Bunny Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Hei! Jeg er ute etter en fin, god og morsom mobil som skal koste minimalt, men ha abonemang og sånnt for å få en bra mobil billig. Jeg vil ha en kamera mobil og da må det være så bra skjerm og kamera at det er brukende. Må gå ann å laste ned sånne Java spill og da bør den vel ha endel minne? epost lesing er fordel og radio er kjekkt. Lurer litt på om noen kan fortelle med så få forståelige ord som mulig hva dette Sybian greierne er fornoe Setter stor pris på all hjelp, som sagt det skal være en telefon som har litt kule greier å knotte på, bra kamera osv. Endret 6. juni 2004 av Bunny Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Les dette å legg ut hva du krever av telefonen din så skal det nok bli lettere å finne en telefon til deg Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger: Funksjoner: -Kalender: ja -MMS: ja -GPRS: ja/nei -WAP:ja -Kalkulator: ja -JAVA:ja -Email klient:ja -Spill:ja Form: -Klapp/vanlig -Vekt: x -Antenne: intergrert Skjerm Farge -Over 65000 farger -Størrelse på skjerm: stor -Touchscreen: nei Pris: Jeg har bare mellom 600 og 700 kroner ca til rådighet Diverse: -Merke: vet ikke -Kamera: Ja -Videokamera: (Ja) -Symbian: (Ja? ) -Triband:(tja) -Infrarød port:(tja) -Bluetooth:(tja) -Minne: helst stor plass for kontakter/bilder -Minnekort?:(tja) -Polyfoniske ringetoner: ja -MP3: (om mulig) -Radio:(om mulig) -Wlan: (hmm) -3g(UMTS): (ja?nei?) Batterilevetid: ikke viktig uff hehe Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Er Nokia 6610i noe bra? så reklame for den på TV... Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Er Sony Ericsson bra på mobiler? ser ettpar jeg kanskje kunne tenkt meg men de kosteer litt mere enn det jeg har i handa akkurat nå... Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 SE er bra telefoner når det både gjelder funksjoner og kvalitet. De er solide og føles ikke akkurat ut som plastikk. SE er å anbefale ja. Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 En T630 vil vel ikke være så dum da eller? En Z600 så ikke så værst ut men blir kanskje litt stor...hmm Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 T630 er ikke et dumt valg nei, men den har ikke så mye minne da. Bare 2mb, men hvis du bare trenger plass til noen bilder og kontakter så holder dette helt fint. Telefonen er god og solid og jeg kan anbefale deg den Z600 er så å si lik bare i klapp utgave... Valget er ditt Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Nå vet jeg ikke noe om deg som person osv osv.. Men tror nok ikke du har behov for bluetooth hvis du ikke er kjent med hva det er. Personlig syns jeg ikke e-post på mobilen er så viktig at det gjør noe. Hvis du er mye på farten og er avhengig av å lese mail med en gang for å utføre oppgaver er det jo kjekt, men mailer av typen "send bildet av denne søte katten til tjuefem venner innen ti minutter ellers blir MacGyver erstattet med en realitydokumentar om Mullah Krekars ferietur til Bahamas" er kanskje ikke det viktigste å få med seg umiddelbart? 6610i vet jeg ikke så mye om. Men hvis det er den "gamle" 6610 med kamera på så syns jeg du kan stå over å kjøpe den. Det "tryggeste" kjøpet vil jeg påstå er SonyEricsson T630 . Den kan du få får 800 kroner med Netcom Active Talk abbonement. Men hvis du kun har 7-800 kroner til å bruke på telefon, hvor mye har du da igjen til å bruke når regningen kommer? Det er fort gjort å la seg "lure" når man plutselig ikke kjøper kontantkort mer. Hvis jeg var deg kunne jeg tenkt meg å prøve å spare kapitalen opp til det dobbelte for å kjøpe en Nokia 6230 . Den ligger på 1500 kroner og oppover. 