halvardm Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Når jeg lager forskjellige DIV'er så kan det bli feil for andre med forskjellige oppløsninger eller weblesere. Hvordan skal jeg få fikset det og hva er best å bruke av px og % i <DIV> ? Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) % og px brukes til hver sin ting. px angir en fast bredde, mens % forteller webleseren hvor mange prosent av skjermbredden elementet skal dekke. Så du får velge. At andre med forskjellig oppløsning ser "feil" kommer nok enten av at du har angitt bredden i % eller pga padding/margin. Endret 29. mai 2004 av Dunestar Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Ok, takk for svaret! At andre med forskjellig oppløsning ser "feil" kommer nok entenav at du har angitt bredden i % eller pga padding/margin. Så jeg burde opp gi bredden i px ? Endret 29. mai 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 ...mens % forteller webleseren hvor mange prosent av skjermbredden elementet skal dekke. eventuellt kor mange % av sitt "parent-element" det skal dekke. (Elementet det ligger inni) Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Og parent-element er? Hehe, har nettopp begynt med dette... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Og parent-element er? Hehe, har nettopp begynt med dette... <div class="ting"> <p> Litt tekst her, lipsum pipsum og sånn... </p> </div> I dette tilfellet er div-elementet med klassen "ting" "parent elementet" til p-elementet mitt. Parent element, "foreldre element" - element som ligger "rundt" det elementet som er snakk om. På samme måte, så er p-elementet i eksempelet mitt et child-element av div-elementet... Skjønner? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Ja, sånn halveis. Takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå