Gjest medlem-23990 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Enda en gang ser vi folk som ikke kan se virkeligheten. USA utvikler ingen nye MØV. Det er ulovlig ifølge NPT og dere har nok en gang blitt lurt av litt propaganda. Det var noen bevilgninger gjort til militærbudsjettet som vedrørte forskning (ikke utvikling) av nye slags atomvåpen, men denne forskningen kan bare begynnes med tillatelse fra kongressen. Utvikling != forskning Selv bruk av DU i panservåpen har blitt kritisert for den forurensende effekten. Nå har de tydligvis tenkt å legitimere bruk av atombomber i krig også. Eier disse folkene ingen skam? Nei, for det er idiotisk å tenke på fremtiden. Tenk om vi skulle forske på ting vi kanskje trenger i fremtiden, det hadde vært dumt det! Dere tror vel også på at Bush sa at han skulle ta i bruk atomvåpen mot Irak og hvis angrepet av kjemiske våpen... Dere er så hjernevaska at det er nifst. Media graver opp budsjettet hvor det står at forskning til nye atomvåpen kan bli bevilget. Deretter vrir de litt på sannheten og sier at USA har faktisk tenkt å utvikle slike våpen. Deretter gjennom "the grapevine" kommer man endelig ut med at USA faktisk lager slike våpen akkurat nå og at de planlegger å bruke disse snarest. Jepp, noen er blendet av hat, du er blendet av patiorisme og leter med lys og lykter etter noe som kan fremheve USA, minner bare om at dette med å kutte hender av folk var vanelig i USA også selv om det der ikke var tuftet på religion, Slavene fikk kuttet av hender, ja sogar om de prøvde å rømme ble alle tærne deres kuttet av så de ikke skulle kunne springe, men det gjelder vel ikke i dine sammenligninger. Ja, og det var 100 år siden. Disse mennene fikk hendene sine kappet av av Saddam innen 10 år. Bare du er så usaklig at du sammenligner to forskjellige tidsepoker. Utvilker ikke USA nok av masseødeleggelsesvåpen? Opplys meg. Nei Haltan, de utvikler ingen våpen. Kanskje det er på tide å tenke på bevisteknikk? You know, finne bevis på det du tror isteden for å bare gå å tro på alt du hører? Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Utvilker ikke USA nok av masseødeleggelsesvåpen? Opplys meg. Nei Haltan, de utvikler ingen våpen. Kanskje det er på tide å tenke på bevisteknikk? You know, finne bevis på det du tror isteden for å bare gå å tro på alt du hører? Hva er det som er et ordentlig bevis hvis man ikke kan bruke media? Hemmelige rapporter elns? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Nei Haltan, de utvikler ingen våpen. Kanskje det er på tide å tenke på bevisteknikk? You know, finne bevis på det du tror isteden for å bare gå å tro på alt du hører? Vet du hva, jeg bare spurte et spørsmål som jeg tenkte noen som kunne litt mer om det temaet kunne opplyse meg om. Hva faen er egentlig problemet ditt? Og nei, den personen er ikke deg, føler ikke at du er så veldig nøytral. Som sagt over her, er det et definisjonsspørsmål, noe jeg ikke betviler. Endret 30. mai 2004 av HalTan Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Enda en gang ser vi folk som ikke kan se virkeligheten.USA utvikler ingen nye MØV. Det er ulovlig ifølge NPT og dere har nok en gang blitt lurt av litt propaganda. Det var noen bevilgninger gjort til militærbudsjettet som vedrørte forskning (ikke utvikling) av nye slags atomvåpen, men denne forskningen kan bare begynnes med tillatelse fra kongressen. Utvikling != forskning Selv bruk av DU i panservåpen har blitt kritisert for den forurensende effekten. Nå har de tydligvis tenkt å legitimere bruk av atombomber i krig også. Eier disse folkene ingen skam? Nei, for det er idiotisk å tenke på fremtiden. Tenk om vi skulle forske på ting vi kanskje trenger i fremtiden, det hadde vært dumt det! Dere tror vel også på at Bush sa at han skulle ta i bruk atomvåpen mot Irak og hvis angrepet av kjemiske våpen... Dere er så hjernevaska at det er nifst. Media graver opp budsjettet hvor det står at forskning til nye atomvåpen kan bli bevilget. Deretter vrir de litt på sannheten og sier at USA har faktisk tenkt å utvikle slike våpen. Deretter gjennom "the grapevine" kommer man endelig ut med at USA faktisk lager slike våpen akkurat nå og at de planlegger å bruke disse snarest. Jepp, noen er blendet av hat, du er blendet av patiorisme og leter med lys og lykter etter noe som kan fremheve USA, minner bare om at dette med å kutte hender av folk var vanelig i USA også selv om det der ikke var tuftet på religion, Slavene fikk kuttet av hender, ja sogar om de prøvde å rømme ble alle tærne deres kuttet av så de ikke skulle kunne springe, men det gjelder vel ikke i dine sammenligninger. Ja, og det var 100 år siden. Disse mennene fikk hendene sine kappet av av Saddam innen 10 år. Bare du er så usaklig at du sammenligner to forskjellige tidsepoker. Utvilker ikke USA nok av masseødeleggelsesvåpen? Opplys meg. Nei Haltan, de utvikler ingen våpen. Kanskje det er på tide å tenke på bevisteknikk? You know, finne bevis på det du tror isteden for å bare gå å tro på alt du hører? For det første er det ingen som er imot forskning her, men de fleste er imot atomvåpen , dette er noe som ingen trenger eller er tjent med eksisterer med mindre en nasjon trenger dem for å utøve sin makt over andre. Ja så er det hundre år siden slavene fikk kappet av hender og føtter, hva så det skjedde der og det var det jeg villr frem til, tror de hadde like stor bruk for dem da som nå. Om du leser litt i historiebøkene er vel usa en av de nasjonene som bør gå svert så stille i dørene hva angår menneskerettigheter . Det er bare en på forumet som spyr opp den ene posten etter den andre der USA blir fremstilt som USA det forgjettede land og alle andre som stans huler. Skal vere enig med deg i en ting når du kaller oss dumme, ja vi er dumme som i det hele tatt svarer på dine idiotiske innlegg, hadde vi alle ignorert deg hadde det jo blitt stilt her. Endret 30. mai 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Nei, for det er idiotisk å tenke på fremtiden. Tenk om vi skulle forske på ting vi kanskje trenger i fremtiden, det hadde vært dumt det! Nok et eksempel på amerikanernes håpløse konservatisme. Trengs det flere beviser på at bruk av atomvåpen bør unngås for an hver pris. Eneste grunnen til dette initativet er å lage en industri ut av kompentanse rundt kjernevåpen. Svært få, blandt dem meg, tror USA kommer til å bruke dem med det første. Det er bare et unødvendig og fullstendig idiotisk prosjekt. Og om de ikke skal brukes vil du utvilsomt senke terskelen for bruk av kjernevåpen i en konflikt. Er det dette du er interessert i? EDIT: Utvikling != forskning Snakker du utifra erfaring eller er det bare definisjonen i ordboken som er forskjellig? Endret 30. mai 2004 av Feynman Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Vet du hva, jeg bare spurte et spørsmål som jeg tenkte noen som kunne litt mer om det temaet kunne opplyse meg om. Hva faen er egentlig problemet ditt? Og nei, den personen er ikke deg, føler ikke at du er så veldig nøytral. Som sagt over her, er det et definisjonsspørsmål, noe jeg ikke betviler. Det hørtes ut som et retorisk spørsmål, spesielt med smilien du brukte. Det gav meg inntrykket av at du tror at de utvilker MØV og at du trengte opplysning som skulle tilsi noe annet. Hva er det som er et ordentlig bevis hvis man ikke kan bruke media?Hemmelige rapporter elns? Problemet er at media sier en ting, som ikke er sant, basert på lovforslag osv. innen kongressen i USA. Hvis man faktisk ser gjennom disse, ser man at media strekker sannheten. Du kan lese alt som foregår i kongressen i USA på internett, alle lovforslag, osv. For det første er det ingen som er imot forskning her, men de fleste er imot atomvåpen , dette er noe som ingen trenger eller er tjent med eksisterer med mindre en nasjon trenger dem for å utøve sin makt over andre. I en fin og deilig verden ville man aldri trengt atomvåpen. Men la meg spørre deg noe: hva hvis Kim Jong Il lager tusenvis av atomvåpen og truer hele verden? Utsagnene dine baserer seg på falske premisser om at alt kommer til å være fredlig og fint i verden i fremtiden. Ja så er det hundre år siden slavene fikk kappet av hender og føtter, hva så det skjedde der og det var det jeg villr frem til, tror de hadde like stor bruk for dem da som nå. Mye har skjedd på 100 år, og oss mennesker har siden da utviklet menneskerettigheter... Kvinner kan stemme, svarte kan gjøre alt som hvite kan, etc, etc. Oss mennesker gjør ikke slikt lenger, kapper av hendene til folk. Men det gjorde Saddam. Om du leser litt i historiebøkene er vel usa en av de nasjonene som bør gå svert så stille i dørene hva angår menneskerettigheter . Sammen med alle andre nasjoner i hele verden. Men for all del, bare USA. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Svært få, blandt dem meg, tror USA kommer til å bruke dem med det første. Det er bare et unødvendig og fullstendig idiotisk prosjekt. Og om de ikke skal brukes vil du utvilsomt senke terskelen for bruk av kjernevåpen i en konflikt. Er det dette du er interessert i? Som jeg sa til Snekkeren, så baserer du alt du sier på at verden er fredlig og fin i fremtiden. Som jeg sa, hva hvis en leder i en annen nasjon bygger opp masse atomvåpen og truer hele verden med dem? Hadde vært litt dumt hvis USA hadde avviklet alle atomvåpnene sine da, ikke sant? Vil jeg senke terskelen for bruk av kjernevåpen? Hvor sa jeg det? Hvorfor skal folk alltid dikte opp mine meninger om ting? Snakker du utifra erfaring eller er det bare definisjonen i ordboken som er forskjellig? Utvikling kommer etter forskning. Forskning trenger ikke lede til utvikling. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Seixon, hvis du er så 100% sikker på at USA ikke utvilker MØV, kan jeg f.eks få se regnskapet til CIA? Til alle de andre organisasjonene? Hvor mange har ikke utviklet MØV i hemmlighet? Hvor ofte har ikke dette skjedd? USA hadde ikke noen _bevis_ for at Irak hadde det (utenom den lille dumpen blix ødla ja), men likevell anklaget de Irak for ganske mye. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Vet du hva, jeg bare spurte et spørsmål som jeg tenkte noen som kunne litt mer om det temaet kunne opplyse meg om. Hva faen er egentlig problemet ditt? Og nei, den personen er ikke deg, føler ikke at du er så veldig nøytral. Som sagt over her, er det et definisjonsspørsmål, noe jeg ikke betviler. Det hørtes ut som et retorisk spørsmål, spesielt med smilien du brukte. Det gav meg inntrykket av at du tror at de utvilker MØV og at du trengte opplysning som skulle tilsi noe annet. Hva er det som er et ordentlig bevis hvis man ikke kan bruke media?Hemmelige rapporter elns? Problemet er at media sier en ting, som ikke er sant, basert på lovforslag osv. innen kongressen i USA. Hvis man faktisk ser gjennom disse, ser man at media strekker sannheten. Du kan lese alt som foregår i kongressen i USA på internett, alle lovforslag, osv. For det første er det ingen