Gå til innhold

S-ATA og IDE 3

Anbefalte innlegg

:wallbash: Har et MSI GNB Max HK(Intel Granite Bay Chipset Based)

Det er et Pentium 4-kort og spesificasjonene er egentlig ganske bra.Men jeg er så inn i H...... lei MSI. Det er noe av det treigeste jeg har vært borti. Det er andre gangen jeg har MSI og aldri mer skal det merket komme inn i mitt hus. Det første kortet var bare R... det også. Min feil som ikke hørte på gode råd, nok om det. På Hk`et er det to s-ata uttak + en ekstra IDE 3. Det er første gang jeg ser det( IDE 3 altså) og ikke har jeg hørt om det heller.

Prob. er at jeg ikke får IDE 3 til å virke. Det går kun å ha en HDD på den i Master mode. OS`et finner den ikke ved oppstart og ikke går det å legge den til manuelt,heller. OBS. P:t. bruker jeg ME. Må jeg også sette inn di to S-ata diskene for at IDE 3 skal virke.?

Håper noen har litt erfaring og kan gi meg litt hjelp. P.f.h.takk. Tore Bendiksen

[email protected] :realmad::shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:cry::wee: Det var da et hurtig svar. Jada, jeg har sjekket i Setupen\BIOS og der finner jeg bare S-ata. Ikke et fopdømt sted finner jeg noe om IDE tre. Jeg har Enablet S_ATA Fast Track, men ikkeno skjer. Skal inn på Komplett seinere og kjøpe større HDD og da blir det XP igjen. Kanskje det hjelper det var en stor tilbakegang å bruke ME etter flere år med XP.

Men takk allikevell for svaret sdå tidlig på morran. Mvh Tore :hmm:

Lenke til kommentar

Virker rart at du syntes MSI var treigt, det har jeg aldri hørt om før, men uansett...

Jeg har selv et HK med "IDE3" som jobber via SATA kontrolleren. Jeg har ikke hatt noe problem med å koble HD'er på denne.

Det går kun å ha en HDD på den i Master mode

Mener du at det funker hvis du setter HD'en som master, men ikke slave? Hvis ikke, gjerne utdyp litt mer :-)

1. Har du installert SATA driverene? Uten dem så kommer du ikke langt!

2. Har du noen form for BIOS til SATA kontrolleren som kommer opp når du skrur på PC'en. Hvis det finnes, ser du om PC'en finner disken der?

3. Har du partisjonert/formater HD'en?

Lenke til kommentar

uhm, har også IDE3, men for at den skal funke tror jeg det må være 2 HD'er på den, ettersom IDE3 er en raid kontroller.

og du kan slikt jeg forstår dette, kjøre raid enten alene med IDE3 eller sammen med 2 SATA disker i tillegg :-) (mitt kan ihvertfall)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...