Gå til innhold

6800Ultra eller X800XT?

Anbefalte innlegg

Ikke akurat slik ment da, men når man skal vise frem et nytt produkt så er det jo om å få ting til å se best mulig ut(Ikke noe galt det). Alikevel så vet vi ingenting om ytelsen til NV40 i sm3, og det er ikke oppløftende at det ikke gjør det så altfor bra i sm2, men vi trenger å se nye tester med nye drivere fra begge parter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessuten har det ikke blitt gjort noen ORDENTLIGE tester enda.

Der er jeg uenig, testene som er gjort er ekte nok. :p

De er ikke testet mot hverandre. Tester med all den betashiten teller ikke for min del.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
må bare si detta nvidia er bedre men nå tviller jeg litt på hva jeg skal kjøpe

men venter spent på 512 mb kortenen fra ati og nvidia  nvidia ser bedre ut 

kansje en liten begrunnelse av at nVidia er best?

Ikke at jeg er noen fanATIc (har hatt 3 nVidia og 2, snart 3 ati kort) men jeg vil gjerne ha en begrunnelse, ellers er jo posten bare provoserende og meningsløs.

999 innlegg :p

Endret av TDK
Lenke til kommentar
Dessuten har det ikke blitt gjort noen ORDENTLIGE tester enda.

Der er jeg uenig, testene som er gjort er ekte nok. :p

De er ikke testet mot hverandre. Tester med all den betashiten teller ikke for min del.

Her må jeg si meg enig......(venter på mer info)

Lenke til kommentar

Folk må ikke glemme at Nvidias Sm2.0 ytelse fremdeles er underlegen . Hvorhvidt Nvidia kommer til å tjene på Sm3.0 er på hvor effektiv de har implementert den . Når man tenker på at at Nvidias Sm2.0 ytelse er så noenlunde diskutabelt slapp i forhold til r420 . Kan det også gjenspeile seg i hvor effektiv Sm3.0 støtten til Nvidia er

Lenke til kommentar
må bare si detta nvidia er bedre men nå tviller jeg litt på hva jeg skal kjøpe

men venter spent på 512 mb kortenen fra ati og nvidia :dribble: nvidia ser bedre ut :yes:

Jeg må si meg uenig der... Nå ser i mine øyne toppkorta til ati bedre ut enn nvidia sine toppkort. Men jeg tror 6800 serien har et stort potensiale... Derfor vil jeg vente med å kjøpe nytt skjermkort. Har ikke bruk for det før vi har fått et bedre bilde av hvordan det ligger ann. Men holder det seg slik det er i dag, blir det et x800 XT på meg uten tvil. :yes:

Lenke til kommentar

Må bare si en liten ting før jeg kaster meg i seng. Det som gjør at SM 3.0 ser bedre ut enn SM 2.0 er teknologien som heter Displacement mapping, og det er det de i den tråden refererer til når de sier at det ser så mye bedre ut med NV40 enn med andre kort.

Enkel forklaring på displacement mapping: En teknologi som gjør at flate gjenstander tilsynelatende kan få kunstig dybde ved hjelp av skygger og lys - noe som ser ganske rått ut IMO.

Lenke til kommentar
Må bare si en liten ting før jeg kaster meg i seng. Det som gjør at SM 3.0 ser bedre ut enn SM 2.0 er teknologien som heter Displacement mapping, og det er det de i den tråden refererer til når de sier at det ser så mye bedre ut med NV40 enn med andre kort.

Enkel forklaring på displacement mapping: En teknologi som gjør at flate gjenstander tilsynelatende kan få kunstig dybde ved hjelp av skygger og lys - noe som ser ganske rått ut IMO.

Denne displacement mapping teknologien er ikke akkuratt noe nytt. Den var det Matrox som utviklet og den er i Parhelia, og den kom før Både NV30 og R300

Side 6 i følgende PDF

http://www.matrox.com/mga/products/tech_in.../tech_brief.pdf

Lenke til kommentar

Det er normal/bump mapping som gir en kunstig dybde eller høyde i teksturene. Displacement mapping på en annen side gir ekte dybde eller høyde med ekstra geometri.

tire.jpg

Men SM3.0 er ikke nødvendig for å utføre displacement mapping. Den displacement mapping teknikken som er brukt i FarCry SM3.0 demoen og UnrealEngine3 er mulig med SM2.0. Det som som har vært vist frem hittil av UnrealEngine2 er SM2.0. Dessuten har ikke NV40 støtte for hardware tessellation som begrenser mulighetene med ekte displacement mapping.

Raptor]Denne displacement mapping teknologien er ikke akkuratt noe nytt. Den var det Matrox som utviklet og den er i Parhelia, og den kom før Både NV30 og R300.

Har Parhelia støtte for texture lookup i vertex shader? Synd det ikke er planer for en DX9 driver til Parhelia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...