Gå til innhold

G732 og varm strømplugg


Anbefalte innlegg

Hei!

Snart et år siden jeg kjøpte min kjære G732 nå, og har aldri lagt merke til noe lignende før!

I dag skrudde PC'en seg plutselig av. Jeg sjekket adapteren, og la merke til at den enden jeg putter inn i pc'en var varm(det merka jeg når jeg brente meg på den :()

Men når jeg dro den ut, la jeg emrke til at plastikken var veldig sprø og delvis smeltet. fikk prika ut det som var inni pc'en, men nå sitter adapteren veldig løst, og blir skikkelig varm. Tør ikke bruke den! :no:

Noen som har vært borti noe lignende? Er det adapter eller pc som det er noe galt med her? Alle svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for forslag!

Men nå husket jeg en ting:

Jeg har brukt laptopen en del i senga i det siste, og da har den ligget oppå dyna...

Dette er sikkert årsaken til at adapteret har smeltet. For like under AC-inngangen, ligger prosessoren. En P4 2400. Så jeg antar at det er dette sammen med høy prosessoraktivitet (når pc'en var i senga) som har ødelagt AC'en.

Jeg er en idiot som ikke tenkte på dette før :wallbash:

Lenke til kommentar
Takker for forslag!

Men nå husket jeg en ting:

Jeg har brukt laptopen en del i senga i det siste, og da har den ligget oppå dyna...

Dette er sikkert årsaken til at adapteret har smeltet. For like under AC-inngangen, ligger prosessoren. En P4 2400. Så jeg antar at det er dette sammen med høy prosessoraktivitet (når pc'en var i senga) som har ødelagt AC'en.

Jeg er en idiot som ikke tenkte på dette før :wallbash:

Si nå for all del ikke det til forhandleren :wow:

Lenke til kommentar
For all del hvis det bare er adapteret som er gåen så er det jo helt greit å kjøpe nytt selv men jeg tenker hvis pc har tatt skade. Jeg vet ikke med deg men jeg har ikke betalt over 10k for en ny pc bare fordi man hadde den forrige oppå senga, så den tok kvelden av det....

Hvis du har ødelagt den selv, spiller det jo ingen trille hvor mye den kostet ! Du har fremdeles ikke krav på noe ny maskin eller reperasjon av den gamle.

 

Din feil => du betaler

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at hvis pc en blir ødelagt av at den blir brukt i senga så får ikke jeg dårlig samvittighet av å si at man bør få ny. Hvor står det at man ikke kan bruke maskinen i senga?

 

Fordi jeg har en G732...en skrivebordserstatter med vifter som går konstant. Derfor er det min feil. En p4 har en del varme som trenger å forflyttes...derfor gidder ikke jeg å ødelegge for andre pga. min egen idioti. Det er ganske enkelt et spørsmål om moral og etikk! :angry:

EDIT: Skriveleif

Endret av Fragment
Lenke til kommentar
Poenget mitt var at hvis pc en blir ødelagt av at den blir brukt i senga så får ikke jeg dårlig samvittighet av å si at man bør få ny. Hvor står det at man ikke kan bruke maskinen i senga?

Hvis du bruker maskina et sted den får for dårlig kjøling, er det jo klart at det er feil bruk. Om dette stedet er senga, i ørkenen, i badstua whatever, spiller ingen rolle.

 

Dessuten står det vel i manualen, at maskinen må få nok kjøling og bør helst brukes på et hardt underlag (slik at dyna ikke tetter igjen lufteåpningene). Uansett, de fleste skjønner at man ikke kan stappe masse aluminumsfolie i radiatoren på en bil, selv om det ikke står nevnt noe om det i manualen til bilen ... og veldig få ville klaget om motoren hadde brent seg, om de hadde gjort det. De hadde skjønt at det var feil bruk => ingen garanti/gratis rep.

Lenke til kommentar

Akkurat en P4, tenkte ikke på det... Har selv hatt en slik og den viften gikk hele tiden, så du har nok rett.... Tenkte hvis du hadde en mobile prosessor som i gjen ikke lager så mye varme, og som i gjen ikke tar skade av å være en senge pc :)

 

EDIT: Og før noen kommenterer at de mobile prosessorene og tar skade så vil jeg si at hvis du ikke dekker til vifte ut og inntak, så går det fint. (Og ja med de andre prosessorene går det og fint, men jeg regner med at ingen er så smarte at de dekker til in/ut tak )

Endret av Ravenlord
Lenke til kommentar

Må nok bøye meg i støvet nå...

Testa med en 12v lader, og den blir også VARM på få minutter...faen!

Problemet er at jeg kjøpte den pc'en hos pcmax, som har konka...

Noen som vet hvem som har ansvar for import av disse maskinene?

Mulig jeg mailer multicom om det...Takk for innlegg!

Lenke til kommentar
Akkurat en P4, tenkte ikke på det... Har selv hatt en slik og den viften gikk hele tiden, så du har nok rett.... Tenkte hvis du hadde en mobile prosessor som i gjen ikke lager så mye varme, og som i gjen ikke tar skade av å være en senge pc :)

Alle dyner/laken/senger vil dekke til lufteåpninger i PCen. Sånn er det bare.

 

Det er også derfor at det står i alle manualene, at PCen bare skal brukes på et hardt underlag.

Lenke til kommentar

Ufo: Går fint å bruke maskinen i sengen UTEN å å dekke til luftåpninger, det har jeg gjort selv (Og det er maskinen min et levende bevis på). Men jeg bruker en treplate vanligvis som pc en står på når jeg bruker den i senga.

 

Fragment, reis deg opp fra støvet og mail ECS og spør dem hvem som er de nærmeste forhandlerene i Norden, (Hvis ikke ikke Multicom tar pc en inn). Og spør om framgangs måte...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...