = t.forum_id ORDER BY topic_time DESC LIMIT $PostNumber"; 

if($r = mysql_query($sql, $db)) { 

while($m = mysql_fetch_array($r)) { 

$j = stripslashes($m[topic_title]); 

$k = substr($j, 0, 20) . "..."; 

echo "-<a title='$m[topic_title]' href='$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]'>$k</a><br>"; 

} 

} 

?>

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv denne:

<?php
$PostNumber = "5";
$type = "topics";

$db = @mysql_connect("$dbhost", "$dbuser", "$dbpasswd") or die("here we die at connection"); 

if($type == "phpbb_posts") {
$sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f, posts p WHERE t.topic_id = p.topic_id AND f.forum_id = t.forum_id ORDER BY post_id DESC LIMIT $PostNumber"; 
}

else {
$sql = "SELECT t.topic_title, t.topic_id, f.forum_id FROM topics t, forums f WHERE f.forum_id = t.forum_id ORDER BY topic_time DESC LIMIT $PostNumber"; 
}

echo "-<a title='$m[topic_title]' href='$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]'>$k</a><br>"; 
} 
}
?>

EDIT: hmm, tror jeg har rotet litt. Anyway.. du kan jo prøve :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

La til noen { og } i mitt forrige forslag. Menmen, jeg prøver igjen:

<?php
$PostNumber = "5";
$type = "topics";

if($type == "phpbb_posts") {
}

else {

}
}
}
?>

Lenke til kommentar

Hmm, du bruker ein while setning men "echo "-<a title='$m[topic_title]' href='$urlpath/viewtopic.php?t=$m[topic_id]&sid=$m[forum_id]'>$k</a><br>";" ligger utenfor ?

Slik eg ser det bør jo denne være der, ellers vil jo bare siste post vises og ikkje dei fire første. Og skulle ikkje $m[forum_id] vært skiftet ut med $k ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...