som er imot forskning her, men de fleste er imot atomvåpen , dette er noe som ingen trenger eller er tjent med eksisterer med mindre en nasjon trenger dem for å utøve sin makt over andre. I en fin og deilig verden ville man aldri trengt atomvåpen. Men la meg spørre deg noe: hva hvis Kim Jong Il lager tusenvis av atomvåpen og truer hele verden? Utsagnene dine baserer seg på falske premisser om at alt kommer til å være fredlig og fint i verden i fremtiden. Ja så er det hundre år siden slavene fikk kappet av hender og føtter, hva så det skjedde der og det var det jeg villr frem til, tror de hadde like stor bruk for dem da som nå. Mye har skjedd på 100 år, og oss mennesker har siden da utviklet menneskerettigheter... Kvinner kan stemme, svarte kan gjøre alt som hvite kan, etc, etc. Oss mennesker gjør ikke slikt lenger, kapper av hendene til folk. Men det gjorde Saddam. Om du leser litt i historiebøkene er vel usa en av de nasjonene som bør gå svert så stille i dørene hva angår menneskerettigheter . Sammen med alle andre nasjoner i hele verden. Men for all del, bare USA. Pussig her trekker du frem Nord Korea og hvor farlige de er derfor må usa ha atomvåpen, i en annen post der jeg nevnte dem der var de ingen fare for verden og derfor trengte ikke usa å innvadere dem. Dobbeltmoralen din lyser her, når det passer deg er de farlig,nevner andre dem er det latterlig . huff huff. Så et annet spørsmål som jeg har spurt deg om flere gager : HVOR HENTER DU DIN INFO FRA ????? Er det fra din egen fantasi eller får du den direkte fra Pentagon, noen andre alternativer har du ikke siden du har kritisert alle andre for å tro på de falske avisene,tv kanalene ja absolutt alt media skriver er jo forvrengt i dine øyne (om du har noen da) Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Det hørtes ut som et retorisk spørsmål, spesielt med smilien du brukte. Det gav meg inntrykket av at du tror at de utvilker MØV og at du trengte opplysning som skulle tilsi noe annet. Du tok feil. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Pussig her trekker du frem Nord Korea og hvor farlige de er derfor må usa ha atomvåpen, i en annen post der jeg nevnte dem der var de ingen fare for verden og derfor trengte ikke usa å innvadere dem. Dobbeltmoralen din lyser her, når det passer deg er de farlig,nevner andre dem er det latterlig . huff huff. Sa jeg at Nord Korea ikke var en fare for verden? Du er så utrolig latterlig. Jeg sa at USA ikke invaderte Nord Korea fordi: 1. Har ikke et grunnlag. 2. De har kanskje atomvåpen. 3. Hvis de har atomvåpen kan de bruke de. 4. Atomkrig er ikke ønskelig. Hvor sa jeg at de ikke var en fare? Du er så utrolig latterlig. Så et annet spørsmål som jeg har spurt deg om flere gager : HVOR HENTER DU DIN INFO FRA ????? I hvilken sammenheng??? Når det gjelder når media har påstått at USA holder på å utvikle atomvåpen, så har jeg lest lovforslagene som kongressen har bearbeidet som media nevner så vidt, mest fordi lovforslagene ikke støtter deres påstander, fordi de tar ting ut av sammenheng, som vanlig. Seixon, hvis du er så 100% sikker på at USA ikke utvilker MØV, kan jeg f.eks få se regnskapet til CIA? Til alle de andre organisasjonene? Nei, jeg er ikke 100% sikker, men jeg har heller ingen informasjon som tilsier at dette foregår. Dermed er det ingen grunn til å gå påstå det når jeg ikke har noe informasjon som sier at dette er sant. USA hadde ikke noen _bevis_ for at Irak hadde det (utenom den lille dumpen blix ødla ja), men likevell anklaget de Irak for ganske mye. Hvis du skal si det på den måten så "anklaget" UNMOVIC Irak for akkurat det samme. Du tok feil. Jeg kan da huske at du har sagt før at USA utvilker nye atomvåpen. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg kan da huske at du har sagt før at USA utvilker nye atomvåpen. Det er faktisk løgn, noe jeg vil ha meg frabedt. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg kan da huske at du har sagt før at USA utvilker nye atomvåpen. Det er faktisk løgn, noe jeg vil ha meg frabedt. OK... hvis ikke du har sagt det, har du vært enig i det. Vi har hatt denne diskusjonen før. Dette vet jeg fordi jeg måtte legge frem tekstene fra lover fra kongressen for å vise hva det egentlig sto der... Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Pussig her trekker du frem Nord Korea og hvor farlige de er derfor må usa ha atomvåpen, i en annen post der jeg nevnte dem der var de ingen fare for verden og derfor trengte ikke usa å innvadere dem. Dobbeltmoralen din lyser her, når det passer deg er de farlig,nevner andre dem er det latterlig . huff huff. Sa jeg at Nord Korea ikke var en fare for verden? Du er så utrolig latterlig. Jeg sa at USA ikke invaderte Nord Korea fordi: 1. Har ikke et grunnlag. 2. De har kanskje atomvåpen. 3. Hvis de har atomvåpen kan de bruke de. 4. Atomkrig er ikke ønskelig. Hvor sa jeg at de ikke var en fare? Du er så utrolig latterlig. Så et annet spørsmål som jeg har spurt deg om flere gager : HVOR HENTER DU DIN INFO FRA ????? I hvilken sammenheng??? Når det gjelder når media har påstått at USA holder på å utvikle atomvåpen, så har jeg lest lovforslagene som kongressen har bearbeidet som media nevner så vidt, mest fordi lovforslagene ikke støtter deres påstander, fordi de tar ting ut av sammenheng, som vanlig. Seixon, hvis du er så 100% sikker på at USA ikke utvilker MØV, kan jeg f.eks få se regnskapet til CIA? Til alle de andre organisasjonene? Nei, jeg er ikke 100% sikker, men jeg har heller ingen informasjon som tilsier at dette foregår. Dermed er det ingen grunn til å gå påstå det når jeg ikke har noe informasjon som sier at dette er sant. USA hadde ikke noen _bevis_ for at Irak hadde det (utenom den lille dumpen blix ødla ja), men likevell anklaget de Irak for ganske mye. Hvis du skal si det på den måten så "anklaget" UNMOVIC Irak for akkurat det samme. Du tok feil. Jeg kan da huske at du har sagt før at USA utvilker nye atomvåpen. Er det ikke grunnlag når NK faktisk har truet usa med bruk av disse?? Men det er grunnlag for usa å ha atomvåpen , USA hadde vitteligen atomvåpen lenge før noen andre hadde det , var det da ogå for å forsvare seg, dessuten er usa den eneste nasjon i verden som har brukt slike våpen, noe mange enda lider av. Lenke til kommentar
kenny Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 In arms control usage, weapons that are capable of a high order of destruction and/or of being used in such a manner as to destroy large numbers of people. Can be nuclear, chemical, biological, and radiological weapons, but excludes the means of transporting or propelling the weapon where such means is a separable and divisible part of the weapon. Also referred to as WMD. Cluster bombs are one of those weapons of mass destruction that have been used in wars like in Kossovo, Afghanistan and Iraq. The B-2 Spirit bomber can trop up to 36 CBU-87 cluster bombs, each containing 202 bomblets. At least 5% of these bomblets do not explode on impact, turning them into de facto anti-personnel mines. On 25th April 2003, general Richard Myers declared that nearly 1500 cluster bombs were used by coalition forces in the latest war in Iraq. That leave an estimated 15000 unexploded bomblets on the ground, each one capable of killing or maiming civilians - mostly children playing with soda like can - even a long time after the war has ended. USA's krigsmaskin ER MØV. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 OK... hvis ikke du har sagt det, har du vært enig i det. Vi har hatt denne diskusjonen før. Dette vet jeg fordi jeg måtte legge frem tekstene fra lover fra kongressen for å vise hva det egentlig sto der... FAEN DA! Når skal du slutte å legge ord i munnen på meg, jeg vet ikke en dritt om USA utvikler nye atomvåpen, og overlater derfor den faktabiten til andre, noe jeg også ga uttrykk for. Om du ikke har noe bedre å gjøre enn å mase om slikt og påstå at jeg har sagt ditt og datt foreslår jeg at du holder deg unna. Faen du er provoserende. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 FAEN DA! Når skal du slutte å legge ord i munnen på meg, jeg vet ikke en dritt om USA utvikler nye atomvåpen, og overlater derfor den faktabiten til andre, noe jeg også ga uttrykk for. Om du ikke har noe bedre å gjøre enn å mase om slikt og påstå at jeg har sagt ditt og datt foreslår jeg at du holder deg unna. Faen du er provoserende. Greit, det må ha vært noen andre. Men den smilien din ga uttrykk for at du tenkte at det var bullshit at USA ikke utvikler våpen. USA's krigsmaskin ER MØV. Ja da, senk kravene til MØV. Bilen min er en MØV!! Mwhahaha! Er det ikke grunnlag når NK faktisk har truet usa med bruk av disse??Men det er grunnlag for usa å ha atomvåpen , USA hadde vitteligen atomvåpen lenge før noen andre hadde det , var det da ogå for å forsvare seg, dessuten er usa den eneste nasjon i verden som har brukt slike våpen, noe mange enda lider av. NK har bare truet med å bruke disse om angreper. NK har ikke erklært krig mot USA. NK har ikke angrepet noen som helst siden våpenhvilen inngått med FN. Så nei, det er ikke noe grunnlag, eller logisk grunn, til å invadere NK, med mindre du liker atomkrig og muligens millioner av døde mennesker. USA utviklet atomvåpen fordi tyskerene jobbet med å utvikle de, og dem som hadde det ville vinne krigen. Heldigvis tapte Hitler krigen før USA trengte å bruke atomvåpen, men de brukte de på Japan, og det kan jeg ikke si var særlig nødvendig. Snekkeren, annerkjenner du at det ikke foreligger grunnlag til å invadere Nord Korea, og at en slik invasjon kunne medføre atomkrig fra Nord Korea, og dermed kunne millioner av mennesker dø, og at dette derfor er en svært idiotisk ting å gjøre? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Greit, det må ha vært noen andre. Men den smilien din ga uttrykk for at du tenkte at det var bullshit at USA ikke utvikler våpen. USA utvikler våpen. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Nok et eksempel på amerikanernes håpløse konservatisme. Trengs det flere beviser på at bruk av atomvåpen bør unngås for an hver pris. Eneste grunnen til dette initativet er å lage en industri ut av kompentanse rundt kjernevåpen. Svært få, blandt dem meg, tror USA kommer til å bruke dem med det første. Det er bare et unødvendig og fullstendig idiotisk prosjekt. Les "1984", så får du svaret på hvorfor krigsmaskinen til enhver tid må opprustes. Du er inne på det. Herregud, for en verden vi lever i. Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990 Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Greit, det må ha vært noen andre. Men den smilien din ga uttrykk for at du tenkte at det var bullshit at USA ikke utvikler våpen. USA utvikler våpen. Ja... Men det er ikke det vi snakket om Haltan... Herregud, for en verden vi lever i. Ja, en verden hvor Hitler, Saddam Hussein, Stalin, Kim Jong Il, etc. eksisterer til enhver tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå