mommen Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Er i tvil, kan noen fjerne den for meg!? 6800Ultra eller X800XT? Kjøper (bestiller) et av de i løpet av uka... Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 x800XT Trodde det var Ultra som var kongen på haugen, såfall golden sample. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 x800XT Trodde det var Ultra som var kongen på haugen, såfall golden sample. Hvis golden sample hadde vært i toppen, så hadde det vært pga. overklokkingsmuligheter, ikke direkte ytelse. X800XT er nok det sterkeste kortet pér release. Lenke til kommentar
viranth Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg ville valgt x800xt. Fordi det har best ytelse pr dags dato, det krever mindre strøm enn 6800U og det tar mindre plass. Lenke til kommentar
mommen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 RX800XT PE :D RX800XT PE?? Søker etter det, men finner ingenting! Kan du si noe mer om det? Når evt. kommer det i butikkene? Lenke til kommentar
The_Droide Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Ville ha gått for 6800 ultra fra Gainward. siden den klokkes lett til ultra extreme. som høres kanskje litt bedre! Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Vel i følge denne posten http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=240381 Så er jo 6800Ultra Extrem det beste kortet. Og 6800GT er best ytelse/pris. Og GW har jo klokket sine kort opp, ca 10% over referansekortene. Men med AA og den andre tingen så er ATI litt bedre (HL2). Mens i OpenGL så er Nvida et hestehode bedre enn ATI(Doom 3). Og klokking ser Nvidia til å være bedre, uten å ha gjort det selv. Og PS3 finnes bare på Nvidia sine kort, mens ATI sin PS etter de bildene jeg har sett ikke gir like fine bilder. Og ikke vil gi like mange poeng i 3Dmark2004 (det har ingen betydnig i ytelse, men bare skryteverdi). Når Nvidia pleier å ha bedre drivere, så synes jeg valget ikke blir så vanskelig. Men jeg har ikke prøvet noen av kortene selv, så jeg kan ta grundig feil. Det var ikke lett denne gangen. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) RX800XT PE :D RX800XT PE?? Søker etter det, men finner ingenting! Kan du si noe mer om det? Når evt. kommer det i butikkene? RX? tror den R`en ikke skulle være der. Men PE= platium ed. Den kommer vel i butikken om ikke alt for lenge. Eller så betyr R = radeon som i produsenten ( er det skrevet riktig?) Endret 29. mai 2004 av Macfan Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 HERREGUD! hvorfor kjøpe disse enorm dyre kortene med mindre man virkelig har lyst på "eye candy" (gull og glitter). OG DER Slår X800XT (PE) 6800Ultra så det holder. vist du har lyst på et konge kort som tar alt uten for mye glitter, så er 9800 pro kortet det beste kjøp. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 hvorfor kjøpe disse enorm dyre kortene med mindre man virkelig har lyst på "eye candy" (gull og glitter). OG DER Slår X800XT (PE) 6800Ultra så det holder. Link? Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 x800XT Trodde det var Ultra som var kongen på haugen, såfall golden sample. Nei, Nvidia er ikke kongen på haugen np, det er ATI som er kongen på haugen slik som de var i fjor også Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 RX800XT PE :D RX800XT PE?? Søker etter det, men finner ingenting! Kan du si noe mer om det? Når evt. kommer det i butikkene? PE:Platinum Edition http://reviews.cnet.com/ATI_Radeon_X800_XT...61.html?tag=dir Lenke til kommentar
