Gå til innhold

Argh!

danilovic

Anbefalte innlegg

Jeg hater PC-en min. :evil:

Fikk endelig Windows CDen min i dag. Men midt under installasjonen var det noe som ikke ville. Selvfølgelig etter at jeg hadde formatert. Så fikk jeg opp Windows til slutt (etter å ha prøvd to ganger til). Da skulle jeg installere TV-kortet. Det gikk til ******** 5 ganger eller noe. PC-en bare skrudde seg av etter reboot. Så prøvde jeg en gang til, fikk det nesten til, men neida. Ga opp det, og surfa litt. Plutselig får jeg en melding om at nettverkskablen er trukket ut, og maskinen begynner å lagge. Til slutt henger den seg opp. Må trykke på reset-knappen, og når jeg rebooter, får jeg ikke noe bilde. Reseter en gang til, men da finner ikke BIOS CMOS-batteriet, så alle den finurlige innstillingene mine går til ********. Fikser opp det viktigste, men når jeg rebooter igjen, er det visst en fil som er skada eller mangler. Windows vil ikke oppgi hvilken fil det dreier seg om. Bare hvilken katalog den er i. For det er jo så få filer i systemkatalogen. Står at jeg skal trykke "r" under reparering av innstallasjon når jeg har boota på CDen. Gjør det, men så er jeg lost. Har ingen videre instrukser. Fant til slutt ut at jeg kunne kjøre chkdsk (ja, der var jeg litt treig). Fant en feil, men fant ingen måte å rette den opp på. "chkdsk has found one or more errors on C:" eller noe i den dur stod det. Fikk aldri fiksa det, og jeg formaterte og la inn Win nok en gang. Nå kjører jeg det, men tør ikke å gjøre noen ting. :evil:

Grr :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utifra hva du beskriver er jeg 100% sikker på at windows ikke er skyld i problemene dine. Windows har ingenting med om maskinen starter eller ikke. Det er mye som skjer med maskinen før microsoft tar over :smile:

Det spørs om ikke noe av hardwaren din begynner å synge på siste verset. Dersom du har muligheten, så ville jeg testet komponentene dine på en annen maskin.

Følgende punkter ville jeg sjekket:

- Er kjøleribben skikkelig montert?

- minnet

- Strømforsyning

- Harddisk (F.eks. med "drive fitness test" fra IBM )

Dersom alt dette fungere (på en annen maskin) er jeg redd hovedkortet kan være kaputt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...