Gå til innhold

Trenger tips: Switch - flere maskiner - en skjerm

Anbefalte innlegg

Hei på dere.

Var litt usikker på om jeg skulle poste denne i Skjermkort/Skjermer eller Annet om Hardware, men jeg frister nå lykken i førstnevnte jeg.

Saken er denne. Jeg skal muligens flytte om en måned, fra Bergen til Narvik. Med på flyttelasset har jeg to datamaskiner. En for å spille på og en for å skrive på. Begge disse har fått den mus/tastatur kombinasjonen som passer best for sitt formål.

Siden det er større ting som koster å få sendt tenkte jeg at til å begynne med skulle jeg bruke begge disse maskinene på samme monitor. Jeg tar meg nemlig ikke råd til noen LCD-skjerm enda, og en ny CRT-skjerm tar voldsomt med plass både på flyttelass og skrivebord.

I den anledningen tenkte jeg på å benytte en "KVM"-switch. Etter som jeg forstår står KVM for Keyboard/VGA/Mouse switch. Tingen er bare det at jeg vil ikke bruke samme tastatur/mus kombinasjon på begge maskinene, og i den anledningen håper jeg at Hardware.no sine eminente brukere kan komme med tips. Min foretrukne nettbutikk er PSData.no men jeg er og åpen for andre nettbutikker.

Har dere noen tips til hvor (om mulig) en kan få en slik en switch, og for hvor mye penger?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...