Gå til innhold

Ke du trur ? :D

Anbefalte innlegg

Har begynnt og mekke min egen personlige side, trenger litt tips på utseende og andre ting eg kan gjør med siden, den er ikke tilpassa alle browsere og resolutions enda. Trenger tips til kordan gjøre det og. Positivt eller negativt, sputt ut tjukken :)

:LINK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første jeg reagerte på (etter dårlig bruk av emnefelt, og det at du kalte meg tjukken) var at headerbildet er hele 156 kB. (Ser det er resizet med HTML? Resize heller bildet med et bildebehandlingsprog., så blir filstørrelsen mindre også.)

Videre er skriftstørrelse alt for liten, både i brødtekst, meny og overskrifter.

Headeren passa ikke inn...

Fine farger (svart, grått, gult), men siden er kanskje litt for mørk, og behøver kanskje litt fler farger...

Loginboxen likte jeg ikke. Windows 95/98/2k/ME-skin? :no: La den være som den er, eventuelt style farger (borders og body) på knappen.

Og så kommer vi til klassikeren: Ser du bruker tables til design, noe som er feil. Lær deg div/css, noe som er korrekt for design. Tabeller bruker man for å sette opp tabulærdata.

For å lære dette, kan du se på stickytråden (oversikt over artikler). Her er også en bra guide på CSS: www.absentvoid.com

Edit: En ting til du kan gjøre er å rette opp engelskfeil. Det er ganske mange av disse nå, og det er kanskje bedre å heller skrive på norsk, om du ikke behersker engelsk helt ennå.

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

Takk for kritikk :) Skal prøve og følge opp tipsa dine, syntes banneren passer kjempe bra inn eg men får se, fargene er fine på skjermen min men la merke til at dem var veldig mørke, og fekk ikke med meg alt på skolen sin pc. Retter opp eng. feil :)

Lenke til kommentar

ser litt feilplassert ut i større skjermoppløsninger. Dvs at logoen er ikke samkjørt med innholdsboksen i horisontal alignment. Mellomrommet mellom sideboksene og innholdsboksen er også litt for stort i store oppløsninger. (har selv 1280x1024)

Hvis du bruker pixler istedenfor prosent, som jeg regner med du har brukt for å sette bredde på siden, så blir det å funke bedre.

Ellers helt kurant, men skriften er kanskje en smule for liten? Tips: bruk css til å dekorere forms til å bedre passe inn med designet.

Sist, men ikke minst et lite minus for å bruke tabeller ;)

Lenke til kommentar

Jeg synes banneren skal være like lang som innholdet under og logg inn boksen var ikke særlig fin pga fargen, siden den er vel det eneste store som er farget grått. Farg den heller i samme som bakgrunnsfargen eller gul kansje.

Jeg er ingen spesialist, men dette var iallefall det jeg synes :D

STÅ PÅ !!!

Lenke til kommentar

:thumbdown:

- Kanskje merke menyen litt bedre. Troddwe først at "nyttige programmer til venstre var menyen.

- Synes liksom alt flyter inn i hverandre. Ikke noe skille mellom de forskjellige delene. Siden alt er sort.

- Engelsk/Norsk. Litt sånn om hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...