6230 er er vel å regne blant "kremen" av mobiltelefoner hva angår underholdningsmuligheter foruten symbian-telefonene som jeg allerede har ment/sagt at du ikke har bruk for. Edit: Z600 har jeg bare prøvd i noen timer. Men det ga ikke spesielt mersmak. Oppfattet den som relativt treg, særlig når man blar i gjennom bildegalleriet. Hvis man trykket fort på navigasjonstastene for å bla "langt" kunne den bla seg mye mye lenger enn man mente å bla, altså...den henger... Men mulig at jeg bare er kresen, man blir jo vant til det meste. Men mitt råd er fortsatt det som står ovenfor. Endret 29. mai 2004 av walter_melon Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Ja 2 MB på T630 er litt lite, men det er bare en underholdnings mob jeg er ute etter, ringe og sende sms kan jeg jo gjøre med hva som helst uansett, så det er ikke det jeg trenger hjelp med å finne. Det er skikkelig display, godt kamera og mange farger som er hovedingrediensene. Java støtte og litt spill må også til hehe. Så var det minne da, kjekkt om den tar alle vennene mine i telefonlisten og har plass til en god del bilder. At telefonen ikke henger så mye er jo et stort pluss, hater trege ting Trenger ikke Bluetooth, men å lese Email hadde vært kjempebra selv om det ikke er noe jeg MÅ ha Radio og MP3 er ingen must heller, men det er flott å få sånnt med i en mobil Endret 29. mai 2004 av Bunny Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Klarer du å leve uten kameraet, får du N-gage til 1kr med Netcom-abonnement. Der har du mp3/ogg/video-spiller, radio, bluetooth, email, samt java- og N-gage-spill. Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Takk for tipset, men Klarer nok ikke å leve uten kameraet *blush* Lenke til kommentar
Bunny Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Hvis jeg nå kjøper en mobil med abonemang og jeg ikke blir fornøyd med mobilen etter å ha prøvd den litt frem og tilbake ettpar dager, hvilke rettigheter har jeg da? Er vel 30 dager angefrist eller noe ifølge kjøpsloven? Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Hvis jeg nå kjøper en mobil med abonemang og jeg ikke blir fornøyd med mobilen etter å ha prøvd den litt frem og tilbake ettpar dager, hvilke rettigheter har jeg da? Er vel 30 dager angefrist eller noe ifølge kjøpsloven? Det kommer jo an på hvor du kjøper telefonen da. Men vet hvertfall at Elkjøp har slik "angrefrist" ja. 30 dager... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Men det er vel ikke 30 dagers angrefrist på et inngått mobilabbonement hvor man i tillegg har tatt på seg en bindingstid på 12 til 36 måneder? Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Men det er vel ikke 30 dagers angrefrist på et inngått mobilabbonement hvor man i tillegg har tatt på seg en bindingstid på 12 til 36 måneder? Nei, du sier noe der. Vet ikke helt hvordan det foregår... Det kan man jo spørre i butikken om da Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) hva med Samsung X600 ? Er ikke det telefonen med markedets beste kamera.. EDIT: innlegg 999 Endret 29. mai 2004 av Sc0oT Lenke til kommentar
jalleks Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 hva med Samsung X600 ? Er ikke det telefonen med markedets beste kamera.. EDIT: innlegg 999 Jo. Det sies at X600 har det beste mobilkmaeraet på dagens marked Til og med E-700 sitt kamera er visstnok litt dårligere Lenke til kommentar
scoot Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 hva med Samsung X600 ? Er ikke det telefonen med markedets beste kamera.. EDIT: innlegg 999 Jo. Det sies at X600 har det beste mobilkmaeraet på dagens marked Til og med E-700 sitt kamera er visstnok litt dårligere Tøft! Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Skal kameraet være det beste av det beste, eller skal helheten av alt telefonen har å tilby til sammen utgjøre en god telefon? Syns det er mange som ser seg blinde på enkeltfunksjoner. Endret 29. mai 2004 av walter_melon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå