Gå til innhold

Forslag til rimelig pc?


Anbefalte innlegg

AMD Athlon XP2200+ 1.8 GHz Socket A 266MHz, Thoroughbred, OEM

 

Varenr.: 112049

Lagerstatus: 20-49 stk på lager 540.01

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

EPoX EP-8RDAEi Hovedkort Socket A DDR nForce2 400/MCP, ATA133, ATX, LAN

 

Varenr.: 123297

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 495

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black L-Series, m/350W AMD/P4

 

Varenr.: 300212

Lagerstatus: 100+ stk på lager 408.58

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

2stk DDR-DIMM PC3200 256MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz)

 

Varenr.: 112665

Lagerstatus: 500+ stk på lager 2stk = 757.98

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Asus Radeon 9200SE 128MB DDR AGP, ATI 9200SE,Tv-Out, Retail

 

Varenr.: 121901

Lagerstatus: 50-99 stk på lager 439.99

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Seagate Barracuda 7200.7 80GB IDE ATA/100 2MB cache 7200RPM

 

Varenr.: 116436

Lagerstatus: 12 stk på lager 620

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Miljøgebyr: 0

Best.ref.: Totalt: 3261.56

 

Et vesentlig bedre hovedkort enn KT400A kortene grunnet Nforce2 ultra400 chipsett.

2stk minne brikker utnytter dual mem kontrolleren istedet for 1 512mb som da kun kjører singel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet til revox virka ganske greit hvis du skal spille med den også... men nå må du klare deg uten hjelp fra meg... Jeg går nemlig og legger meg. Natta folkens! men nå ser du i alle fall hva du kan få. Du ser at du får mye mer for pengene om du velger noe annet enn den MSI mega'n men den er jo utrolig kul da... Jeg tror nesten jeg hadde gått for det opplegget til revox selv...

Lenke til kommentar

For min del ser alle forslagene bra ut, så jeg må bare prøve så godt jeg kan å sammenligne dem og høre på hva dere som har peiling mener... tror jeg skal finne senga, sove litt på det og se på oppsettene igjen imorgen.

 

Takk for alle forslagene!! :thumbup::D

 

Jepp, syns ReVoX sitt forslag høres bra ut jeg også... men er det noe småtterier jeg må ha i tillegg? Cpu-vifte og sånt?

Endret av EroTix
Lenke til kommentar

Q-tec er ikke akkurat top of the line nei,, PSU'en er ikke blandt de mest lydløse og krafitge.

 

Men det er billig og har et greit utseende. Sleng inn litt støydemping i det alla asvalt plate fra biltema/torshov så blir den nok fin.

 

Du må ha en cpu vifte i tillegg ja, dog den prosessoren produserer ikke så voldsomt mye varme så det holder fint med ei rimelig vifte fra samme web butikk, som var forøvrig komplett :)

 

PS. Om du går for det oppsette og lurer på hvorfor jeg valgte 400mhz minne så er det fordi

 

1. Det kostet det samma som 333mhz.

2. Kjører du det synkront med prosessor, noe du bør gjøre (266mhz) så kan du helle presse timingen ned på det (CAS 2 etc). Og tjene litt ekstra ytelse.

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
Q-tec er ikke akkurat top of the line nei,, PSU'en er ikke blandt de mest lydløse og krafitge.

 

Men det er billig og har et greit utseende. Sleng inn litt støydemping i det alla asvalt plate fra biltema/torshov så blir den nok fin.

 

Du må ha en cpu vifte i tillegg ja, dog den prosessoren produserer ikke så voldsomt mye varme så det holder fint med ei rimelig vifte fra samme web butikk, som var forøvrig komplett :)

 

PS. Om du går for det oppsette og lurer på hvorfor jeg valgte 400mhz minne så er det fordi

 

1. Det kostet det samma som 333mhz.

2. Kjører du det synkront med prosessor, noe du bør gjøre (266mhz) så kan du helle presse timingen ned på det (CAS 2 etc). Og tjene litt ekstra ytelse.

Tror nok jeg kommer til å mase mer på folket her når jeg skal sette den opp :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...