Gå til innhold

har en scaleo 600...

Anbefalte innlegg

jeg har en fujitsu siemens scaleo 600....den har:

320GB harddisk :cool:

512MB ram

256 MB grafikkort

2,6 prosseor

det jeg lurte på var om hvor mye det koster å oppgrader fra 2,6 prosseor til 3,2 eller høyere.....1024 Mb ram eller to 1024 MB kort slik at det blir 2048MB ram... og 512MB grafikkort. (Jeg har ikke noe peiling på data)

hvor mye koster det, tro? skjekket litt rundt på nettet....men vet dere noen billige plasse å kjøpe det fra lokale butikker eller nettbutikker. (bor i drammen ikke så langt unna Oslo)

og kan vær så snill å få link hvis noen svarer meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt leiting er det nok ein P4 basert MSI hk du har,

om det er 800 kompatiblet er eg ikkje sikker på ( dei nye versjonane av modellen er det, men dei er 2.8/3.0/3.2 som aller er 800.

mens slik det står her kan vere ein 533, dette fordi denne modellen blei levert før med P4 3.06 som topp modell.

Viss HKet støtter 800 bus er 3.4GHz(ca 4k) det høgaste ellers 3.06HZ(ca 2k)

Skjermkortet er nok dette: AGP 8x - nVidia GeForce FX 5600 - 256 MB

Lite vits å oppgradere, viss du ikkje skal ha det feitaste(2-5K). Men 512 får du nok ikkje.

Minne standard: DDR SDRAM - 400 MHz - PC3200

700-800 for 512MB

1500-2000 for 1024MB

Nettbutikker er dei billigaste, men du må du gjere oppgraderinga sjølv. Sidan du seier du ikkje har noko peiling på data, er det vel best å la nokon andre gjere det for deg.

Men ein lite tips, Eg veit desse maskinene har vore flittig brukt i hjemmepc ordninger, er maskina di kjøpt gjennom ei slik ordning kan du miste garantien på maskina viss du gjer hardware endringar. Og då nytter det heller ikkje å komme med forbrukerkjøpsloven då desse maskinene er solgt på premisser som ikkje denne loven angår.

I klartekst er er berre garantien du ahr å forholde deg til viss det er ei hjemmepc ordning.

Men om den er kjøpt vanlig vil også garantien bli blåst når du gjer slike større endringar.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Du får ikke kjøpt 512MB skjermkort for øyeblikket ihvertfall. Du har jo 9800XT\5950 Ultra og oppover som er de eneste som gjør at de 128MB ekstra fra 128MB er verdt det.

Og siden han har 320GB disk regner jeg med at hardware allerede er byttet. Tror ikke de leverer med så stor diskplass. Heller en 120GB og en ekstra 200GB etterpå ellerno

Lenke til kommentar

Det er først og fremst skjermkortet ditt som er flaskehalsen. Kortene i HP scaleo er vel av typen fx 5200?

Jeg vill først og fremst byttet dette. Neste omgang ville jeg kanskje satt inn 512 mb ekstra med ram.

Prosessoren er det siste jeg ville oppgradert. fra 2.8 til 3.2 ghz skjer det ikke allverden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...