nilsah Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg laget meg et RAID 0-array for et par måneder siden. Jeg brukte et ST Lab PCI ATA133 IDE RAID kort på mitt windows 2000 system. Harddiskene er 2xMaxtor Diamondmax Plus 9 200GB 8MB. Etter litt startproblemer (Windows gjenkjente ikke kortet - måtte bruke diskett og loade drivere utenom) har jeg ikkje hatt noe problem med dette oppsettet, helt til nå... I går tok jeg PCen til en kompis, og når jeg skulle starte opp - fikk jeg bare beskjed om at det var "ntdetect failure". Jeg har åpnet pcen og sjekket om det er noen ledninger løse, jeg har flyttet PCI-slot for RAID-kortet og jeg er like langt.... Heldigvis hadde jeg med min gamle disk i en usbramme, og den har tilfeldigvis windowspartisjonen fremdeles intakt. Fikk satt den inn i maskinen og boote opp fra den. Det gikk helt greitt. Og når jeg har bootet fra den, får jeg tilgang til RAID-arrayet. Med andre ord - Arrayet er der, men windows vil ikke boote fra det!!! Er det noen som kan hjelpe meg? mvh nilsah Lenke til kommentar
tbend Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Raid kan være vanskelig... Fatern har raid_0 og har installert OS et par ganger dær nå, men hvis du er sikker på at ledninger sitter sikkelig i så blir det strax vanskeligere. Det kan bære være 3 ting. 1. PCI korte har tatt kvelden. 2. Software feil. 3. En av diskene er dø.... Er det ikke mulig å legge inn driverne på nytt for kontrollern? Kanskje de har fått seg en støkk.... Lenke til kommentar
Espen K Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg hadde samme problemet med min Diamondmax Plus 9 120GB 8MB SATA disk tidligere. Har riktig nok bare en harddisk men win xp ville ikke boote. Måtte fjerne partisjonen win xp lå på og hente frem filene jeg ville beholde ved hjelp av et recovery prog. Det er så forbaned iriterende når slikt skjer Ser ut som om dette er en gjenganger med maxtor sine harddisker, kansje et dårlig parti ? Lenke til kommentar
nilsah Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Men som sagt har jeg tilgang til de fra min tredje harddisk... Alt ser ok ut, bortsett fra at de ikke vil boote opp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå