Gå til innhold

2 skjermkort... samtidig???

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oki...

Har allerede ett Matrox Parhelia-512 256MB DDR AGP8X og korte er helt Yppelig til det jeg jobber med, men... når jeg ikke jobber kan det noen ganger være morsomt å spille litt og da har jeg hatt noen problemer. (f.eks FarCry)

-

Noen gode PCI kort å anbefale?

-

Vil det oppstå noen konflikter mellom disse to kortene av en eller annen form?

Lenke til kommentar

Jeg har eid en del PCI skjemkort, har ikke vært fornøyd med de.

Dårlig ytelse på alle spill som, med tyngre grafikk enn MOHAA (som ikke kjørte særlig bra heller). Hadde litt hell med Wolfentstein, men bund i grund var det en dårlig opplevelse.

Sist kjørte jeg på en GeForce MX-400 64MB og en ATI Radeon 7200 32MB. ATI hadde bedre bilde, men GeForce'n var bedre i spill (men hadde faktisk artifakts i 3d spill, =dårlig minne?)

Kjøp heller et kabinett som lett kan åpnes og skjermkort byttes, båndbredden i PCI er ikke nok til å gjøre noe særlig.

Lenke til kommentar
Du kan ha et AGP og så mange PCI skjermkort du har plass til i PC'en samtidig. Har lest om at det kommer alienware pc'er med to stk. PCI-Ekspress innganger.

Har også lest om det, det blir sikkert like billig som du kan kaste en kamel... :roll:

Lenke til kommentar
Vil heller foreslå å kjøpe et AGP kort som støtter 2/3 utganger da det gir mye bedre effekt en et pci kort..

Helt enig. Er ikke noe vits å kjøe et ekstra PCI kort for å spille, disse vil ikke gi noe særlig ytelse.

Har du råd til en dedikert spillemaskin, så er jo det et svært godt valg!

For mer info om flere skjemer/skjermkort så kan du gjerne ta en titt på denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424 :)

Lenke til kommentar
Vil heller foreslå å kjøpe et AGP kort som støtter 2/3 utganger da det gir mye bedre effekt en et pci kort..

Helt enig. Er ikke noe vits å kjøe et ekstra PCI kort for å spille, disse vil ikke gi noe særlig ytelse.

Har du råd til en dedikert spillemaskin, så er jo det et svært godt valg!

For mer info om flere skjemer/skjermkort så kan du gjerne ta en titt på denne: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424 :)

Har du testet korte ditt på FarCry??

-

Har selv det samme kortet som deg ( Matrox Parhelia 256MB ) men jeg sliter med bildet.

Ellers er jeg meget fornøyd med korte, som sakt... jeg har ikke pc'n for at jeg skal spille, jeg har pc'n for at jeg bruker den som arbeidsplass.

-

Får jeg ikke kjørt spillene, så nei nei... Men hadde vært morsomt å kunne spilt det, når jeg først har innvestert i spillet.

Endret av Dj Charlie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...