Gå til innhold

Ny mobil, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Samsung X600 hadde ihvertfall mye minne :) hmm teit antenne da men det overlever jeg sikkert, er ikke så design streng. Sony Ericsson har jo nesten alltid sett ut som en murstein, men en er jo en veldig funksjonell murstein :)

om mobilen er lagd av plast eller titan spiller ingen rolle for meg, sålenge den ikke knirker og har funksjonene jeg liker så er jeg fornøyd.

virkelig vanskelig å finne en mobil nå for tiden, alle produsentene pøser jo på med nye modeller og funksjoner, bare det er lite kundevennlig. Drukner i informasjon og tekniske betegnelser.

Så noe på amobil.no om bare displayene, var jo flere typer og TFT og OLED var vist best, men få mobiler har vist dette.

En ting som overrasker meg er at ingen kameramobiler har deksel for kameralinsen rart...må jo bare bli slitarsje der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En ting som overrasker meg er at ingen kameramobiler har deksel for kameralinsen rart...må jo bare bli slitarsje der.

7250i'en min har deksel foran linsen. Mener at 3200, 6220/30 osv har det også. Men det burde absolutt vært noen form for beskyttelse for linsen på samtlige telefoner.

Lenke til kommentar

Bra at noen beskytter lnsene, råkjip om kamerate skulle dø pga en liten ekkel ripe.

Så dere anbefaler meg en Samsung X600 Eller er Sony Ericsson T630 hmm :hmm:

På amobil har jo X600 bare fått 4 av 6 i total "score"

T630 har fått 5 av 6

Lenke til kommentar

Tror det blir en T630...Hvor mange bilder og sånnt er det plass til på 2mb minne tro, Kan jo bare ha telegonlisten på SIM kortet, men somregel tar jo SIM bare 100 nr.

urk, slapp Java ytelse på T630 også...Dette bli bare værre og værre å velge mellom.

Hva er egerntlig forskjellen på T610 og T630? Prøvde å finne ut av det på amobil, men de var jo utrolig like

Endret av Bunny
Lenke til kommentar
Bra at noen beskytter lnsene, råkjip om kamerate skulle dø pga en liten ekkel ripe

Du kan jo alltids få det reparert (men er nok dyrt).

-

T630 er oppfølgeren til t610, blandt det "nye" kan jeg nevne: Bedre skjerm(TFT, istedenfor den STN skjermen som t610 hadde), "ny" design, den er litt mindre (2mm tynnere bla.), mulighet til å "blåse opp" oppløsninga på bildene, et "speil" ved kameraet, forbedret "antenne" med tanke på mottak av signal (noe som var et litet problem på t610), og så har t630 også en "MY FRIENDS" funksjon som jeg personelig ikke vet noe særlig mye om. (Skal vistnok være noe i MSN messenger stil..?)

edit: Fannt litt "info" hos mobileburn.com

My Friends

My Friends is an application that allows you to see what your friends, family, and colleagues are doing at any time of the day by checking their profile. This allows you to know how they want to be contacted – for example someone may only want to be contacted by SMS while they are in a meeting or not at all while they are at lunch. Users can select various "Status" messages and can even have a profile with their picture and some information about them. The My Friends feature is operator dependant and unfortunately my operator in Australia doesn't support it. Slowly, phones that support these features are coming to the market so we can hope for operators to start making this service available soon.

Lenke til kommentar

Okey, takk for oppklaringen av det.

Noen som har T630 som kan si noe om treg Java? Hakker spill og sånnt eller?

Med 2 MB minne og det liksom skal lastes ned noen spill, navnelister og lagres bilder så vet jeg ikke hva jeg skal tro. Blir bare mere og mere forvirret og frustrert, beklager :roll:

Lenke til kommentar

jalleks, Det Skal være en litt underholdende mobil så da bør den jo ikke hakke under underholdningen for å si det sånn :p

Har sett mobiler som er så trege at det tok 15 sekunder før den gjorde det du skulle ha den til å gjøre, og det skal jeg ihvertfall ikke ha. Trege mobiler er bare tull.