mommen Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 HERREGUD! hvorfor kjøpe disse enorm dyre kortene med mindre man virkelig har lyst på "eye candy" (gull og glitter). OG DER Slår X800XT (PE) 6800Ultra så det holder. vist du har lyst på et konge kort som tar alt uten for mye glitter, så er 9800 pro kortet det beste kjøp. Penger spiller ingen rolle! Og ja, "eye candy" ME LIKE!!! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Link? Litt om det som bekymrer meg. http://www.digit-life.com/articles2...0-2-p1.html#p30 -------------------------------------------------------------------------------- As we see, the NVIDIA family certainly has problems with quality. It seems like NV4x/3x have shader execution precision lowered to 16 bits, while ATI R4xx/3xx still uses a 24-bit precision. But is driver 61.11 to blame? Well, it was no accident that I combined NV3x and 4x. Yes, the picture is the same in NV3x, and moreover, in both 56.56 and 60.72 versions. It is patch 1.1 to the game that is responsible for all this. But why? Who is to blame in the first place? I won't assert anything, although the fact that the game belongs to program "The way It's Meant To Be Played" is quite indicative. I wouldn't like to think that NVIDIA forced the developers to lower shader execution precision for NV3x in order to raise the speed (when patch 1.1 appeared, NVIDIA was happy about a speed increase in NV35/38, but nothing was said about the decrease in quality). So, I'll leave the conclusions to the readers and comanies' officials, but the fact is that NV3x/NV4x has a worse quality than R3xx/4xx in this game, and besides, the NVIDIA product even loses to its rival. NVIDIA claims it's all because of the developers' mistake. So, we'll be waiting for patch 1.2 which has been declared to fix it. -------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Penger spiller ingen rolle! Og ja, "eye candy" ME LIKE!!! Da kjøper du et X800XT Lenke til kommentar
HKS Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Ville gått for et 6800 Ultra kort, bedre enn X800XT. NV40 er en helt ny arkitektur, og du kan regne med at det blir ytelsesøkning av nye drivere. R420 er tros alt bare en fiksa R360 med noen nye småfunksjoner og flere pipelines. Vil si de er omtrent like raske, i noen tilfeller er NV40 raskest, og i andre er R420 raksest. Intill jeg ser tester med nye drivere så er begge to konger på haugen i mine øyne, men som sagt. Frister meg mer å stase på en helt ny arkitektur med bla. støtte for Shadder Modell 3.0 Ergo! GeForce 6800 Ultra er det beste valget! Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Ville gått for et 6800 Ultra kort, bedre enn X800XT Jasså? Hvor har du funnet den konklusjonen? Av de tester jeg har lest på Tomshardware, xbitlabs og HardOCP så er det nettopp X800XT som er best, og raskere i høyere oppløsninger med AA og AF. Vinner også i den mest relevante spilltesten yet to date: FarCry. Ergo! GeForce 6800 Ultra er det beste valget! Beste valget i 1024x768?, X800XT vinner over GF6800Ultra i høye oppløsninger noe som er et must for "hardcore" gamers. P.S: Det heter Pixel Shader 3.0 (PS3.0) og ikke "Shadder Modell 3.0 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Raptor' date='29/05/2004 : 12:48'] Ville gått for et 6800 Ultra kort, bedre enn X800XT. NV40 er en helt ny arkitektur, og du kan regne med at det blir ytelsesøkning av nye drivere. R420 er tros alt bare en fiksa R360 med noen nye småfunksjoner og flere pipelines. Vil si de er omtrent like raske, i noen tilfeller er NV40 raskest, og i andre er R420 raksest. Intill jeg ser tester med nye drivere så er begge to konger på haugen i mine øyne, men som sagt. Frister meg mer å stase på en helt ny arkitektur med bla. støtte for Shadder Modell 3.0 Ergo! GeForce 6800 Ultra er det beste valget! Satt bare og ventet på at noen skulle påpeke den store ytelseendringen som kommer til å skje med di nye mye bedre drivere fra nvidia som nesten fjerner alt av tvil da den endelig oppnår 1000-2000 Poeng mere enn Ati sitt toppkort. Er vell egentlig uviktig hva selve driveren gjør for å oppnå dette så lenge 3dmark idiotene får sin score. Ta mitt utsagn med en stor klype salt og litt ironi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå