fjuriess Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Har begynnt og mekke min egen personlige side, trenger litt tips på utseende og andre ting eg kan gjør med siden, den er ikke tilpassa alle browsere og resolutions enda. Trenger tips til kordan gjøre det og. Positivt eller negativt, sputt ut tjukken :LINK Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Første jeg reagerte på (etter dårlig bruk av emnefelt, og det at du kalte meg tjukken) var at headerbildet er hele 156 kB. (Ser det er resizet med HTML? Resize heller bildet med et bildebehandlingsprog., så blir filstørrelsen mindre også.) Videre er skriftstørrelse alt for liten, både i brødtekst, meny og overskrifter. Headeren passa ikke inn... Fine farger (svart, grått, gult), men siden er kanskje litt for mørk, og behøver kanskje litt fler farger... Loginboxen likte jeg ikke. Windows 95/98/2k/ME-skin? La den være som den er, eventuelt style farger (borders og body) på knappen. Og så kommer vi til klassikeren: Ser du bruker tables til design, noe som er feil. Lær deg div/css, noe som er korrekt for design. Tabeller bruker man for å sette opp tabulærdata. For å lære dette, kan du se på stickytråden (oversikt over artikler). Her er også en bra guide på CSS: www.absentvoid.com Edit: En ting til du kan gjøre er å rette opp engelskfeil. Det er ganske mange av disse nå, og det er kanskje bedre å heller skrive på norsk, om du ikke behersker engelsk helt ennå. Endret 28. mai 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
fjuriess Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Takk for kritikk Skal prøve og følge opp tipsa dine, syntes banneren passer kjempe bra inn eg men får se, fargene er fine på skjermen min men la merke til at dem var veldig mørke, og fekk ikke med meg alt på skolen sin pc. Retter opp eng. feil Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Header kan godt passe inn, men sånn som den står nå, firkanta og greier, blir den på en måte ikke en del av designet. Prøv å integrere den mer, samt å heller resize den med f.eks. PhotoShop. Lenke til kommentar
fjuriess Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Forslag til kordan eg kan gå over til divs uten og måtte begynne på ny ? bare bytte ut ? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Du burde headeren stå rett over News. Hvis du har gjort det med deg så kommer det ihvertfall ikke her. EDIT: Det ble enda verre i Firefox Endret 28. mai 2004 av Skomaker Lenke til kommentar
fjuriess Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2004 Den er bare bent over news i IE foreløbig Lenke til kommentar
[Jante] Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 ser litt feilplassert ut i større skjermoppløsninger. Dvs at logoen er ikke samkjørt med innholdsboksen i horisontal alignment. Mellomrommet mellom sideboksene og innholdsboksen er også litt for stort i store oppløsninger. (har selv 1280x1024) Hvis du bruker pixler istedenfor prosent, som jeg regner med du har brukt for å sette bredde på siden, så blir det å funke bedre. Ellers helt kurant, men skriften er kanskje en smule for liten? Tips: bruk css til å dekorere forms til å bedre passe inn med designet. Sist, men ikke minst et lite minus for å bruke tabeller Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Bruker samme oppløsning. Det blir litt skeivt ja. Å som sagt enda verre i FF. Datoen til de forskjellige tingene burde du ikke ha så mørk. De skal vere diskre, men mulig å se.... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Din banner her? Ditt banner her! skal det vel være, og siden det er en engelsk side så kan vi vel også sløyfe norsken Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg synes banneren skal være like lang som innholdet under og logg inn boksen var ikke særlig fin pga fargen, siden den er vel det eneste store som er farget grått. Farg den heller i samme som bakgrunnsfargen eller gul kansje. Jeg er ingen spesialist, men dette var iallefall det jeg synes STÅ PÅ !!! Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 - Kanskje merke menyen litt bedre. Troddwe først at "nyttige programmer til venstre var menyen. - Synes liksom alt flyter inn i hverandre. Ikke noe skille mellom de forskjellige delene. Siden alt er sort. - Engelsk/Norsk. Litt sånn om hverandre. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 HTML 4.01 Valid & Sindrem reklamen gjorde seg meget dårlig. Ellers bra Kanskje litt større header ?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå