andesam Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 trenger litt hjelp med c++. Jeg bruker Bloodshed Dev-C++ til å programmere i. Jeg åpner Dev-C++, trykker på fil>new>source file og skriver følgende: #include <iostream.k>void main() { cout <<"hallo der"; } også trykker jeg på execute>compile and run. Men da kommer det diverse errorer: 22 C:\Documents and Settings\Andreas Den Store\Mine dokumenter\C++\Untitled1.cpp:1iostream.k: No such file or directory. 3 C:\Documents and Settings\Andreas Den Store\Mine dokumenter\C++\Untitled1.cpp `main' /Documents and Settings/Andreas Den Store/Mine dokumenter/C++/Untitled1.cpp C:\Documents and Settings\Andreas Den Store\Mine dokumenter\C++\C In 4 C:\Documents and Settings\Andreas Den Store\Mine dokumenter\C++\Untitled1.cpp ` 4 C:\Documents and Settings\Andreas Den Store\Mine dokumenter\C++\Untitled1.cpp (Each Noen som kan si meg hva jeg gjøre galt? Lenke til kommentar
Fredrik90 Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) #include <iostream.k> void main() { cout <<"hallo der"; } det skal ikke være #include<iostream.k> men bare #include<iostream> og du mangler using namespace std; og legg in cin.get(); så får du vinduet til å være oppe. så koden må bli sånn her. #include <iostream> using namespace std; int main() { cout <<"hallo der"; cin.get(); } Endret 29. mai 2004 av Fredrik90 Lenke til kommentar
søppel Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Øh, déjà vu? Ser forresten fortsatt ut til at Dev-Cpp bare viser bruddstykker av de komplette meldingene fra MinGW/GCC-kompileren. Endret 29. mai 2004 av søppel Lenke til kommentar
aspa Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Øh, déjà vu? Ser forresten fortsatt ut til at Dev-Cpp bare viser bruddstykker av de komplette meldingene fra MinGW/GCC-kompileren. MingW splitter feilmeldinger over flere linjer, men Dev-C++ viser bare den første linja. For å få feilmeldinger til en linje sånn at hele linja vises i Dev-C++ må du: 1. Åpne Tools/Compiler options 2. Skrive -fmessage-length=0 i "Add the following commands when calling compiler:" Husk å huk av boksen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå