Gå til innhold

6800Ultra eller X800XT?


Anbefalte innlegg

Satt bare og ventet på at noen skulle påpeke den store ytelseendringen som kommer til å skje med di nye mye bedre drivere fra nvidia som nesten fjerner alt av tvil da den endelig oppnår 1000-2000 Poeng mere enn Ati sitt toppkort. Ta mitt utsagn med en stor klype salt og litt ironi

Dette er ironi på topp nivå! :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NVIDIA GeForce 6800 Ultra 450MHz vs. ATI RADEON X800 XT: the latter is stronger.

NVIDIA 61.11 vs. 60.72: a good (up to 15 percent) performance gain in the pure mode and a very good one (up to 40 percent) in AA+AF.

 

But what was the cause of such increase? Let us look at the quality.

 

 

 

 

nv40-fc01-part.jpg

 

r420-fc01-part.jpg

Lenke til kommentar
NVIDIA GeForce 6800 Ultra 450MHz vs. ATI RADEON X800 XT: the latter is stronger.

NVIDIA 61.11 vs. 60.72: a good (up to 15 percent) performance gain in the pure mode and a very good one (up to 40 percent) in AA+AF.

 

But what was the cause of such increase? Let us look at the quality.

 

 

 

 

nv40-fc01-part.jpg

 

r420-fc01-part.jpg

Her kan man tydelig se hvilken kvalitetsforskjell det er mellom R420 og NV40.

Lenke til kommentar
P.S: Det heter Pixel Shader 3.0 (PS3.0) og ikke "Shadder Modell 3.0 ;)

La oss vente til NV40 kommer sikkelig ut og vi får solide WHQL drivere! :yes:

 

Shadder Model 3.0 er Vertex Shadder 3.0 og Pixel Shadder 3.0

 

Satt bare og ventet på at noen skulle påpeke den store ytelseendringen som kommer til å skje med di nye mye bedre drivere fra nvidia som nesten fjerner alt av tvil da den endelig oppnår 1000-2000 Poeng mere enn Ati sitt toppkort.

 

Neppe så mye, men det vil nok bli endel forbedringer, siden NV40 er en nye arkitektur, det er ikke R420. Når spill og programmer kommer med støtte for Shadder Model 3.0 vil det bli enda mer, da må ATi kortet kjøre mange flere "passes" for å eksekvere en shadder instruksjon.

 

R420 idag kanksje, men NV40 imorgen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Og dessuten så tror jeg ikke dere ivrige Nvidiots skal forhåpe for mye av Nvidias nye drivere da disse senker image quality.

Det er morro å erte ATi-fanboy's som deg! :D

NB! Jeg er ikke en nVidiot, har Matrox kort...

 

Anyway... Bra dere tok opp den siden der, FarCry har mye problemer med de 61.11 (BETA) driveren til nVidia, så her er det nok smart å vente på WHQL drivere, fordi det er så vidt jeg vet bare FarCry som har kvalitetsproblemer med NV40

 

I de to andre spillene der så sliter XT kortet med å konkurere med nVidia da. Desuten tar jeg de testene som allerede er ute mellom NV40 og R420 med en klype salt, da ATi har vært rimelig sleipe med hensyn på optimaliseringer rundt AF

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
NVIDIA GeForce 6800 Ultra 450MHz vs. ATI RADEON X800 XT: the latter is stronger.

NVIDIA 61.11 vs. 60.72: a good (up to 15 percent) performance gain in the pure mode and a very good one (up to 40 percent) in AA+AF.

 

But what was the cause of such increase? Let us look at the quality.

 

 

 

 

nv40-fc01-part.jpg

 

r420-fc01-part.jpg

Her kan man tydelig se hvilken kvalitetsforskjell det er mellom R420 og NV40.

Det er vel far cry regner jeg med? Det er kjent at det er problemer med akkurat dette spillet, om det er endel av en generell trend eller ikke er vanskelig å si, men jeg synes ikke det virker som det illustrerer den generelle kvaliteten, iogmed at det bare er ett spill.

 

AtW

Lenke til kommentar
Shadder Model 3.0 er Vertex Shadder 3.0 og Pixel Shadder 3.0

*pirk*, når skal du lære deg at det heter SHADER ikke shadder?

 

Og dessuten så tror jeg ikke dere ivrige Nvidiots skal forhåpe for mye av Nvidias nye drivere da disse senker image quality.

For det første... Dårlig forsvar å pikre på skrive feil. Innrøm heller at du tok feil tideligere. Hvordan VET du at de driverene nVidia vil komme med, vil senke bilde kvaliteten? På e3 ble farcry vist kjørende med dx9c path (PS 3.0) på et 6800U kort. Og det så vist evig mye råere ut enn det gjør på x800 korta.

Og forklar hvorfor farcry er den mest "relevante" testen... Vær så snill.

 

Malvado: Det sier oss at nVidia har problem i ett spill.

 

Herregud. Fanb0is er som små skole jenter. Av og til misstenker jeg flere her på dette forumet for å være det.

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...