Endret av Bunny
Lenke til kommentar

Okok... Hehe... Da vil jeg nok ikke anbefale deg X600 pga den dårlige java hastigheten, men som sagt så vet jeg ikke om T630 er så rask på spill man laster ned. Men jeg synes hvertfall at den var helt grei med de spillene og funksjonene som den hadde orginalt. Men dog kun 2mb minne :thumbdown:

Lenke til kommentar

E700 ja, noe dyr men ser bra ut! :)

Fakta:

Skjerm - 65.000-fargers TFT-skjerm, 128x160 piksler

Utside skjerm - OLED-skjerm m. speil

Kemara - Beste kameraløsningen på markedet

Minne - 9 MB minne - Read it and cry Ericsson!

Kontaktliste - 1000 i telefonen

Antenne - Innebygd

SMS - 1920 tegn, 200 meldinger i telefonminnet

osv osv så uten tvil en sterk mobil, men lommeboken og handsfree sier noe annet.

Endret av Bunny
Lenke til kommentar

X600 har ihvertfall kommet ut best i test med kamera, men tror nok Sony Ericsson klarer jobben godt.

Jeg er også på utkikk etter ny mobil og jeg vipper mellom

Sony Ericsson T630

Sony Ericsson Z600

Samsung X600

Sliter med å bestemme meg jeg også, tror jeg skal gå for en Sony Ericsson (T630) pga Email støtte og ettpar småfinesser som Bluetooth, kjekkt å ha det siden de har så lite minne. Og så har den jo innebygget antenne ;)

Når T610 ble "verdens beste" og T630 er en oppusset utgave så tviler jeg på at jeg blir skuffet ihvertfall. Vil nesten anbefale den uten å fysisk ha prøvd den, men har testet noe virtuelt på Sony Ericsson sin hjemmeside, virker svært lovende.

Lykke til med mobilvalg :)

Lenke til kommentar

Er det en skikkelig underholdningsmaskin du er ute etter, så vil jeg nok anbefale Siemens SX1, den har stor TFT-skjerm og alt av funksjoner en måtte ønske.

Den har også Symbian operativsystem, noe som kan sammenlignes med Windows for pc'er. Når du har symbian på telefonen din kan du installere aså og si allt av programmer på telefonen. Savner du en funksjon, er det bare og installere et program som utfører denne funksjonen :)

Den har også et veldig bra kamera med 5x zoom (digital zoom), den minnekortplass, radio, mp3-spiller, medfølgenede hodetelefoner som kan brukes som handsfree og til å lytte på mp3 eller radio. Det følger også med USB-kabel slik at du kan koble den til pc'en.

Men da må du nok skarape sammen litt mer penger. Du får den for 1575kr hos Ownersbuy, men da må du binde deg i to år. Men abonnementet du binder deg til er billigst i norge for folk som bruker telefonen en del.

Først må du melde deg inn i ownersbuy, koster 150kr året. Abonnementet du binder deg til er som følger: 120kr per mnd, 0,67 per min uansett hvem du ringer til i norge(fastlinje, mobilnettet), 0,38 når du ringer til andre med samme abonnement, SMS 0,57, MMS 1,95, oppstart 0,34 mot 0,59 som er normalt.

I tillegg får du gratis mobilsvar, faktisk gratis å ringe til mobilsvar også.

Her kan du også få T630 til 701kr. og mobilabonnementet har ingen innmeldingsavgift!

Dette er hvertfall perfekt for meg, norges rimeligste abonnement i tilleg til at de har sponsede telefoner :yes:

Lenke til kommentar
Tar nok heller en T630, ser ut som om jeg må ha meg Bluetooth ting til PCen også da. Noen som vet hvordan det fungerer og hva jeg må ha?

Den fungerer vet at du stikker på f.eks Clas Ohlson å kjøper deg en bluetooth "greie" som heter Billionton. Koster 399,- kroner, er veldig fornøyd med min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...